SK Lancar Butik Gaya Hidup Pertama di KLCC

Berkesempatan menghadiri pembukaan Butik Gaya Hidup SK yang pertama di KLCC memang benar-benar mengujakan saya. Sememangnya pembukaan butik gaya hidup ini menjadi titik tolak bagi label Siti Khadijah untuk memperkembangkan perniagaannya di bawah jenama terbarunya iaitu SK Apparel.

Menurut pengasas SK, Puan Padzilah Enda, butik gaya hidup ini adalah diilhamkan daripada keinginan pihaknya untuk mengekalkan identiti warisan nusantara, namun ianya tetap diberi suntikan moden yang mengikut trend semasa. Dan KLCC menjadi lokasi pertama kerana kedudukannya sebagai mercu tanda Malaysia yang ikonik.

Pembukaan Butik Gaya Hidup SK di KLCC ini turut dihadiri Ketua Pegawai Eksekutif SK Apparel, Ir Aminuddin Mohd Nasir, Pengarah Eksekutif Jualan dan Pemasaran SK Apparel Muhammad Munzir Aminuddin, rakan usahawan serta selebriti tempatan. Dan pelancaran perasmiannya telah disempurnakan oleh Dato' Hazimah Zainuddin selaku Pengerusi Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB).


Memang meriah majlis perasmian pembukaan yang berlangsung :-)

Antara produk di bawah jenama SK Apparel adalah seperti pakaian lelaki dan wanita, tudung dan aksesori. Ianya benar-benar memenuhi keperluan seseorang itu dari atas rambut sehinggalah ke hujung kaki.

Saya sempat juga melihat peragaan dari koleksi #Nostalgiaraya Siti Khadijah 2020. Terdapat 14 buasana raya yang terdiri daripada baju kurung pahang, baju kurung kedah, kebarung dan baju malayu tradisional.

Lebih unik, nama dalam setiap koleksi raya SK Apparel tahun ini adalah diambil dengan nama timangan yang sering digunakan didalam keluarga di Malaysia. Secara tidak langsung ianya dikaitkan dengan nostalgia dalam sebuah keluarga yang pada satu masa dulu di zaman kanak-kanak, baju raya sering disediakan oleh bonda tercinta.

Antara koleksi #nostalgiaraya SK 2020 adalah seperti:-
  • Baju Kurung Kak Long
  • Baju Kurung Kak Lang
  • Baju Kurung Kak Teh
  • Baju Kurung Kak Cik
  • Kebarung Kak Lang
  • Baju Kurung Kak Teh
  • Baju Melayu Osman






Cantik-cantik!

Bersempena dengan ketibaan bulan ramadhan dan syawal tidak lama lagi, pihak SK mengalu-alukan pra-tempahan yang bermula dari 5 Mac sehingga 10 Mac 3030. Dan untuk 1000 pelanggan yang pertama membuat pra-tempahan berpeluang mendapat telekung SK. 

Untuk Butik Gaya Hidup SK KLCC ianya menawarkan 80 peratus keperluan gaya hidup seperti kemeja lelaki, blouse wanita, kasut wanita, seluar kasual wanita, baju tradisional wanita (kebaya, kebarung, kurung kedah, kurung pahang dan pelbagai lagi), baju melayu lelaki serta pelbagai koleksi tudung di bawah label Hegira.

Terdapat juga produk penjagaan diri seperti mandian, syampu dan wangian. Begitu juga dengan koleksi aksesori seperti beg tangan dan pin tudung.








So, korang kalau KLCC jangan lupa singgah di Butik Gaya Hidup SK!


Saya bersama Dayah Bakar yang memakai 'Pesak Dress' salah salah satu koleksi dari SK Apparel. Nampak sopan, terletak di badan dan sangat kemas potongan baju ini. Menyerlah aura muslimah dalam berpakaian.

Iskh. Kita jadi tak sabar untuk shopping di Butik Gaya Hidup SK lagi. Memang memenuhi citarasa dan puas hati :-)
SK Lancar Butik Gaya Hidup Pertama di KLCC Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 08, 2020 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.