Pelbagai Pilihan Buffet Berbuka Puasa di Pusat Konvensyen Sime Darby (SDCC)

Antara tempat untuk berbuka yang menarik di sekitar lembah Klang adalah di Pusat Konvensyen Sime Darby (SDCC). Lokasi ini sememangnya cukup popular kerana tawaran hidangan berbuka memang banyak sangat pilihan.


Truly Asia Malaysian Ramadhan Buffet Dinner

“Truly Asia Malaysian Ramadhan Buffet Dinner” adalah tema buffet ramadhan Pusat Konvensyen Sime Darby (SDCC) pada tahun 2020. Untuk pengetahuan semua, promosi buffet ramadhan ini bermula dari 24 April sehingga 21 Mei 2020.

Apa yang menarik pelbagai juadah autentik tradisi masyarakat Malaysia ada ditawarkan. Dan pastinya semua hidangan ini adalah yang sering menjadi tarikan dan tumpuan. Antaranya seperti Kari Kepala Ikan Salmon, Sotong Berlado Petai, Ikan Goreng Bercili, Bubur Lambuk Berherba dan pelbagai lagi

Kambing bakar pun ada!

Terdapat 20 gerai makanan yang menawarkan variasi menu juadah yang cukup hebat, antaranya seperti Sup Berempah, Masakan Kawah, Ikan bakar, Otak-otak, Teppanyaki dan Cucur pelbagai jenis. Semua hidangan yang disediakan oleh chef yang berpengalaman. Di mana semua bahan yang  masakan dipilih dengan teliti untuk memastikan keaslian hidangan yang dapat memenuhi citarasa tetamu. 

Tidak lengkap rasanya menikmati makanan berbuka tanpa pencucui mulut. Jadi kalau berbuka di sini jangan lupa untuk mencuba sendiri Tapai Pulut Daun Getah, Sago Gula Melaka Bubur Kacang Hijau bersama Durian, Roti Jala Pandan, ABC cendol, Puding Roti dan Mentega, pelbagai jenis kek, tart dan banyak lagi.


Begitu juga pilihan minuman, ada pelbagai samada panas mahupun sejuk antaranya seperti Teh Tarik dan Nescafe Tarik, Cincau, Soya Bean, Bandung, Teh Lemon Iced dan tebu. Begitu juga dengan Fruity Blended smoothie juga disediakan untuk tetamu semasa berbuka.

Tambahan menu adalah makanan feveret dari Asia, antaranya seperti Stewed Venison Lebanese, Lemon Saffron Rice, Vietnam Chicken Roll dengan bumbu dan sos, Nasi Kambing Bukhara dan pencuci mulut Boloi Thai.

Buffet ramadhan bermula dari jam 7.00 malam hingga 10.30 malam,  24 April hingga 21 Mei 2020. .Dan harga yang ditawarkan adalah :-
RM99 ++ seorang, 
RM69 nett Kanak-kanak berumur 6 hingga 12 tahun dan warga emas berumur 60 tahun tahun ke atas Kanak-kanak berumur bawah 5 tahun adalah percuma.




Promosi pembelian voucher 'early birds' ditawarkakn iaitu pada harga serendah RM69 nett sahaja yang dijual bermula dari 24 Januari hingga 29 Februari 2020,  Manakala RM79 nett pada bulan Mac dan RM89 nett dari 1 April sehingga 23 April 2020.

China Treasure Ramadhan Dinner Indulgence
Jika anda inginkan berbuka konsep dengan hidangan dan masakan gaya .chinese', bolehlah mencuba China Treasure Ramadhan Dinner Indulgence. Pelbagai jenis dimsum, sup ditawarkan setiap hari bermula dari jam 7.00 malam hingga 10.30 malam. Semua ini adalah dari 24 April sehingga 31 Mei 2020.
Harga voucher 'early birds'  ditawarkan pada harga RM69 nett bermula dari 24 Januari hingga 29 Februari 2020. Manakala RM79 nett pada bulan Mac dan RM89 nett dari 1 April hingga 23 April 2020. 
Memang berbaloi!

Harga asal adalah RM99 ++ ssahaja. Bagi kanak-kanak berumur antara 6 dan 12 tahun tahun serta warga tua berumur 60 tahun ke atas caj yang dikenakan hanyalah RM69 nett sahaja.

Oh ya! Bagi kanak-kanak berumur bawah 5 tahun adalah percuma.


Steamboat & Grill Ramadhan Buffet

Tahun ini, D'Atap Gazebo menawarkan 100 jenis hidanagn steamboat All-You-Can-Eat!

Untuk harga 'early bird' memang snagat murah iaitu RM39 nett sahaja. Tempoh masa promosi adalah daripada 24 Januari hingga 23 April 2020 (harga sebenar adalah RM50.00 ++ seorang). 

Kanak-kanak berumur antara 6 hingga 12 tahun dan warga emas berumur 60 tahun ke atas hanya membayar hanya RM35 nett setiap orang. Manakala anak-kanak berumur di bawah umur 5 tahun makan adalah secara percuma.
Selain itu terdapat juga pakej istmewa banquet di bilik private function yang bermula dari 24 April hingga 21 Mei 2020 yang ditawarkan pada harga RM69 ++ seorang untuk sekurang-kurangnya 1000 orang. 

Di sediakan juga perkhidmatan katerer luar pada harga RM69 ++ seorang. Hah! Kalau berminat silalah buat tempahan awal untuk mengelakkan kekecewaan.

Untuk tempahan, sila hubungi / emel Halia di 2089 3799 / halia.sdcc@simedarbyproperty.com ATAU Pertanyaan Mengenai Jamuan di 2089 3688 / enquiries.sdcc@simedarbyproperty.com

 Kredit gambar : Ezna Khalili


Pelbagai Pilihan Buffet Berbuka Puasa di Pusat Konvensyen Sime Darby (SDCC) Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 01, 2020 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.