Set Buku AR Aliff dan Amani Sememagnya Terbaik Buat Anak-anak Pra Sekolah!

Karektor animasi Aliff dan Amani sebenarnya cukup terkenal di saluran youtube terutama di kalangan kanak-kanak. Ini kerana setiap video Aliff dan Amani banyak berkongsi info dan juga pembelajaran buat anak-anak. Contohnya seperti doa-doa harian yang boleh diamalkan. Dan tidak dinafikan menggunakan karektor animasi Aliff dan Amani sememangnya dapat menarik minat anak kecil untuk menghafaz doa sambil menonton video yang berwarna-warni. 

 Aliff dan Amani telah memperkenalkan Set Buku AR Aliff dan Amani bagi membantu pembelajaran kanak-kanak. Satu majlis pelancaran set buku ini telah diadakan di Space U8 Shah Alam bersempena dengan Pesta Kanak-Kanak Islam.

Didatangkan dalam set yang cukup esklusif yang mengandungi buku, pensil warna, keychain dan button badge yang cukup menarik. Harga yang ditawarkan untu tempoh masa terhad adalah RM129 daripada harga asal iaitu RM199. Memang beza banyak dengan harga promosi ni tau!

Bertambah menarik dengan setiap pembelian Set Buku AR Aliff dan Amani ini juga akan diberikan hadiah yang cukup istimewa. Iaitu pencil case yang sangat cantik dan praktikal. Ada macam-macam jenis rekaan yang boleh dipilih.

Set Buku AR Aliff dan Amani membolehkan anak-anak beraktiviti dengan buku dan juga apps yang telah dimuat turun ke telefon bimbit. Contohnya aktiviti mewarna yang sangat bagus dari segi skil motor fizikal dan juga kreativiti serta bakat seni yang ada dalam diri anak-anak. Dan bertambah menarik anak-anak boleh menggunakan apps Aliff dan Amani untuk melihat objek yang telah diwarna dalam bentuk 3D. 

Ameer yang melihat sendiri bagaimana gambar yang diwarnakan menjadi bentuk 3D, begitu teruja untuk mendapatkan produk ini. Apatah lagi karektor animasi Aliff itu sebenarnya kegemaran Ameer sejak dahulu lagi.

Sempat saya membelek buku Aliff dan Amani ini. Buku ini sangat sesuai terutama untuk anak-anak pra-sekolah. Pengenalan kepada huruf jawi dan beberapa aktiviti disediakan dalam buku ini sebenarnya dapat merangsangkan minda anak-anak 

Spiderman pun rekomen Set Buku AR Aliff dan Amani yerppp!!

Keterangan lanjut boleh layari sosial media Aliff dan Amani seperti dibawah :-)

Facebook : https://www.facebook.com/aliffandamani
Instagram :https://www.instagram.com/aliffdanamani/
Youtube : https://bit.ly/2Ueen8g
Set Buku AR Aliff dan Amani Sememagnya Terbaik Buat Anak-anak Pra Sekolah! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 30, 2019 Rating: 5

19 comments:

  1. Tak tau pulak ada kartun ni. Ni kalau tunjuk dekat Aneeq ni mau die buat marathon habiskan video kartun aliff dan amani.

    ReplyDelete
  2. alahai.. aliff amani dah buat buku AR pulak dah.. mau mama harraz pi cari jap ni kang.. mama nya bukan boleh tengok buku2 macam ni.. excited terlebih dari anak.. hahaha

    ReplyDelete
  3. oh wow the Set Buku AR Aliff dan Amani is so nice for all the kids. they can read it everywhere and enjoy the fun time together when reading. nice one

    ReplyDelete
  4. Suka lah anak-anak akak bila dapat buku yang mudah untuk membaca dan mewarna ni hehehe budak-budak masa kecil nak didik mereka dah besar liat hehehe kena rajin membaca bagus...

    ReplyDelete
  5. Comelnya karakter Aliff dan Amani ni, i tak pernah tengok animasinya. Bagus lah buat gini untuk galakkan anak anak suka membaca.

    ReplyDelete
  6. alahai comelnya. sesuai betul untuk anak-anak sekolah tadika. excited kalu dorang dapat stationary macam ni. mesti show off habis kat kawan-kawan satu kelas.

    ReplyDelete
  7. 1st time tau pasal animasi ni. Anyway Set Buku AR Aliff dan Amani bagus! Pensel case tu lawa laaaa... Mama dia lak yang tergoda. HAhaaa...
    Nak usha tengok, kalau beli ni gerenti anak-anak excited

    ReplyDelete
  8. owhhh ada animasi ke aliff dan amani nie. tak pernah tahu. now dah tahu. nak cari lah nanti. comel2 betul perlatan sekolah aliff dan amani nie. mesti budak2 suka. warna-warni dan comel.

    ReplyDelete
  9. Kami pun baru tau ttg animasi aliff amani ni..selalu dgr pal upin ipin je hihintp dia pya kelengkapan sekolah tu mmg comel sgt..nti kami nak bg anak2 tgk animasi ni

    ReplyDelete
  10. Bagus ni untuk anak-ank.. Boleh cari untuk fariza dan farhanah.. Nad barubtau pasl alifc amani ni, jarang nampak dekt youtube.. Thank you kak bgtau... Nanti nak tgk

    ReplyDelete
  11. Wah ada cartoon baru ke. Macam best je buku Aliff dan Amani ni. Budak-budak mesti suka. Boleh try dapatkan untuk anak buah ni.hehehe.

    ReplyDelete
  12. Baru tau dua karekter akiif and amani ni sbb tak ada anak kecik. Tp kalau zmn dulu ada confirm mak dia ni yg over tau. Confirm beli jugak seketul hahh

    ReplyDelete
  13. Oh baru tau pasal aliff amani ni. Nak searchlah kat youtube nanti. Tq ya share. Anak yg kecik mesti suka ni, kalau dpt ser buku tu lagi best. Kena carilah, akak suka bg anak set macam ni :D

    yanmie
    www.yanmieonline.com

    ReplyDelete
  14. Baru tau ada animasi baru selain Omar dan Hana. Ni kalau Hud tau, sure seronok dia. Ada buku pula tu. Memang happy la Hud.

    ReplyDelete
  15. Alif dan Amani? Alamakkkk, kenapa emi tak tahu ni? Ni first time dengar. Rasa tua pulak bila taktahu pasal watak kartun dua ni.

    ReplyDelete
  16. Baru tahu ada animasi Aliff dan Amani ni. Comel jugak. Anak mesti suka. Tahun depan nak masuk pra, ena da start bagi die buku untuk berjinak dalm pelajaran. Boleh lah ena survey kan.. nampak menarik.

    ReplyDelete
  17. Tak tahu pulak ada karakter kartun baru. Hehe
    Nanti nak bukak youtube nak tengok la.
    Sebab kadang anak anak ni suka mintak bukak kan youtube.
    Boleh bagi tengok ni.

    ReplyDelete
  18. Boleh la AM belikan satu set utk anak2 AM.. Si adik tue mmg suka kalau bab kaler2 nie..

    ReplyDelete
  19. Alaaa comeyyyy loteyyy. One day ada anak i nak belikan buku gini biar islamik and fun sikit. Baru lah dorang ada minat tentang agama jugak.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.