Eskayvie i-Qids Membantu Mengatasi Masalah Anak Yang Cerewet Makan


Eskayvie i-Qids Membantu Mengatasi Masalah Anak Yang Cerewet Makan -Tidak dinafikan pengambilan makanan berkhasiat sangat penting bagi anak-anak yang sedang membesar. Gabungan protein, karbohidrat, vitamin, zat besi, mineral dan sayur-sayuran adalah sangat penting bagi memastikan keperluan nutrien di dalam badan anak mencukupi bagi menjadikan tubuh badan yang sihat, kuat antibodi dan perkembangan otak yang baik untuk melakukan aktiviti harian dan pembelajaran yang baik setiap hari.

Namun begitu, ada juga anak-anak yang cukup cerewet apabila makan dan sentiasa memilih makanan harian mereka. Ini menjadikan ibu bapa rasa tertekan terutamanya dalam memastikan anak mereka dapat membesar dengan sihat.

Sebagai contoh, sayuran hijau, ia sering ditolak dan diasingkan dari diambil kerana bukan sahaja warnanya mungkin kurang menarik perhatian bahkan ianya mempunyai rasa yang tidak digemari anak menjadikan mereka menolak untuk memakannya.

Bagi mengatasi masalah ini, salah satu alternatif yang boleh dicuba oleh ibu bapa adalah dengan memberikan anak mereka suplemen tambahan seperti Eskayvie i-Qids

Pengenalan Ringkas Eskayvie i-Qids


Formulasi Eskayvie i-Qids adalah hasil daripada penyelidikan doktor perubatan, Dr Syid Ayob Syid Mustafa AlQudri. Produk ini HALAL, selamat dan berkesan memandangkan ianya dihasilkan daripada ekstrak bahan-bahan semulajadi.

Eskayvie i-Qids didatangkan dengan rasa coklat yang sedap, tidak hairanlah anak-anak tidak ada masalah mengambil suplemen Eskayvie i-Qids setiap hari. Jadi Eskayvie i-Qids ini mudah diamalkan dan sesuai untuk anak yang cerewet makan.


Apakah kebaikan Eskayvie i-Qids?
Melihat kepada bahan nutrisi utama yang ada di dalam Eskayvie i-Qids yang penuh dengan manfaat dan kebaikan memang sangat disarankan untuk ibubapa memberikan suplemen ini kepada anak-anak mereka yang cerewet makan.

Antara 6 bahan semulajadi utama yang terdapat di dalam formulasi Eskayvie i-Qids  seperti :-
  •  Phosphatidylserine (Serine) 
  • Alpha Linolenic Acid (ALA) 
  • 22 Buahan & Sayuran 
  • Moringa 
  • Prebiotik 
  • Multivitamin & Mineral
Siapa sangka kandungan Eskayvie i-Qids mempunyai 22 jenis sayur-sayuran dan buah-buahan dan didapati lebih daripada 90% rakyat Malaysia tidak mengambil sayuran dan buahan secara mencukupi termasuklah kanak-kanak. 


Ini juga mungkin disebabkan oleh faktor  rupa dan rasa yang kurang menarik perhatian. Oleh yang demikian, cara terbaik bagi mengatasi masalah ini ialah melalui pengambilan makanan tambahan dalam bentuk ekstrak sayuran dan buahan.

Ekstrak sayuran dan buahan ni bukan saja mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding 5 hidangan buahan dan sayuran,bahkan juga ianya mempunyai penyerapan bahan fenolik dan polifenol yang optima untuk dapat  memenuhi keperluan nutrisi kanak-kanak, lebih-lebih lagi yang kurang makan sayur.

Oleh yang demikian tidak hairanlah pengambilan suplemen yang mempunyai gabungan vitamin dan mineral amat penting bagi melengkap dan mengisi jurang nutrisi harian kanak-kanak.. Kita sebagai ibu bapa harus sentiasa peka dengan pemakanan anak. Ini terutama dalam menjamin tumbesaran mereka agar lebih sempurna.

Suplen ini juga bukan sahaja sangat membantu masalah cerewet makan dikalangan kanak-kanak bahkan Esykayvie i-Qids secara ringkas sangat bagus kerana;
  • Membantu perkembangan sel otak
  • Menjadikan sel memori lebih kuat
  • Memberikan lebih fokus dan daya penumpuan yang tinggi
  • Membantu dalam kebolehan mida dan kebijaksanaan 
  • Bagus untuk sistem pencernaan
  • Memenuhi keperluan nutrisi
  • Baik untuk kesihatan mata
  • Menyokong kesihatan gigi dan tulang
  • Menjadikan anak lebih ceria dan gembira


Phosphatidylserine (Serine)
Kalau nak tahu, sebenarnya masih ramai kanak-kanak Malaysia yang kekurangan pengambilan Phosphatidylserine setiap hari. Untuk membantu fungsi otak yang baik, kanak-kanak disarankan untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 100mg Phosphatidylserine sehari tetapi sayangnya, kanak-kanak kita hanya mengambil sekitar 1/3 sahaja dari jumlah ini!

