Pakaian Kasual dan Formal Untuk Plus Size | Pilihan Saya Tentulah Bob Rock Apparel

Wanita chubby seperti saya memang sukar untuk mendapatkan pakaian yang sesuai di pasaran. Namun apabila saya mula mengenali Bob Rock Apparel, segalanya berubah. Begitu banyak koleksi buat mereka yang bersaiz besar.

Paling menarik setiap rekaan baju yang diperkenalkan adalah esklusif dan terhad. Dengan potongan rekaan khas untuk orang Asia yang berbadan besar tetapi tidak terlalu tinggi. Paling best! Tentulah pemilihan fabrik yang digunakan. Kebanyakannya adalah jenis cotton dan sesuai untuk iklim di Malaysia.

Untuk baju wanita, ianya adalah dibawah label Lovelily. Saiz yang ditawarkan adalah dari L hinggalah 5XL.


Lihat sahaja koleksi kemeja yang ditawarkan. Banyak betul pilihankan! Ada pelbagai warna yang boleh dipilih. Saya suka konsep mix and match dalam berpakaian, memudahkan kita buat pilihan terutama sesuai dengan situasi harian. Contohnya kalau ada perjumpaan atau mesyuarat, hadiri acara perasmian mahupun keluar bersantai bersama rakan yang lain..

Paling penting selesa!

Dari baju hinggalah seluar, saya boleh pilih terus dari butik Bob Rock ini. Oh ya! Tidak perlu risau kalau tidak berkesempatan ke sini. Korang boleh juga membeli secara atas talian di laman web https://www.bobrocklovelily.com.my/. Memang sangat mudah dan praktikal.

Detailing pada lengan baju ini memang cantik. saya suka sangat ropol-ropol beralun yang sangat kemas jahitannya.

Antara baju kegemaran saya dari butik. Simple tapi cantik terletak di badan. Ini kerana saya sudah mencuba dan lihat sendiri hasilnya setelah digayakan.

Kemeja ini antara koleksi kegemaran didalam almari saya. Senang digosok (ironeless) dan paling penting ianya boleh digayakan samada untuk acara formal mahupun kasual.

Baju kurung moden pun ada. Kalau mencari untuk pakaian ke majlis istimewa, perayaan dan sebagainya. Bolehlah dapatkan di Bob Rock Apparel.

Ada juga pakaian sedondon lelaki dan perempuan. Memang sangat cantik corak kain dari koleksi sedondon ini.

Selain daripada seluar Roma Scott (checker), saya juga cukup berkenan dengan seluar palazzo di sini. Ada corak stripe dan juga plain. Material memang best!

Stretchable 3/4 Jeans ditawarkan dalam dua warna samada hitam ataupun biru. Koleksi ini agak terhad ya!

Untuk koleksi lelaki memang lebih banyak pilihan. Ini memandangkan jualan utama produk di butik ini adalah pakaian lelaki. Korang boleh lihat sendiri antara koleksi Bob Rock di laman web mereka iaitu https://www.bobrocklovelily.com.my/

Balik Kampung Sale
Berita baik untuk semua. Bob Rock Apparel menganjurkan Balik Kampung Sale yang bermula dari hari Jumaat, 24/7/20 jam 12.00 am sehinggalah Ahad 2/8/20 11.59 pm. Hampir semua koleksi diberikan harga diskaun.

Lebih menarik terdapat juga diskaun atas diskaun tau! Apa yang korang perlu lakukan adalah dengan memasukkan kod diskaun 'AYUARJUNA' dan korang bakal nikmati Extra +10% diskaun!




Pembelian boleh samada datang ke butik ataupun di atas talian.

BOB ROCK LOVELILY
https://www.bobrocklovelily.com.my/
Lot F15, Level 1
Plaza Shah Alam (Plaza Masalam)
Jln Tengku Ampuan Zabedah E9/E
40100 Shah Alam, Selangor

No Tel: 03 - 5513 3588
Beroperasi: 10am - 10pm 
Pakaian Kasual dan Formal Untuk Plus Size | Pilihan Saya Tentulah Bob Rock Apparel Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 21, 2020 Rating: 5

11 comments:

  1. Bob Rock ni memang kedai yang saya akan rekemen untuk kawan-kawan plusize. Mereka pun suka koleksi dan harga di butik tu. Ni ada diskaun banyak, saya akan bg tau mereka. Mesti mereka lg suka. Gaji dah nak dekat.

    ReplyDelete
  2. Susah nak dapat baju saiz xxl sekarang ni. Bagus kedai ni banyak pilihan

    ReplyDelete
  3. Menarik gak pilihan fesyen dia kan. Rawlins berkenan plak dengan corak batik yang Kak Lily pegang tu. Saiz Rawlins ada la kan?

    ReplyDelete
  4. Alaaa semua cecantik jee bajunya, memang saiz kita ni, kenapalah jauh benau haaaa..kat Johor takde ke huhuhu

    ReplyDelete
  5. Boleh tahan juga design design baju kat Bob Rock ni.. cantik dan menarik.

    Yg batik tu Mat Drat suka la... 😊😊

    ReplyDelete
  6. wah abam2 & kakak2 comel mesti suka berita ni. yelah biasa kan susah dorang nak cari baju trendy yg ada size.. datang sini je mudah.. confirm size tu ada

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Macam2 design ada di butik ni rupanya. Baju kurung pon ada. Memang mudahla plus size nak cari untuk pakaian formal sehingga kasual

    ReplyDelete
  9. Tentu org yg plys size happy shopping kat Bob Rock sbb byk pilihan memabdangkan susah nak cari pakaian ytk plus size ni

    ReplyDelete
  10. Nanti jika nak cari baju plus siE bole la rekomen beli kat sini..

    ReplyDelete
  11. wah akhirnya ada juga kedai untuk plus size. senanglah lepas ni saya nak belikan untuk mak saya. sebab susah juga nak cari baju bersaiz besar. :)

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.