Produk Kesihatan GKB Boleh Mengatasi Masalah Perut dan Usus

Produk Kesihatan GKB Boleh Mengatasi Masalah Perut dan Usus - Tidak dinafikan bukan mudah untuk amalkan gaya hidup yang aktif pada zaman sekarang. Selain daripada tuntutan kerja yang cukup banyak, persekitaran serta kemunculan pelbagai varian virus memang menakutkan. Jadi bagi memastikan kita cukup bersedia melalui kehidupan seperti ini memang sangat disarankan untuk mengambil produk kesihatan sebagai makanan tambahan kehidupan seharian.


Saya memang syorkan produk kesihatan daripada GKB (GK Bio International Sdn Bhd). Untuk info, GKB mula diperkenalkan sejak tahun 2018, sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil usahasama antara All Cosmos Bio-Tech Corporation dan juga Grape King Bio Taiwan.

Video testimoni saya bersama produk kesihatan GKB

Setiap produk kesihatan GKB diperakui dengan sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF, GMP, TQF, Halal dan sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA dan pelbagai lagi. Ini membuktikan produk kesihatan GKB memang selamat dengan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawaian pembuatan produk pada tahap yang  tertinggi.


Dan di sini saya ingin 5 produk kesihatan GKB yang memang saya ambil setiap hari dan nampak manfaatmya terutama untuk sistem penghadaman dan pencernaan saya.

GKB Probio+

Didatangkan dalam bentuk serbuk, mudah larut dan cair di mulut. Cara pengambilan juga sangat mudah hanya nikmati terus ke dalam mulut. Boleh juga dibancuh dengan air mengikut kesesuaian masing-masing.


GKB Probio +  sangat bagus untuk mereka yang sentiasa mengalami masalah usus. Mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang aktif dan 4 jenis prebiotik. Sangat bagus untuk membantu kita yang sering masalah pencernaan dan memberi lebih perlindungan kepada saluran usus.


Selain itu dengan pengambilan GKB Probio+ dapat membantu penyerapan nutrien daripada makanan sekaligus dapat mengekalkan keseimbangan mikroflora usus serta meningkatkan imuniti. Seperti saya yang selalu mengalami masalah senak perut dan kadang-kala sembelit, sememangnya Probio + memang sangat membantu melawaskan penghadaman.

GKB Probizymes 

Kalau perut kembung, memang saya sarankan korang untuk mengambil GKB Probizymes. Bagus! Sebab ianya dapat membantu refluks asid gastrik dengan berkesan. Diformulasi daripada probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein dan enzim lemak.


Walaupun serbuk, rasanya sedap juga. Saya suka mengambil produk ini terutama bila dalam keadaan perut yang tidak selesa. Terutama dalam bulan ramadan, kalau tengah malam rasa perut penuh angin sebab seharian tidak makan ambillah GKB Probizymes untuk rasa kelegaan.

GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus


Untuk kecantikan kulit, korang boleh cuba GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus. Ini terutamanya bagi mereka yang mengalami masalah kulit kering dan sensitif. Produk ini dikatakan boleh membantu mencegah jangkitan alat kelamin. 


Hah! Menarikkan. Ini disebabkan formulasi yang terdapat di dalam GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus dapat melegakan penyakit berkaitan ketidakseimbangan mikrob.


Tekstur didalam dalam bentuk serbuk yang boleh kita telan terus didalam mulut. Saya lebih suka makan begitu sahaja berbanding jika dicampur dengan air.


GKB G-Pro Gold

Produk kesihatan dalam bentuk pil ini memang wajib ada di rumah. Dengan keadaan rutin setiap hari yang negitu sibuk menyebabkan kita kadang-kala terlepas waktu makan. pengambilan sajian tidak lengkap setiap hari seperti serat dan sebagainya. Keadaan ini menyebabkan kita mudah mengalami masalah sembelit.


Untuk info, GKB G-Pro Gold mempunyai 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik. Bayangkan setiap kapsul vegetarian ini mengandungi 80 bilion jumlah bakteria probiotik hidup. Kalau kita memang ada masalah usus, GKB G-Pro Gold memang boleh membantu.


GKB Lactobacillus Plantarum GKM3


Ini antara produk kesihatan kegemaran saya. GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 sangat membantu untuk mengawal minyak dan juga mengurangkan kalori. Formulasi di dalam GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 mengandungi Lactobacillus Plantarum iaitu probiotik yang cukup hebat dalam menyerap lemak didalam badan.


Pada umur seperti saya yang mudah berselera menikmati hidangan akan mudah bertambah berat badam. Dengan pengambilan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 dapat membantu saya menurunkan berat badan  secara konsisten walaupun menikmati makanan enak.

Secara ringkas pengambilan GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 dapat juga meningkatkan tenaga, meningkatkan kelembapan kulit, mengurangkan berat badan dan sesuai juga pada mereka yang sering mengalami masalah sembelit ringan.



Produk kesihatan GKB bolrh didapati di semua 
GKB Official platform jualan di farmasi Malaysia termauklah, 

Central: Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy         
Melaka: Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak        
Penang: Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy        
Perak: Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy        
East Coast: Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan         
Southern: Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy        
Sabah: Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy        
Sarawak: Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

Untuk senarai penuh farmasi boleh lihat di ;-https://www.mygkb.com/Article/Detail/1188 

Info lanjut:
Laman web - www.mygkb.com
Facebook - www.facebook.com/mygkb
Instagram - www.instagram.com/mygkb

Perut sihat, hati pun senang!

Produk Kesihatan GKB Boleh Mengatasi Masalah Perut dan Usus Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 23, 2023 Rating: 5

5 comments:

  1. I also like GKB supplement a lot! Especially the Probizymes they are easy to consume

    ReplyDelete
  2. Saya amalkan produk probiotik GKB juga. Sungguh berkesan melegakan masalah perut kembung saya.

    ReplyDelete
  3. Sangat berkhasiat and effective kan! Boleh observe the difference compared to before lepas consume produk GKB ni...Takde masalah indigestion walaupun banyak makan now here and there for Ramadan...

    ReplyDelete
  4. Ohh yes it's important to have probiotics supplements for our gut health, I'm taking this brand too. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  5. Waahh banyak betul produk GKB akak. Memang produk ni bagus, akak amalkna tau. Baik untuk kesihatan. InsyaAllah.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.