Pelembap Muka Terbaik Untuk Kulit Wajah Saya | Aqua Whitening Cream dari Hansaegee Nature

Dengan keadaan cuaca hari tidak menentu, terutama keadaan panas berpanjangan menyebabkan kulit wajah semakin hari semakim kusam. Ini belum diambil kira dengan faktor persekitaran seperti pencemaran udara dan banyak lagi. Dan saya sendiri terasa kesannya apabila melihat wajah semakin hari semakin kering, masalah pigmentasi dan kulit semakin gelap.


Jadi saya perlu bertindak segera bagi menghalang kulit wajah saya semakin teruk dan mencari solusi terbaik serta selamat. Akhirnya atas rekomen rakan-rakan rapat saya telah mencuba produk Aqua Whitening Cream keluaran Hansaegee Nature.

Melihat pada pembungkusan sahaja sudah mengujakan saya. "Simple" dan nampak esklusif. Dan saya sebenarnya sebelum menggunakan produk penjagaan muka memang saya akan mengkaji kelebihan krim yang bakal digunakan. Dan saya dapati Aqua Whitening Cream ini mempunyai banyak kebaikan dan kelebihan kepada kulit wajah. Antaranya seperti:-
  • Mampu membaikpulih masalah kekeringan kulit dan juga sunburn
  • Memastikan lembapan boleh terserap jauh ke dalam lapisan kulit yang paling dalam
  • Mempunyai kandungan "Camellia Japonica Seed Oil" yang boleh memberikan kelembapan kulit di tahap maksimun
  • Tidak menyekat liang pori pada wajah jadi tidak akan menyebabkan masalah jerawat. Membaiki kulit yang rosak dengan baik pada waktu malam serta dapat memulihkan dari kemerahan kulit .
  • Kandungan "Niacinamide" pula dapat memperbaiki tona kulit yang tidak sekata dan mampu mencerahkan kulit wajah
  • Boleh digunakan pada waktu pagi sebelum make-up dan juga pada waktu malam sebelum tidur.
Apabila melihat kepada kebaikan dari 2 ramuan utama krim ini memang menyakinkan saya dengan keberkesanan kri ini setelah menggunakannya.

Camellia Japonica Seed Oil
Non-comedogenic, tak menghalang liang pada kulit, tidak menyumbang kepada jerawat. Sesuai sangat untuk membaikpulih kekeringan dan kerosakkan kulit akibat sunburn. Selain itu dapat memberi kelembabpan yang sangat baik sehingga kelapisan kulit paling bawah.

Niacinamide (juga dikenali sebagai Vitamin B3)
Membantu memperbaiki tona kulit. Berfungsi mencerah, membersih dan menegangkan kulit.


Boleh baca ramuan dan cara penggunaan krim ini di wajah.


Sebenarnya penggunaan krim sangat mudah. Apa yang penting ianya perlu digunakan secara konsisten setiap hari. Pastikan wajah kita perlulah bersih (bersihkan terlebih dahulu) sebelum menggunakan krim ini ya!

Tekstur krim ni sangat lembut. Kita akan rasa sendiri apabila meletakkan sedikit krim ini di hujung jari. Dan melihat sahaja kepada tekstur krim ini memang jelas ianya mudah menyerap.

Kita akan dapat lihat sendiri dengan mata kasar, titisan air (water drop) akan muncul di permukaan muka Ini bermakna krim ini mampu menyerap dengan cepat.

Amoun krim yang diletakkan memang kena sama rata. Sapukan di bahagian kedua belah pipi, dahi, hidung (t-zone) dan dagu. Sapu secara perlahan-lahan seperti membuat urutan dalam pusingan "O". Ini bagi memastikan keseluruhan kawasan muka mendapat sapuan krim yang sama rata. Seterusnya tepuk secara perlahan dan lembut ('tap', 'tap', 'tap') di kawasan yang telah disapukan krim. Memang akan kelihatan air (water drop) di permukaan wajah.

Cara penggunaannya, boleh rujuk kepada video di atas.


Saya sendiri setelah menggunakan krim ini memang terasa kelainannya (serta-merta). Kulit muka lebih lembut dan anjal. Paling best kita akan rasa sejuk dan segar. The best feeling ever!

Ini adalah wajah saya sebelum menggunakan produk Aqua Whitening Krim dari Hansaegee Nature. Memang agak gelap dan kusam. Wana kulit pun tidak dalam tona yang sama (tidak sekata). Dan kalau dilihat dengan lebih dekat, kulit wajah saya pada ketika ini adalah sangat kering.


Namun setelah menggunakan produk ini selama 2 minggu, saya dapati kulit wajah saya memang berubah lebih baik dan sihat. Kulit muka lebih rasa anjal (tegang) dan lembut. Paling penting wajah saya tidak lagi kusam dan warna tona kulit menjadi lebih sekata serta cerah sedikit berbanding sebelum ini.

