Pameran Fullmetal Alchemist Buat Julung Kalinya di Antarabangsa Diadakan di Malaysia

Pameran Fullmetal Alchemist ini, yang mesti dikunjungi oleh semua peminat manga dan anime, akan diadakan di Kuala Lumpur di Pavilion Bukit Jalil, sebuah lokasi yang telah menawarkan pelbagai pameran istimewa sebelum ini, dan pembukaan rasmi untuk pertama kalinya di luar negara Jepun. Pameran ini berlangsung dari 24 Januari hingga 24 Mac 2024.


Pameran selama dua bulan ini, anjuran Ace Media Network, AM PM (HK) Limited, AniManGaki, dan Incubase Studio, akan berada di Pavilion Bukit Jalil, Aras 2, Zon Jingga (Lot 2.87).


Fullmetal Alchemist, karya manga Jepun popular yang telah jual lebih daripada 80 juta salinan di seluruh dunia,



 



Sedikit Info Mengenai Fullmetal Alchemist
Ianya mengisahkan tentang perjalanan dan perkembangan Edward Elric dan adiknya Alphonse Elric untuk memulih semula badan mereka, yang hilang akibat amalan alkimia badan manusia, suatu bentuk alkimia yang dianggap tabu. 
Dalam pameran ini, manuskrip manga (salinan) dan ilustrasi berwarna (salinan) yang dilukis oleh Hiromu Arakawa, pengarang cerita tersebut, akan dipaparkan dalam format tunjuk seni untuk mencipta pengalaman yang serupa dengan pameran seni. 




Pameran ini dibahagikan kepada 7 zon, dan merupakan struktur pameran yang sangat berharga yang membolehkan pengunjung merasai seolah-olah mereka telah memasuki dunia manga yang dilukis oleh Hiromu Arakawa, justeru menyampaikan pandangan dunia yang unik dan eksklusif dari "Fullmetal Alchemist'' sebagai memberi penghormatan kepada cerita asal.



Sorotan Pameran
Pameran Dunia Manga Fullmetal Alchemist: Pameran ini menampilkan lebih daripada 300 barangan yang mengandungi manuskrip manga (salinan) dan ilustrasi berwarna (salinan) yang menggambarkan adegan dengan teliti. 


Pengunjung juga akan berpeluang untuk mengagumi reproduksi karya Arakawa, lalu mendedahkan sumber inspirasi beliau. Pameran ini juga memaparkan koleksi yang jarang ditemui seperti alat peraga kostum yang digunakan dalam filem aksi langsung Fullmetal Alchemist 2022. 


Sebagai penghargaan istimewa, Hiromu Arakawa telah menyediakan karya seni yang unik dan eksklusif untuk pameran luar negara pertama ini, meluahkan rasa bersyukur atas sokongan bersemangat daripada para pengunjung.



Aktiviti Interaktif
Bersedia untuk pengembaraan setem! Selami kegembiraan kumpulan cap setem yang menyeronokkan di sini. 


Dapatkan risalah acara anda, kumpulkan semua enam cap yang bertaburan di seluruh pameran, dan dapatkan ganjarannya! Sebaik sahaja anda berjaya menakluki kumpulan cap itu, anda bukan sahaja akan mendapat pelekat Fullmetal Alchemist eksklusif, tetapi anda juga akan menerima sijil kehormat daripada Angkatan Amestris yang berprestij. 


Ini adalah cara yang unik untuk berinteraksi dalam detik-detik Fullmetal Alchemist kegemaran anda – sertai perhimpunan, kumpulkan cap dan cipta kenangan yang melampaui kebiasaan!


Kawasan Barangan Asal
Di sini terdapat kawasan jualan barangan khas di pameran dengan pelbagai barangan dagangan asal. Setelah penerokaan alam “Fullmetal Alchemist” tamat, para peserta berpeluang untuk mengunjungi kawasan jualan barangan rasmi yang terhad kepada pameran ini, satu peluang yang tidak boleh dilepaskan!


Bagi peminat siri Fullmetal Alchemist, pameran ini merupakan penghayatan yang tidak dapat dilepaskan bagi kecemerlangan dan kreativiti di sebalik salah satu ciptaan manga yang paling digemari di seluruh dunia.



Tiket boleh didapati sekarang untuk melalui Ticket2U: https://www.ticket2u.com.my/event/32620/fullmetal-alchemist-exhibition-malaysia


Untuk maklumat lanjut, sila layari:
● https://www.facebook.com/fma.exhibition ● https://www.instagram.com/fma.exhibition
Pameran Fullmetal Alchemist Buat Julung Kalinya di Antarabangsa Diadakan di Malaysia Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 24, 2024 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.