TAGCC 2022 Meriah Dengan Kehadiran Cosplay!


Peminat anime, siri mangga dan permainan atas talian pasti teruja apabila menghadiri TAGCC 2022. Fiesta yang mengunpulkan peminat-peminat anime dan permainan atas talian yang kebanyakannya hadir dengan memakai pakaian cosplay.

Cukup meriah!


TAGCC 2022 ini telah diadakan di Tropicana Garden Convention Centre, bermula jam 9.30 pagi sehingga 8 malam. Berlangsung hanya 2 hari sahaja.


Tempat favorite saya tentulah booth 7, Beast King yang mana ada menawarkan pelbagai figurin dari watak-watak popular filem. Antaranya seperti Spiderman, Frozen dan pelbagai lagi.


Banyak yang ditawarkan pada harga promosi, Memang rambang mata memilih. Kebetulan untuk figurin Frozen ada tawarn beli 1 PERCUMA 1. Teruslah saya belikan figurin watan Anna dan Elsa untuk Amani serta Yara.


Yang ini harganya mencecah ribuan ya.. Jika peminat hardcore memang akan beli dan akan buat koleksi peribadi,


Macam Dedet beliau memang peminat no.1 Star Wars. Walaupun pengumpul tegar, tapi rasanya sekuel Star Wars memang Dedet tak ada yang missed.




Macam biasa booth yang ada pemain cosplay terkenal memang panjang beratur peminat-peminat yang datang bergambar dan untuk mnedapatkan tandatangan (autograph).



Saya paling tertarik booth Lobely Planet's yang menunjukkan skill menggunakan tanah liat menghasilkan figurin. Memang memerlukan kesabaran dan ketekunan yang cukup timggi.



Antara aktiviti di sini. Ianya macam permainan atas board.


Corat-coret Bergambar (Photo Dump)
Antara aktiviti yang kitaorang suka bila berada disini tentulah bergambar dengan cosplay daripada anime, mangga dan juga online games. Walaupun bayak yang saya tidak begitu mengenali tapi untuk  Dedet dan anak-anak lelaki mereka memang mengetahui hampir setiap cosplay yang datang ke fiesta ini.

Watak dari One Piece -Bepo

Watar dari Star Wars

Star Wars - Jet Trooper

Patung hahahahahah (wapucitau)

watak dari Online Games

Naruto rasanya

Pokemon







Suka juga hadiri acara macam ini. Kita akan dapat lihat pelbagai watak cosplay dari anime, mangga dan juga games online. Effort yang pemain cosplay dengan pakaian mengikut karektor popular memang kita akan rasa kagum. 

Anak-anak tentulah diaorang peling teruja!

TAGCC 2022 Meriah Dengan Kehadiran Cosplay! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 24, 2022 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.