DXN Jenama Lokal Terbaik Berkongsi Kebaikan Herba Ke Pasaran Dunia

DXN Jenama Lokal Terbaik Berkongsi Kebaikan Herba Ke Pasaran Dunia - Tumbuhan herba sememangnya sudah cukup popular berkurun lamanya. Bukan sahaja popular dijadikan dalam bahan masakan bahkan turut digunakan bagi tujuan perubatan. Ini terutamanya di dalam perubatan tradisional yang sudah diamalkan sejak zaman masyarakat kuno lagi. Apa yang membezakannya adalah cara penggunaan mengikut budaya masing-masing. 


Melihat tentang kebaikan dan manfaat herba yang cukup hebat tidak hairanlah pengeluar produk makanan kesihatan DXN turut menggunakan herba tradisonal tempatan dalam produk keluarannya. Jenama lokal yang mula diperkenalkan dari tahun 1993 ini bukan sahaja dikenali dan diterima masyarakat tempatan bahkan turut menembusi pasaran antarabangsa. 

Herba Hempedu Bumi
Menurut pengasas DXN Datuk Lim Siow,  herba yang dikenali sebagai hempedu bumi atau nama saintifiknya Andrographis cukup terkenal dalam kalangan pengamal perubatan tradisional Cina, Ayurveda dan Greek. 

Andrographis paniculata amat dikenali dan digunakan secara meluas dalam perubatan traditional.
Oleh sebab itu herba ini telah dirumus sebagai salah satu suplemen kesihatan dan pemakanan DXN.


Antara khasiat hempedu bumi ialah herba tersebut mengandungi komponen bioaktif (seperti andrographolide dan neoandrographolide) yang boleh membantu melegakan haba badan dan menggalakkan kesihatan respiratori. 

Produk DXN Andro G digunakan untuk melegakan kepanasan dalam badan. Ianya adalah  produk indikasi yang diluluskan oleh NPRA (MAL 19973096T) dan telah mendapat keluluskan MAB (Lembaga Iklan Ubat).  Jadinya kita tidak perlu ragu-ragu penggunaan produk DXN Andro G keluaran DXN ini.

Kajian Penyelidikan Secara Konsisten
Tambahan pula DXN juga sentiasa menjalankan pelbagai kajian dan penyelidikan sebelum menghasilkan sesuatu produk bagi memastikan kualitinya pada tahap terbaik. 


Menerusi R&D yang dijalankan, kebiasaannya khasiat herba berkenaan akan diteliti dan diperiksa bagi tujuan ramuan sebelum digunakan dalam produk DXN. 

Lebih menarik, herba-herba yang digunakan diperolehi menerusi DXN Pharmaceutical Sdn Bhd sendiri yang mempunyai ladang penanaman herba di Kedah. 

Rumusan Dari Herba : DXN Andro G 
Mengenai rasa herba yang pahit seperti hempedu bumi, Lim berkata DXN Andro G adalah suplemen kesihatan dan pemakanan dalam bentuk kapsul, oleh itu serbuk Andro G yang dikapsulkan telah mengurangkan rasa pahit semasa pengambilannya.


Ironinya jika kita menikmati apa-apa tumbuhan herba memang akan rasa sedikit pahit. Kelainan pada produk keluaran DXN ianya ditawarkan dalam bentuk kapsul secara tidak langsung dapat mengurangkan rasa pahit.  Cara pengambilan juga sangat mudah dan boleh diambil pada bila-bila masa sahaja.

Jenama DXN Dipercayai
Datuk Lim Siow turut berkongsi tentang kehebatan produknya yang lain seperti kopi yang sememangnya tidak menggunakan kafein sentetik. Jadinya ianya selamat dinikmati biarpun wanita hamil.


Sebagai peneraju dalam bidang pengeluar produk berasaskan herba, DXN sememangnya sangat komited dan konsisten menawarkan produk berkualiti yang dapat memberi manfaat kepada penggunanya.

DXN Jenama Lokal Terbaik Berkongsi Kebaikan Herba Ke Pasaran Dunia Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 28, 2023 Rating: 5

13 comments:

  1. Saya suka bila produk kesihatan ni tampil bersama pengasas yang sihat macam Pengasas DXN Datuk Lim Siow. Trusted product.

    ReplyDelete
  2. memang kena ambik la supplement yang bagus mcm ni. asyik penat dan lesu je. Produk Memutihkan Kulit Lelaki di WatsonD

    ReplyDelete
  3. Wah. Datuk pun amalkan dan jadi testimoni. Maka Rawlins pun nak gak la try

    ReplyDelete
  4. Fuhh produk buatan Malaysia memang terbaik kan. Memang umur macam sekarang kena ambil makanan teambahan utk kesihatan dalaman

    ReplyDelete
  5. Ramai orang concern about health now.. biar Mahal untuk jaga kesihatan Dari Mahal merawat bila dah sakit... Produk Malaysia pun bagus juga

    ReplyDelete
  6. This is the first time I heard of DNX. But it sounds like an awesome brand from your review. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  7. Produk kesihatan tempatan memberi Jaminan dan keyakinan utk Kita amalkan

    ReplyDelete
  8. DXN products seem good. where can I buy them ya. Wanna try

    ReplyDelete
  9. Lebih gentle kan go with supplement made from herbal.. first time Nell heard about produk brand ni, berbaloi to consider consume this kan to improve health and total wellness.

    ReplyDelete
  10. Thanks for sharing about these health items , gonna check out them for my health routine. Cheers SiennyLovesDrawing

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. Masyarakat sekarang dah lebih prihatin pasal kesihatan. Lebih baik jaga kesihatan awal daripada kena gunakan duit dalam jumlah yang besar bila sakit. Produk tempatan pun dah makin popular, termasuk DNX. Konsep guna supplement herba yang lembut ni menarik, dan buat Tini fikir nak tambah dalam rutin kesihatanlah pulak. Bolehlah cuba nanti.

    ReplyDelete
  13. I read many reviews and also recommendation about their products, boleh lah try

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.