Istimewa Ramadhan 2021 Bersama Me'nate Steak Hub



Istimewa Ramadhan 2021 Bersama Me'nate Steak Hub- Me'nate Steak Hub memang cukup dikenali dikalangan mereka yang memang sukakan hidangan barat. Menggunakan daging premium dengan resepi terbaik dari chef antara faktor mengapa Me'nate sentiasa menjadi pilihan semua. Selain itu, setiap menu Ramadan kali ini disediakan oleh Chef-Chef Me’nate yang cukup  berpengalaman dan sudah pasti ianya mengikut kepelbagaian citarasa para pelanggan yang sering berkunjung ke Me’nate.


Untuk tahun 2021, saya berpeluang sekali lagi merasai sendiri hidangan halal dan terbaik yang bakal disajikan kepada pelanggan sepanjang bulan ramadhan tahun ini. Konsep masih sama iaitu buffet ramadan tapi untuk kali ini semua pelanggan haruslah mematuhi SOP .yang di tetapkan oleh KKM. 


Kempen Ramadan kali ini juga menyajikan lebih daripada 70 hidangan dari pelbagai pilihan makanan barat dan tempatan. Selain itu juga Me’nate Steak Hub ada menyediakan pakej Ramadan Special Group Steak untuk pelanggan-pelanggan setia yang inginkan kelainan. Ini sekiranya korang berminat nak datang berkumpulan seperti berbuka puasa bersama rakan niaga, rakan pejabat mahupun gathering bersama keluarga tercinta.

Variasi Versati Hidangan Ditawarkan

Roasted Whole Lamb with Mandih Rice

Masih mengekalkan konsep tradisi Me’nate yang mana menu steak, makanan barat dan Mediterranean adalah pilihan utama sajian. Bila berbuka di sini jangan lupa umtuk mencuba sendiri Kambing Panggang Bukhari bersama nasi Mandhi. Ini adalah antara menu menjadi taruhan untuk memuaskan keinginan para pelanggan yang meminati kambing panggang. 

Ada pelbagai pilihan masakan ayam, hidupan laut dan daging yang harus korang cuba di buffet ramadhan Me'nate Steak Hub. Memang puas hati. Terutama hidangan daging dari segi tekstur dan rasa memang cukup sempurna. Antara hidangan hebat yang bakal mewarnai sepanjang bulan ramadhan ini adalah:-

Roasted Whole Chicken

Chicken Drumettes with Sesame

Moroccan Roasted Chicken

Lamb Stew with Carrot & Potato

BBQ Buffalo Wing's

Lamb Shank

BBQ Beef Ribs

Lamb Shabu

Spicy Black Mussel in Garlic Lemon Sauce

Butterd Vegetables

Selain menu masakan barat, bagi memenuhi citarasa Ramadan, Me’nate juga menawarkan menu makanan tempatan lain seperti Nasi Tomato, Mee Soto,Nasi Himpit, Bubur Lambok, Mee Kari Nyonya, Kueh Teow yang di goreng panas dan sebagainya selain hidangan pencuci mulut kuih-muih tempatan.

Antara hidangan lain yang korang wajib cuba bila berada di sini ialah:-

Tomato Baked Meatballs

Linguine Alle Vongole

Penne Arrabiata

Spaghetti Aglio Olio Beef

Fettuccine Chicken Alfredo


Bagi memenuhi permintaan pelanggan di Ramadan 2021 ini yang menggemari daging premium, Me’nate memperkenalkan juga pakej makanan barat premium yang boleh di nikmati seisi keluarga dengan harga yang berpatutan iaitu hidangan "GROUP STEAK" FAMILY PLATTER.  Me’nate memperkenalkan 2 jenis pakej iaitu SET A (PREMIUM FAMILY PACKAGE) dan SET B (SUPER PREMIUM FAMILY PACKAGE) dimana satu set boleh dimakan sehingga 5 ke 6 orang.


Terdapat sehingga sebelas menu bagi setiap hidangan dalam FAMILY PLATTER ini dan hidangan pemanis mulut@dessert diberikan secara PERCUMA dari kaunter buffet. Yang pastinya hidangan dalam FAMILY PLATTER ini masih mengekalkan kualiti penggunaan daging dan bahan-bahan yang digunakan untuk pelanggan merasai keistimewaan yang di tawarkan oleh Me’nate pada kali ini. Kepada yang berkeluarga inilah masanya untuk menikmati serta merasai pengalaman berbuka puasa dengan hidangan enak yang disediakan untuk keluarga berbuka sama.


Kaunter mi, nasi impit dan sup.

Selain menu masakan barat, bagi memenuhi citarasa Ramadan, Me’nate juga menawarkan menu makanan tempatan lain seperti Nasi Tomato, Mee Soto,Nasi Himpit, Bubur Lambok, Mee Kari Nyonya, Kueh Teow yang di goreng panas dan sebagainya selain hidangan pencuci mulut kuih-muih tempatan.

Ada rojak buah. salad, pizza dan pelbagai lagi. Memang semuanya menarik!

Ada bubur dan sup. Menikmati panas-panas memang terbaik. Saya juga berkesempatan menjamah semua jenis jeruk yang disediakan di kaunter ini.


Buah-buahan, kek dan kuih tradisi masyarakat Malaysia yang sentiasa dekat di hari. Kuih cara berlauk ini memang padat dengan isinya. Sedap!


