Jom Bergaya Dengan Koleksi Pakaian Raya Tradisi dan Moden Shara Othman

Jom Bergaya Dengan Koleksi Pakaian Raya Tradisi dan Moden Shara Othman- Orang kata pakaian tradisi memang tidak akan lapuk dek hujan. Kekal relevam biarpun berzaman. Apatah lagi dengan fabrik yang cukup cantik menyerlahkan lagi pesona si pemakai. Antara butik yang menawarkan pakaian tradisi dan memang saya rekomen tentulah Shara Othman.


Butik yang mana pemiliknya juga adalah pereka (designer) pakaian di bawah label Shara Othman. Jenama Shara Othman bukan sahaja menawarkan koleksi pakaian tradisional seperti kebarung, kurung pahang, baju riau dan baju kedah. Terdapat juga koleksi pakain tradisional yang telah mendapat sentuhan moden. Ini bersesuaian dengan citarasa masyarakat kini yang suka rekaan 'fresh' tapi pada masa yang sama masih ingin mengekalkan ciri-ciri tradisi sebagai simbolik kepada pakaian melayu.


Bagitu juga dengan fabrik yang digunakan memang pemilihan dibuat sangat teliti. Difahamkan kebanyakan rekaan pakaian disini memang menggunakan tekstil yang sinonim dengan pakaian tradisi lama.



Terdapat pelbagai saiz sesuai dengan masyarakat Malaysia yang ditawarkan iaitu dari S sehingga XL. Di samping itu terdapat 3 kategori pakaian yang ditawarkan di bawah jenama Shara Othman iaitu :-
  • Pakaian tradisional
  • Pakaiam kasual dan moden
  • Pakaian sedondon (dewasa dan kanak-kanak)




Koleksi Raya 2023

Seperti jenama lain, Shara Othman turut tidak ketinggalan memperkenalkan koleksi Raya 2023. Antara koleksi istimewa Raya 2023 seperti:-

Saoma
Selesa dan sejuk fabriknya. Ianya dihasilkan dari kain cotton bercorak belang. Ada pelbagai saiz yang ditawarkan. Cukup menarik dan anggun, Soama mempertengahkan rekaan kebaya labuh klasik. Seolah kita memakai jubah/gaun panjang. Lagi menarik jika dipadankan dengan aksesori dokoh.


Esklusif untuk koleksi raya tahun ini ditawarkan juga baju sedondon ibu dan anak. Rekaan yang sama ada saiz dewasa dan juga kanak-kanak.


Kartini
Rekaan pakaian dengan potongan Riau yang klasik memang tampil esklusif. Apatah lagi fabrik yang digunakan adalah tafetta silk+cotton. Ada beberapa pilihan warna mewah yang boleh dipilih. Sedondon dengan si manja pasti kemeriahan raya itu menjadi luar biasa.


Tijah
Koleksi Tijah ini mengginakan fabrik dari cotton eye. Kurung potongan moden dengan belahan di hadapan. Memang sangat comel jika pakai sedondon dengan anak perempuan.



Camelia
Koleksi pakaian ini bukan sahaja boleh digayakan di pagi raya bahkan boleh juga dipakai sedondon sewaktu menziarah keluarga dan kawan-kawan. Dengan potongan dress bertingkat menggunakan kain Lace bersama Satin Pleated Crush menjadi pemakainya lebih nampak ayu dan moden.



Tawaran Istimewa Sempena Raya 2023
Istimewa bagi mereka yang berbelanja RM150 ke atas akan diberikan sampul raya PERCUMA. Comel sangat sampul raya dari Shara Othman ini tau :-)

Selain itu, turut ditawarkan voucher RM20 dengan pembelian minimum RM200. Voucher ini boleh ditebus dari 27 March hingga 10 April 2023. Jangan lupa untuk masukkan KOD DISKAUN: SORAYA20 bagi pembelian atas talian.


Promo sempena raya!Tawaran sah sehingga malam raya yerp.


Lokasi dan Sosial Media Shara Othman
Nak dapatkan koleksi dari Shara Othman boleh terjah lokasi butik di bawah:-

L2-10, Central i-City, i-City,
Persiaran Multimedia, Seksyen 7,
40000 Shah Alam.

L1-28, East Coast Mall,
25200 Kuantan.

Butik Zalina,
Taman Bentong Prima,
28700 Bentong, Pahang.

Atauoun dapatkan di atas talian melalui pembelian di:-
Shopee Shara Othman : https://shope.ee/2feYg21weM

TikTok Shara Othman : https://www.tiktok.com/@sharaothman?_t=8b0XbgrO9Jp&_r=1

Sosial media :
Instagram : https://instagram.com/sharaothman?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Facebook : https://www.facebook.com/sharaothman?mibextid=LQQJ4d
TikTok : https://www.tiktok.com/@sharaothman?_t=8b0XbgrO9Jp&_r=1


Raya lebih ceria dan beria dengan koleksi Shara Othman semestinya!

Jom Bergaya Dengan Koleksi Pakaian Raya Tradisi dan Moden Shara Othman Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 30, 2023 Rating: 5

11 comments:

  1. Cantik sungguh rekaan pakaian Raya ni. Saya tertarik pada rekaan Saoma dan Tijah. Kartini pun cantik. Gaya yang sopan dan anggun.

    ReplyDelete
  2. cantiknyaaaa design. suka betul design riau tu. klasik sangat.. serius cantik lahhh

    ReplyDelete
  3. gmbr last tu soooo nice!!!!! dh mcm hos tv plak nampak u ootd gitu heheheheh

    ReplyDelete
  4. Waahh cantik semua koleksi. Akak pakai jubah tu cantik lah. Sebab efek macam dua lapis tu buat nampak tinggi.

    ReplyDelete
  5. Wah cantiknya design baju dia. Memang trendy sangat. Nanti boleh datang yang kat Shah Alam punya.

    ReplyDelete
  6. Wah best shopping kat sini, i pun tengah cari kat mana nak beli baju raya

    ReplyDelete
  7. cantik cantik design baju raya dia, boleh lah usha nanti bbbbeli untuk raya tahun ni

    ReplyDelete
  8. Wowo....love the designs & colours for raya festive new clothing, all Muslims can enjoy happy new baju Raya shopping. Cheers SiennyLovesDrawing

    ReplyDelete
  9. Banyaknya choice available kat Shara Othman ni kan,, sesuai to visit and prepare for this coming Raya kan.... siap awal tak kalut nanti... :)

    ReplyDelete
  10. alamak, brand shara othman ni tiada di Johor la, takpe boleh tengok2 kedai online mereka

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.