Serius, memang rekomen kat korang untuk cuba sebab saya sebagai pengguna krim ini memang puas hati 100%  :-)

Kalau korang nak dapatkan lebih info mengenai produk Hansaegee Nature dan berminat untuk membelinya boleh layari ke pautan yang sertakan di bawah  Berkongsi sesuatu yang hebat memang best bila semuanya boleh dapat manfaat!

🍁Website: www.hansaegee.com/shop
🍁IG page: www.instagram.com/hansaegeenature/
🍁FB page: www.facebook.com/HansaegeeNature
🍁YouTube page: www.youtube.com/c/HansaegeeNatureMalaysia


Jom cerahkan kulit sama-sama;
Pelembap Muka Terbaik Untuk Kulit Wajah Saya | Aqua Whitening Cream dari Hansaegee Nature Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 01, 2019 Rating: 5

18 comments:

  1. Sesuai la utk kulit Lynda yang selalu sunburn ni

    ReplyDelete
  2. didn't know this brand til you share here. Many nice brand now and need find one that suitable for my skin. Got to see this product as see your share the pics, I wanna know if this suitable for my skin or not. :D

    ReplyDelete
  3. Brand Korea ni memang terkenal untuk mencantikkan kulit ala ala penyanyi Korea ni. Ada water drop?. First time i dengar istilah ni you. Nampak tekstur tu seakan nak jadi transparent dah ye?. Kalau bagus gunalah you. Nanti bertambah mulus kulit you.

    ReplyDelete
  4. Dah nampak ramai yang pakai brand ni. Siap ada yang dah pakai second bottle dah. Kalau ada repeat pakai ni, rasanya memang bagus betul cream ni

    ReplyDelete
  5. This product looks good. Memang tertarik dengan produk ini. Saya rasa nak try juga pakai nim

    ReplyDelete
  6. Aqua Whitening Krim looks suitable for my skin too. Will get 1 to try it out and hope it works for my skin too.

    ReplyDelete
  7. BBL suka guna produk water based sebab kulit muka jenis kering dan cepat berminyak. kena cuba sendiri nie..mana tahu berkesan dengan muka. baru maintain handsome selalu hehehe

    ReplyDelete
  8. Baca ingredients dia bagus! Water-based lagi.. Tertarik tergoda kita nak try gak. Ramai gak review kata bagus cream ni. Aduh... Terpengaruh sudah kita ni. Hehee

    ReplyDelete
  9. Kalau sesuai dgn skin memang kesannya amat bagus. Nampak menarik dan buat Bella teringin nak cuba produk ni. Nak juga cerahkan dan sekatakan kulit muka.

    ReplyDelete
  10. Oh Aqua ni produk Hansagee rupanya. Selalu nampak lalu kat Feed FB. Hehe tapi tak pernah nak baca. Kat Blog Kak Ayu baru tau apa fungsi nak hilangkan pigmentasi semua tu bukan takat putih cerah cenggitu je. Dia sekatakan muka rupanya.

    ReplyDelete
  11. Ramai juga yang dah mencuba Aqua dari Hansagee ni ye. Rata-rata bagi feedback yang sangat bagus. Kinah pun tengah guna produk Hansagee, iaitu aloe vera bubble tu. Pun best jugak.

    ReplyDelete
  12. Jadi, inilah rahsia kejelitaan dan keremajaan uols ye? Kenapa baru share sekarang? Rawlins pun sangat memerlukan bantuan untuk kulit agar sentiasa kelihatan remaja dan segan.

    ReplyDelete
  13. Wah nampak keberkesanannya produk ni kan kak ayue.. Memg bwst sebab dia waterdrop.. Pastu muka segar je.. Nad dah masuk botol kedua dah.. Paki ni je muka dah lembap sellu.. Memang beat sangat.. Muka moist je

    ReplyDelete
  14. Gambar sebelum dan selepas tu nampak berkesan la. memang boleh buat kulit muka makin cerah. macam menarik je nak cuba ni. kulit muka iza lately macam tak sekata warna dia. huhuh

    ReplyDelete
  15. Produk dari Hansaegee nature ni ramai juga la yang guna.
    Kita guna cleanser dia. Best. Jenis foam.
    Krim ni kira tak try lagi.
    Maybe next boleh cuba..

    ReplyDelete
  16. Hansaegee ni mmg bagus la produk dia kan kak..kte pakai pencucui muka dia pun rasa best sgt

    ReplyDelete
  17. Ramai yg review produk ni, nampak produk ni mmg hydration utk kulit ni. Bagus!

    ReplyDelete
  18. Would love to try this water-basd product as my skin is dry all the time. I am sure it will be suitable for a lot of people as well. :)

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.