Buffet Ramadhan di S'lasih Padang & Asian Cuisine Menawarkan Sajian Autentik Yang Memikat Selera

Buffet Ramadhan di S'lasih Padang & Asian Cuisine Menawarkan Sajian Autentik Yang Memikat Selera- S'lasih bunyinya agak 'catchy' dan mudah disebut. Namun disebalik nama yang unik ini mempunyai maksudnya yang tersendiri. Mengapa memilih nama 'Slasih', saya tertanya-tanya. Rupa-rupanya ianya adalah nama istimewa yang diilhamkan oleh ayah saudara pemilik restoran. Selain itu S'lasih juga adalah inspirasi daripada daun selasih yang kerap digunakan sebagai bahan dalam masakan.


Susunatur didalam restoran sangat teratur dan kemas. Memamg memudahkan pergerakan pelanggan untuk mengambil makanan. Apatah lagi untuk bulan ramadhan tahun ini, restoran hanya menghadkan diantara 60 sehingga 80 orang sahaja boleh berada di dalam restoran pada satu -satu masa. Ini bagi memastikan semua pelanggan dapat mematuhi SOP dari kerajaan iaitu perlu ada penjarakan sosial.

Saya sendiri sudah mencuba hampir ke semua hidangan di sini. Memang sangat puas hati. Ini terutama dari segi rasanya memang betul-betul kena dengan selera. Apa yang lebih mengujakan saya adalah lauk pauk tradisinya yang begitu autentik. Bukan sahajaboleh mencuba sajian dari Malaysia bahkan negara di Asia terutama dari Padang Indonesia juga ada ditawarkan.

S'lasih Padang & Asian Cuisine
Mencari kelainan dalam lauk berbuka? Apa kata anda boleh mencuba makanan Asia yang terkenal termasuk Nasi Padang untuk Iftar tahun ini. Bukan itu sahaja bahkan anda boleh mencuba pelbagai sajian hebat dan autentik datangnya dari negara Asia yang ditawarkan di Restoran S'lasih di Bangsar Shopping Centre dan juga Sunway Putra Mall.

Dengan hampir 100 hidangan setiap hari, tidak keterlaluan untuk mengatakan bahawa hidangan bufet ini mempunyai sesuatu untuk semua orang mahukan. Ini termasuklah hidangan istimewa restoran tersebut seperti Nasi Goreng Kambing Panas, Nasi Lemak Ayam Rendang Terjungkit dan banyak lagi untuk anda pilih. Agak unik nama hidangannya tapi apa yang pasti memang sedap.

Dalam ucapan semasa pembukaan rasmi restoran di Bangsar Shopping Centre, Tengku Haji Daud Shah bin Tengku Adnan selaku pemilik Restoran S'lasih,mengatakan bahawa pelbagai hidangan Ramadan itu pasti akan ‘memanjakan’pelanggannya.

Tengku Haji Daud Shah bin Tengku Adnan
Kami merancang untuk membuka lebih banyak restoran di Lembah Klang pada masa depan dan akan terus memperluaskan menu kami untuk merangkumi lebih banyak hidangan dari seluruh Asia.

M Che Puan Temenggong Perlis Datin Seri DiRaja Farinawati Datuk Mohd Din (berbaju ungu, 4 dari kiri) memotong reben bersempena dengan pembukaan Restoran S’lasih di Bangsar Shopping Centre. Turut didalam gambar (Dari kiri ke kanan): Tengku Balqis Tengku Adnan, Puan Hajah Ziah Zakaria, Tengku Haji Daud Shah Tengku Adnan danTengku Fatimah Yasmin

Restoran ini dirasmikan oleh YM Che Puan Temenggong Perlis Datin Seri Di Raja Farinawati Datuk Mohd Din dan dihadiri oleh 70 orang tetamu yang lain.

Selain dari hidangan istimewa, anda juga akan terpesona dengan Roti Canai Burrito dan Rendang Daging yang direbus selama lapan jam dalam santan dan dimasak perlahan hingga kering. Bayangkan betapa terperinci dan cara masakan juga mengikut cara orang lama dalam menghasilkan hidangan yang terbaik.

Antara masakan terkenal lain yang anda boleh mencubanya sendiri termasuklah Ayam Gulai, Ayam Goreng Rempah dan Dendeng Balado Cabe Merah Kering yang sebenarnya merupakan daging lembu goreng yang diperap dalam air kelapa dengan bawang merah, bawang putih dan minyak kelapa.

Kambing golek

Dendeng Balado Cabe Merah Kering

Sup Ayam

Rendang Ayam Minang. Antara 'signature dish' yang menjadi tarikan di buffet ramadhan tahun ini

Masak lemak nangka

Gulai Babat

Asam pedas

Ayam Bakar

Ikan cencaru bakar

Ikan keli bakar

Ikan pari bakar

Bubur lambuk

Nasi kuning

Juadah Hari Raya. Paling istimewa hidangan rendang yang ditawarkan.

Pelbagai jenis kerabu berserta sambal yang boleh dipilih

Begitu juga ulaman, telur asin dan ikan kering

Sate, kuih jemput-jemput dan cekodok

Kuih muih tradisi

Kuih raya tradisi yang sentiasa di hati - tart nenas

Dodol!