Phosphatidylserine ni bukan sahaja penting untuk bantu sel-sel otak berhubung, tapi juga boleh meningkatkan penghantaran maklumat ke otak. Bila penghantaran maklumat jadi laju, semestinya kanak-kanak akan lebih mudah untuk mempelajari sesuatu yang baru!

Phosphatidylserine boleh didapati daripada makanan harian walaupun kebiasaannya jumlahnya tidak mencukupi. Jadi, sangat penting untuk ambil Phosphatidylserine daripada sumber makanan tambahan.


Alpha-Linolenic Acid (ALA)
Kalau nak tahu sebenarnya ikan mengandungi sejenis nutrisi yang dipanggil sebagai Omega 3 dan penting untuk kesihatan otak. Omega 3 boleh dipecahkan kepada EPA dan DHA yang mempunyai tugas tersendiri dalam merangsang sel-sel otak untuk berhubung.

Sayang sekali, pemakanan yang tidak seimbang boleh menyebabkan kanak-kanak kekurangan nutrisi ini sehingga mengganggu perkembangan minda mereka. Selain daripada makanan semula jadi, sumber EPA dan DHA juga boleh didapati dalam minyak ikan, namun akibat rasa dan baunya yang sedikit hanyir menjadikan kanak-kanak kurang gemar untuk mengamalkannya.



22 Ekstrak Buahan dan Sayuran
Siapa sangka kandungan Eskayvie i-Qids mempunyai 22 jenis sayur-sayuran dan buah-buahan. Didapati lebih daripada 90% rakyat Malaysia sebenarnya tidak mengambil sayuran dan buahan secara mencukupi termasuklah kanak-kanak.

Ini juga mungkin disebabkan oleh faktor rupa dan rasa yang kurang menarik perhatian. Oleh yang demikian, cara terbaik bagi mengatasi masalah ini ialah melalui pengambilan makanan tambahan dalam bentuk ekstrak sayuran dan buahan.

Ekstrak sayuran dan buahan ni bukan saja mempunyai kandungan antioksidan yang lebih tinggi berbanding 5 hidangan buahan dan sayuran, bahkan juga ia mempunyai penyerapan bahan fenolik dan polifenol yang optima agar dapat memenuhi keperluan nutrisi kanak-kanak, lebih-lebih lagi yang kurang makan sayur.



Moringa Oleifera
Dikaji boleh meningkatkan memori dan pembelajaran kanak-kanak. Tidak dinafikan lagi, manfaat daun moringa ini amat sesuai untuk situasi selepas pandemik di mana banyak kajian mendapati kanak-kanak yang dilahirkan pasca pandemik mengalami impak negatif terhadap perkembangan verbal, motor dan daya pemikiran mereka.

Khasiat moringa yang anda perlu tahu:
  • 3x zat besi berbanding bayam
  • 4x kalsium berbanding susu
  • 3x potassium berbanding pisang
  • 7x vitamin C berbanding oren
  • Kaya dengan vitamin A, B kompleks, Copper, Manganese dan Zinc.
  • Menyokong kesihatan organ
  • Meningkatkan tenaga dan sistem imun badan

Prebiotik
Merupakan baja yang menyuburkan kehidupan probiotik atau bakteria-bakteria baik di dalam usus. Apabila kesihatan usus terjaga, ia akan membentuk satu ekosistem usus yang sihat dan meningkatkan penyerapan nutrisi dengan lebih efisien.

Disebabkan bakteria probiotik lebih mudah terjejas dan rosak akibat persekitaran, ramai yang gemar mengamalkan makanan tambahan prebiotik sebagai alternatif untuk memastikan kesihatan usus. Apabila usus anak menjadi sihat, penyerapan nutrisi ke dalam badan juga menjadi lebih mudah.


