Calamansi Puree Kaya Dengan Vitamin C

Seharian bekerja, penuh dengan aktiviti memang menjadikan badan kita letih dan tidak bermaya. Keadaan ini salah satu sebabnya kerana kita kekurangan air didalam badan dan juga vitamin C. Antara sumber vitamin C yang boleh kita ambil setiap hari adalah limau kasturi.


Calamansi Puree dihasilkan daripada buah calamansi atau lebih dikenali sebagai limau kasturi. Setiap sachet mengandungi 36% keperluan harian vitamin C yang diperlukan oleh badan. Menggunakan keseluruhan buah limau kasturi, tidak hairanlah didalam sachet Caalamansi Puree juga mengandungi kulit limau kasturi yang sememangnya sangat bagus untuk kerongkong.

Selain vitamin C, Calamansi Puree juga kaya dengan antioksidan yang merupakan sumber yang baik bagi sebatian bioaktif dan fenolik yang sihat, D-limonene, flavonoid dan karotenoid.  Lagi menarik ianya didatangkan dalam pek-pek kecil mudah untuk dibawa ke mana sahaja.

Tiada pewarna dan perasa tambahan, ianya benar-benar dihasilkan dari sumber semulajadi iaitu buah limau kasturi.


Untuk info produk Calamansi Puree ini telahpun mendapat pensijilan halal daripada Kerajaan Malaysia jadi tidka perlu rasa ragu-ragu untuk menikmatinya. 

Manfaat Calamansi Puree
Menikmati minuman Calamansi Puree boleh dilakukan pada bila-bila  masa sahaja. Samada minum panas-panas ataupun sejuk. Minuman ini memang sedap dan dapat menyegarkan tekak. Ianya juga boleh dinikmati samada pada ketika cuaca panas mahupun sejuk.

Apa yang penting Calamansi Puree ini bebas kafein dan kaya dengan sifat antioksidan. Dengan kandungan vitamin C yang tinggi ianya dapat membantu meningkatkan imuniti badan. Jika diamalkan selalu, ianya juga dapat membantu penghadaman dan detoksifikasi. Kita dapat keluarkan kotoran badan yang tidak diperlukan daripada badan.


Kulit juga boleh menjadi lebih berseri dengan kebaikan calamansi yang dapat menggalakkan sintesia kalogen serta memperbaiki tekstur kulit. Selain itu pengambilan Calamansi Puree juga boleh meningkatkan penyerapan zat besi serta menghalang pertumbuhan bakteria pathogen.

Dengan cuaca panas hari ini, menikmati Calamansi Puree dapat menghilangkan rasa dahaga, sekaligus  mengurangkan rasa letih. Minuman ini juga bagus intuk melegakan tekak.

Cara Penyediaan
Untuk menyediakan minuman calamansi sangatlah mudah. Hanya campurkan Calamansi Puree bersama 200 ml air panas ataupun air biasa. Kacau rata dan tersedia untuk dinikmati.


Calamansi Puree ini juga boleh dijadikan sebagai bahan masakan seperti perapan ayam/daging, masakan sweet sour dan sebagainya. 

Dapatkan Calamasi Puree Hari Ini
Korang boleh dapatkan produk Calamasi Puree ini dari  Mizicor.com.my samada untuk diri sendiri mahupun untuk dihadiahkan kepada orang tersayang. Nak jadi agen pun boleh, sila hubungi 0123271680/6280

Media Sosial Calamansi Puree
FB : mizicor.malaysia
IG : mizicor.malaysia
Calamansi Puree Kaya Dengan Vitamin C Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 28, 2024 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.