Buahan segar

Ada kaunter untuk kita sediakan sendiri ABC

Ada minuman sejuk dan juga minuman panas

Buffet Ramadan akan bermula pada 13 April hingga 3 Mei 2021 (5.30 petang - 9.00 malam setiap hari) di kedua-dua restoran. Tempahan boleh dibuat melalui WhatsApp di 014-5114769. Pesanan juga boleh dibuat melalui Foodpanda dan Grabfood.


Harga Buffet Ramadhan yang ditawarkan

Untuk buffet ramadhan yang menawarkan lebih 100 jenis hidangan, harga yang ditawarkan oleh S'lasih Padang & Asian Cuisine ini memang sangat berpatutan.



Hidangan bufet di Bangsar Shopping Centre berharga RM89.00 untuk orang dewasa dan RM40.00 untuk kanak-kanak. 


Manakala untuk Sunway Putra Mall harga yang dikenakan adalah pada RM30.00 bagi setiap orang dewasa dan RM10.00 bagi setiap kanak-kanak. Namun di sini kapastitinya hanyalah untuk 50 sahaja untuk satu-satu masa.

Bagi mereka yang ingin adakan majlis tertutup, majlis korporat atau sebarang majlis esklusif memang sangat disyorkan untuk diadakan di Restoran S'lasih Padang & Asian Cuisine cawangan Bangsar Shopping Centre. Ini kerana restoran di cawangan ini mempunyai fasiliti yang cukup lengkap untuk penganjuran sebarang acara.

Alamat restoran:-
S'lasih Padang & Asian Cuisine
Bangsar Shopping Centre
Lot T3, 3rd Floor,
Jalan Maarof,
59000 Bangsar,
Kuala Lumpur.

S'lasih Padang & Asian Cuisine
Sunway Putra Mall
Level 4- 43C,
Kuala Lumpur.

Hubungi:
+60320115444
+60145114769 (Whatsapp)

Boleh ikuti media sosial S'lasih:
www.instagram.com/slasih.cuisine 
Masakan padang menjadi tarikan,
Sajian Asia turut ditawarkan,
Memenuhi citarasa setiap pelanggan,
Berbuka puasa dengan penuh kesyukuran.

Buffet Ramadhan di S'lasih Padang & Asian Cuisine Menawarkan Sajian Autentik Yang Memikat Selera Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 05, 2021 Rating: 5

16 comments:

  1. Kalau takde kambing golek ni memang tak sah. Kena cuba la berbuka kat sini. Nama dia unik juga you S'lasih. Dalam masa yang sama nama dia bunyi klasik.

    ReplyDelete
  2. eehhh..matching pulak dress up kak Ayu dengan nama tempat. klasik2 gitu.hehe

    inilah puncak diet ramadan saya x jadi.banyak nau pilihan makanan sedap2. terpaksa makan banyak.hahaha

    ReplyDelete
  3. Wow........looks like a good dining experience. And the food looks interesting too. Sure tempat nie akan ada ramai pelanggan ramadhan nie kan.

    ReplyDelete
  4. buffet ramadan memang tak sah kalau tak ada kambing golek dan pilihan makanan yang enak belaka... tapi perhati je gulaia babat tu... nampak sedap tapi tu la nak mengunyah nya.. :(

    ReplyDelete
  5. Heip. Kenapa murah betul harga nya tu? Nie kena share dengan my sister nie - dia dah tercari-cari lokasi nak berbuka reramai

    ReplyDelete
  6. Suka bulan Ramadhan, selain dapat collect pahala, bulan ramdhan jugakla jumpa macam2 jenis makanan

    ReplyDelete
  7. Dari hartu baca semua kata makan buka di sini sedap yaaa... tengok menu banyak menu kampung style masak mak-mak kan, memanglah jadi kegemaran semua ni...

    ReplyDelete
  8. Bestnya, azni and family memang suka nasi padang. Tak pernah tau pun kewujudan restoran ni. thank you ayu share

    ReplyDelete
  9. kira murah la buffet ramadan kat S'lasih ni. Kebiasaannya nasi padang dan menu dalam list tu mahal tau kak. untung bulan Ramadan, boleh makan sedap-sedap! surau dekat BSC pun selesa.

    ReplyDelete
  10. Wahh, Ramadan nanti nak berbuka puasa kat S'lasih juga la.. environment pun nampak cool dan cantik.. byk juga hidangan yang disajikan nanti.. (Y) boleh try ahh

    ReplyDelete
  11. Eh, murahnya rm30 je? I wonder kalau order delivery macam mana. Diorg akan bagi semua item ke?

    ReplyDelete
  12. sedapnya nampak! teringin pulak kite nak makan! nanti ada rezeki bolehlah makan dekat sini hahahaa

    ReplyDelete
  13. Yang cawangan kat Sunway Mall tu macam best jer , tapi kena booking cepatlah kan sebab ada maximum pengunjung. MAsakan Padang memang sedap-sedap kan. Nak2 dendeng berlado dia.....aduihhhh tak sabar nak terjah

    ReplyDelete
  14. Dah start dah buffet ramadhan tgk by menu2 yg menarik dan sedap

    ReplyDelete
  15. Murah gak buffet Dia kak ayu ye. Makanan pun menarik juga ni.. Boleh la letak dlm list mencuba nnt

    ReplyDelete
  16. Tak payah terbang jauh-jauh kat KL dah ada masakan dari negara seberang ni bestnya Nasi Padang kita suka kerana rempah mereka sangat terasa dan pekat...

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.