Mlabs Memasuki Industri Pembuatan Sarung Tangan Dan Penjagaan Kesihatan

Sesuatu sedang dilaksanakan di Mlabs Systems Bhd! Terdapat khabar angin yang mengesahkan bahawa Mlabs telah melibatkan diri dalam bidang penjagaan kesihatan dan pembuatan sarung tangan. Dikatakan jua bahawa perniagaan ini akan dimulakan tidak lama lagi.

Seperti yang kita maklum penjagaan kesihatan, termasuk pembuatan sarung tangan adalah sektor yang paling pesat berkembang di kala berlakunya pandemik Covid-19. Jumlah perbelanjaan industri penjagaan kesihatan di Malaysia menelan belanja RM52 bilion pada akhir tahun 2017. Dikatakan jumlah akan melebihi RM80 bilion pada tahun 2020. Ini disebabkan oleh peningkatan permintaan dalam perkhidmatan kesihatan dan juga pengenalan kepada model rawatan baru daripada rawatan tradisi sebelum ini.

Perusahaan pembuatan sarung tangan menjadi perniagaan yang menguntungkan terutama ketika berlakunya kekurangan global sarung tangan perubatan/nitril. Lebih banyak syarikat memasuki industri sarung tangan sebagai memnuhi tuntutan kekurangan produk ini di peringkat global.
Mlabs telah berniaga secara aktif beberapa minggu kebelakangan ini. Rintangan yang hebat pada nilai 5 sen , namun yang demikian harganya akan meningkat menjadi 10 sen tidak lama lagi. Ini disebabkan oleh kenaikan gelombang kedua.

Saham ditutup 4.5 sen hari ini dengan hampir 40 juta saham diniagakan. Sekaligus membuktikan ramai yang sudah sedar dan mengetahui tentang usaha syarikat tersebut dalam industri pembuatan sarung tangan. Mlabs adalah saham yang agak murah untuk dilaburkan bagi prospek jangka panjang dan secara peribadi memang sangat disyorkan untuk "BELI" di kaunter saham ini.

Penganalisis menyatakan Mlabs telah memberikan perhatian untuk mengembangkan perniagaannya walaupun berlakunya wabak Covid-19. Pada bulan Mac tahun ini, Mlabs mengumumkan bahawa syarikat tersebut akan menyediakan peralatan video-conference kepada Ipharmacare Malaysia Sdn Bhd bagi melengkapkan platform farmaseutikal dalam talian.

Sebagai balasannya, Ipharmacare akan menyokong usaha Mlab untuk mempromosikan produk ini, yang tidak hanya terhad kepada sistem persidangan video, bahkan meliputi sistem pesanan dan penyelesaian rangkaian kepada pengguna platform dan/atau farmasi.

Mlabs dijangkakan dapat memenuhi keperluan pembiayaan untuk pertumbuhan syarikat pasa masa hadapan. Ketika Mlabs melaporkan penyata kira-kira pada bulan Disember 2019, syarikat ini mempunyai hutang sifar dan wang tunai bernilai RM7.1 juta.

Walaupun wang tunai kecil, Mlabs dapat menghasilkan wang tambahan dengan mengeluarkan berita saham di syarikat. Mlabs mengembangkan perniagaannya secara progresif dan dengan mudah dapat mengumpulkan lebih banyak wang untuk mempercepatkan lagi pertumbuhan syarikat.
Mlabs juga telah mengumumkan private placement sehingga 267.4 juta saham biasa terbaru, mewakili 30 peratus daripada jumlah saham terbitan dalam syarikat kepada pelabur sebagai pihak ketiga. Berdasarkan harga terbitan ilustratif iaitu RM0.0243 per saham penempatan, hasil kasar yang akan diperoleh dari cadangan penempatan swasta akan digunakan untuk modal kerja.

Sememangnya pertumbuhan pesat syarikat sangat mengagumkan. Pertambahan pendapatannya agak hebat dan dijangkakan syarikat ini akan mendapat pendapatan yang lebih baik pada suku tahun akan datang.
Mlabs Memasuki Industri Pembuatan Sarung Tangan Dan Penjagaan Kesihatan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 14, 2020 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.