Tersusun cantik berwarna-warni, sekali rasa memang lekat di hati.


Kuih tradisi agak 'rare' boleh didapati di Me'nate. Kena cuba ini kerana ianya istimewa.


Puding dan jeli kegemaran si manja. Bervariasi pencuci mulut memenuhi citarasa seisi keluarga.


Gerai yang menawarkan minuman sejuk. Saya cukup gemarkan air milo cincau serta air jagung. Minum sejuk memang 'ohsem'.


KAunter minuman cendol dan ABC. Boleh pilih isi apa yang diminati didalam ABC, tetap akan disantuni dengan baik oleh petugas Me'nate yang dedikasi.



Memperkenalkan MeatLab dari Me'nate
Bagi memeriahkan kempen ramadan kali ini juga, Me’nate akan memperkenalkan produk sejuk beku terbaru iaitu jenama MeatLab. Apa yang menarik MeatLab juga boleh di jadikan hidangan berbuka
di rumah atau sebagai ole-ole semasa balik ke kampung dan juga semasa menyambut Hari Raya Aidilfitri nanti. 


Terdapat 5 jenis pilihan yang boleh nikmati iaitu BBQ Beef Ribs, Lamb Shank, Marinated Lamb, Lamb Shabu dan Peri-Peri Chicken. Selain itu MeatLab juga akan memperkenalkan Rendang Daging edisi terhad sempena Ramadan dan Aidilfitri ini.


Pakej buffet ramadan kali ini menawarkan dengan tawaran harga yang sangat berbaloi iaitu RM89.90 untuk dewasa dan RM49.90 untuk kanak-kanak, manakala bagi kanak-kanak berusia 5 tahun dan ke bawah tidak dikenakan sebarang bayaran. Untuk setiap tempahan awal pihak Me’nate akan memberi potongan sebanyak 10% hingga ke 30% bergantung terma dan syarat.


Mengalukan Penganjuran Program CSR
Me’nate juga mempelawa Syarikat atau badan-badan Korporat serta individu yang ingin bekerjasama dengan pihak Me’nate untuk menganjurkan sebarang bentuk majlis tanggungjawab sosial korporat di Me’nate contoh seperti majlis berbuka puasa dengan anak yatim dan sebagainya sepanjang ramadan ini. Diskaun korporat akan diberikan kepada syarikat yang berminat.


Pakej yang ditawarkan
Para pelanggan dan Syarikat yang berminat boleh menghubungi cawangan-cawangan Me’nate Steak Hub terdekat untuk membuat tempahan atau bertanya tentang pakej yang disediakan.

Buat masa ini restoran Me’nate Steak Hub mempunyai 7 (tujuh) cawangan di seluruh Malaysia yang berada di Setapak, Ampang, Bangi, Shah Alam, Seremban, Melaka serta Johor Bahru dan hanya enam (6) sahaja cawangan yang menganjurkanya Buffet Ramadan kecuali di Ampang yang hanya menyediakan menu Istimewa Heavenly Lamb dan Heavenly Beef bersama nasi Bukhari yang boleh di nikmati empat hingga ke lima orang. 

Selain itu di Me’nate Steak Hub Ampang juga ada menyediakan pakej Istimewa Group Steak Iftar untuk lima hingga ke enam orang, sesuai untuk di nikmati seisi keluarga dan juga pakej Istimewa Iftar untuk 2 orang.

Pakej Buffet Ramadan 
• Pakej Group Steak 
• Ala Carte
• SETAPAK +6019 3911 047
• SHAH ALAM +6019 4771 047
• BANGI +6019 2611 047
• SEREMBAN +6014 3511 047
• MELAKA +6014 6040 047
• JOHOR BAHRU +6013 7510 347

Pakej Heavenly Beef/Lamb 
• Pakej 2 Pax 
• Pakej Group Steak 
• Ala Carte
• AMPANG +6016 8795 947

Kemudahan surau dan tandas disediakan juga. Memang cukup selesa. Samada datang sendiri, bersama rakan mahupun keluarga untuk berbuka. Ayuh! Apa lagi jom buat tempahan awal ataupun boleh sahaja walk in di bulan ramadhan nanti.

Me'nate Steak Hub menawarkan pelbagai hidangan,
Pilihan terbaik berbuka puasa di bulan ramadhan.💓

Istimewa Ramadhan 2021 Bersama Me'nate Steak Hub Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 02, 2021 Rating: 5

5 comments:

  1. Nak buka puasa boleh la i pergi Menate kat Bangi ni ha....senang sikit sebab dekat dengan rumah. Banyak juga pilihan ye sebab i tak makan daging sangat.

    ReplyDelete
  2. Bestnya iftar kat Menate.. Nak plan iftar kat situ la nanti...

    ReplyDelete
  3. Bestnya berbuka puasa di Menate kak. Rindu betul nak makan sana. Selalunya bulan Ramadan la bulan sesuai untuk pergi makan Menate. Sebab mahal kan. Pastu juadah dia meriah. Nanti nak gi cawangan Setapak. Nyumm Nyummm.

    ReplyDelete
  4. Menariknya menu2 dia. Tak pernah smpi lagi me'nate ni tapi lepas tgk menu ni teringin pulak.. Puasa nnt bole terjah la

    ReplyDelete
  5. Teringat pernah berbuka kat sini dalam 2 tahun lepas, memang worth sangat. Sedap pulak tu, tahun ni boleh la cuba lag.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.