Multivitamin dan Mineral
Kalau nak tahu, sebenarnya ramai kanak-kanak di Malaysia tidak mempunyai nutrisi yang mencukupi untuk tumbesaran yang sihat. Lebih-lebih lagi sejak pandemik bermula, beberapa siri perintah berkurung telah dilakukan dan ini banyak mengganggu pengambilan nutrisi anak anda. Pemakanan yang tidak terjaga, banyak terdedah dengan makanan segera, makanan terproses, makanan atas talian, jajan dan pelbagai lagi makanan yang tidak sihat menyebabkan wujudnya jurang nutrisi dalam pemakanan si kecil.

Oleh yang demikian tidak hairanlah pengambilan suplemen yang mempunyai gabungan vitamin dan mineral amat penting bagi melengkapi dan mengisi jurang nutrisi harian kanak-kanak. Kita sebagai ibu bapa harus sentiasa peka dengan pemakanan anak. Ini terutama dalam menjamin tumbesaran mereka agar lebih sempurna.

Suplemen ini juga bukan sahaja sangat membantu masalah cerewet makan di kalangan kanak-kanak bahkan Eskayvie i-Qids sangat bagus kerana ia;

● Membantu perkembangan sel otak

● Menjadikan sel memori lebih kuat

● Memberikan lebih fokus dan daya penumpuan yang tinggi

● Membantu dalam kebolehan mida dan kebijaksanaan

● Bagus untuk sistem pencernaan

● Memenuhi keperluan nutrisi

● Baik untuk kesihatan mata

● Menyokong kesihatan gigi dan tulang

● Menjadikan anak lebih ceria dan gembira


Pengalaman anak mengamalkan Eskayvie i-Qids
Mempunyai anak yang ramai iaitu 7 orang dan masing-masing mempunyai citarasa pemakanan mereka sendiri memang memeningkan. Dan pastimya ada dikalangan mereka yang cerewet makan,


Seperti anak bongsu saya yang Adzkiya memang sangat cerewet jika disentuh hal-hal makanan. Tidak sukakan sayuran hijau. Beliau hanya sukakan lobak merah. Sebagai ibu, saya pastikan inginkan yang terbaik buat anak, jadi memastikan Adzkiya dapat menikmati pemakanan yang cukup keperluan nutrisi, saya telah memberikan Eskayvie i-Qids.


Apa yang saya perhatikan memang ada perubahan. Selain daripada mudah untuk menyuruh Adzkiya makan tepat pada waktu makan yang telah ditetapkan. Beliau juga semakin berselera. Jadi apabila beliau berasa kenyang, sihat dan selesa, sangat membantu Adzkiya menjalani gaya kehidupannya yang aktif setiap hari. Tidaklah mudah /moody'dan sangat fokus dengan setiap perkara yang dilakukannya.

Pengambilan Rskayvie i-Qids juga membantu Adzkiya dalam melancarkan sistem penghadaman. Jika sebelum ini, beliau kerap mengalami masalah sembelit tetapi kini tidak lagi. Ini juga disebabkan formulasi Eskayvie i-Qids yang mengandungi 22 sayuran dan buahan yang sangat membantu dalam proses pencernaan.

Pengambilan Eskayvie i-Qids memang terbaik!
Bayangkan hanya kunyah-kunyah 2 kali sehari sudah cukup untuk memberikan manfaat yang luar biasa buat anak-anak.  Eskayvie i-Qids ni bukan saja sedap dan disukai kanak-kanak. Malah sangat membantu mengatasi masalah anak-anak yang cerewet makan. 

Ikuti pengalaman Puan Haryati binti Kassim setelah anaknya mengamalkan Eskayvie i-Qids

Ibubapa tidak lagi perlu bimbang jika anak-anak tidak mendapat nutrien yang cukup dalam pemakanan hariannya. 

Dengan pengambilan  Eskayvie i-Qids dapat menyokong pertumbuhan anak-anak agar mereka membesar dengan sihat dan ceria.

Keterangan lanjut mengenai produk boleh layari:-

Website : www.eskayvie.com
FB PAGE: Eskayvie Malaysia : https://www.facebook.com/eskayviemalaysia21official
INSTAGRAM: Eskayvie Malaysia : https://www.instagram.com/eskayviemalaysia_

Jom dapatkan Eskayvie i-Qids untuk anak anda hari ini juga :-)


#EskayvieDiffenz #EskayvieDiffenzJunior #KitaIkhtiar

Eskayvie i-Qids Membantu Mengatasi Masalah Anak Yang Cerewet Makan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 26, 2022 Rating: 5

1 comment:

  1. berbaloi sgt dgn khasiat yg byk dlm 1 tablet rasa coklat yg sedap sesuai utk anak saya yg picky eater, x mkn sayur dan buah. nampak lebih cerdik

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.