Kao Menganjurkan Kempen "Welcome To My Modern Parenthood"

Kempen "Welcome To My Modern Parenthood" sebenarnya telah diperkenalkan sejak tahun 2016 lagi. Adapun kempen ini adalah bertujuan untuk menekankan kepentingan masa kualiti bersama keluarga dalam menguruskan kerja rumah yang menjadi rutin rumah dengan pantas, mudah serta menyeronokkan.

"Sebagai penasihat, KAO MAlaysia begitu dedikasi untuk memperkayakan kehidupan orang ramai. Dengan menggunakan kepen terdahulu sebagai rujukan, KAO telah menetapkan satu lagi pencapaian baru dengan mengambil pendekatan yang lebih digital dan inovatif bagi memenuhi gaya hidup semasa ibubapa millennieal".
Fujiwara Masaki, Presiden KAO Malaysia

Dengan tema 'Hargai Masa Anda, Hargai Kebahagiaan Anda', KAO Malaysia telah mengubahsuai  laman mikro kempen, ini termasuk memperkenalkan buku panduan keibubapaan versi digital iaitu 'The Secret to My Modern Parenthood' yang boleh dimuat turun secara PERCUMA. Buku ini dihasilkan atas kerjasama KAO Japan Lifestyle Research Centre dan Positive Parenting (Official Parenting Educational Arm of the Malaysian Pediatric Association). Sebanyak 39,000 buku panduan  telah diedarkan kepada NGO, hospital dan pelbagai rakan penjagaan kanak-kanak.


Inisiatif yang telah diusahakan akhirnya mendapat pengiktirafan didalam The Malaysia Book of Records" untuk "Bilangan Pengedaran Buku Panduan Keibubapaan Yang Disahkan Percuma dalam Setahun Paling Tinggi". Satu kejayaan yang cukup manis buat KAO yang pada memulakannya sebagai tanggungjawab sosial dan kini telah mendapat pengiktirafan di mata dunia.

Di majlis pelancaran kempen ini turut dijemput KOL dan selebriti tempatan untuk berkongsi pengalaman mereka sebagai ibubapa moden dan bagaimana mereka menguruskan kerja rumah setiap hari.

 Bagi saya sendiri sentiasa mahukan rumah yang didiami oleh anak-anak sentiasa menjadi tempat yang selamat dan syurga dunia buat mereka. Selain daripada memilih dekorasi yang sesuai saya juga sangat mementingkan penjagaan rumah secara menyeluruh.

Dan saya memang memilih produk Magic Clean dari Kao. Terutama di bahagian ruang tamu saya memang akan mop hampir setiap hari bagi memastikan tiada kotoran seperti debu melekat diatas lantai. Magic Clean mempunayi formula 'Magnet Tech' yang dapat menghilangkan kotoran 4x lebih berkesan tau!

Begitu juga dengan ruang di bahagian dapur. Dengan rumusan anti-bakteria Magic Clean dapat memastikan kesan minyak yang tertumpah dapat dibersihkan dengan segera dan mudah.

Magic Clean juga sesuai untuk semua jenis lantai. Contohnya lantai bilik air, kita juga boleh menggunakan Magic Clean bagi memastikan keharuman bilik air sentiasa wangi dan bebas kuman.

Untuk mencuci baju pula saya cukup gemarkan jenama Attack. Detergen yang menggunakan teknologi dari Jepun ini diformulasi dengan anti-bakteria canggih yang dapat mencegah bau puluh sepanjang hari yang melekat di pakaian. 

Selain itu sabun Attack juga sesuai jika kita basuh dan keringkan pakaian semalaman. Ianya tidak akan menghasilkan bau hapak. Memang terbaik sebagai agen mencuci dan melembut, serta pakaian didapati lebih senang digosok. Pastinya pakaian yang dipakai akan berbau harum sepanjang hari.

Dan saya pastinya akan memilih jenama Merries sebagai lampin pakai buang untuk my Yara. Ini kerana teknologi 3D lampin Merries mampu mengelakkan kebocoran dengan adanya 3 sistem lapisan telap udara yang terbaru. Sekaligus Yara akan selesa dan ceria sepanjang hari.

Jom korang ke My Modern Parenthood sedang berlangsung di GF Centre Court (Old Wing), 1Utama Shopping Centre bermula dari 3 - 7 April 2019; 10AM - 10PM.

Ada banyak tawaran menarik untuk produk keluaran KAO :-)
Kao Menganjurkan Kempen "Welcome To My Modern Parenthood" Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 07, 2019 Rating: 5

19 comments:

  1. Bagusnya kempen ni, sekarang kan ramai ibu bapa muda, jadi panduan parenthood ni sangatlah penting supaya penjagaan anak diutamakan dan mudah diuruskan bila tahu panduan betul.

    ReplyDelete
  2. teringat dulu dulu mak pakai sabun attack, yang packaging dia dalam kotak petak lagi. haa punya lama laa brand Kao ni kitorang pakai. sekarang dah macam-macam pilihan. nak bersihkan apa apa memang senang!

    ReplyDelete
  3. Banyak juga produk KAO ehh.. Baru tahu. Hehe
    Sabut attack tu kita tak pernah guna lagi. Dulu makada je guna.
    Lampin pakai buang dia pun tak pernah guna.
    Tak tahu pulak brand tu dari Kao juga..

    ReplyDelete
  4. hey baju sama gn dinding! hahaah baru tau kao banyak produk rupanya. selama ni tau sabun je thank you sebab sharing kalau tak mesti tak tau pasal kao

    ReplyDelete
  5. I suka juga brand ni especially Kao Attack tu. Memang my fav detergent. Great campaign they have there. They are a famous and trusted brand.

    ReplyDelete
  6. Ibubapa modern skarang mencabar.. seronok dpt pergi event parenting camni.. Mcm2 produk dr KAO tu.. Biasa guna sabun serbuk

    ReplyDelete
  7. kempen yg sangat2 bagus. baru tau pasal produk2 Kao ni, kalau pasal sabun Attack tu mmg dah lama guna dari kecik. hehe terima kasih sharing pasal kao ni, kalau tak mmg la saya tak tahu :)

    ReplyDelete
  8. Airah memang suka sangat brand ni lagi lagi laundry detergent fia.sesuai sangat kempen macam ni dengan barang barang rumah ni kan

    ReplyDelete
  9. Kao memang satu jenama yang memang tidak asing lagi kan. Dah lama menapak dalam pasaran. Macam macam produk kao ada. Kao attack tu memang legend lah. Dari dulu sampai sekarang kao attack tu jadi pilihan.

    ReplyDelete
  10. Wah bagus ni. Swbagai mak, memg nad pun titik beratkan semua kebersiahn dalam rumah. Memang kene peegi ni.. Mesti harag murah kan.. Heehe.. Pmpers minni tu firatimw tengok

    ReplyDelete
  11. Bestnyaaaa mock up Kao~ mst kat Midvalley kan. Haha. Tp dulu my mom pun biasa jugak use brand Kao sebab best. Tapi tu lah sayang susah nak jumpa Laurier dah sekarang. eh. Citer ke situ pulak. Haha. Jenama Attack semua ni pun membangkit kenangan tau!

    ReplyDelete
  12. Attack tu memang jenama yang mak gunakan dari zaman kami bersekolah dulu - memang bersih dan tidak berbau hapak langsung.

    Eh. Awak salah seorang KOL yang dijemput tu la kan? Power la awak!

    ReplyDelete
  13. I'm quite a avid user for Kao products, merries diapers are my favorite they really work better than other diapers in the market and it keep y2k baby's bump free from rashes.

    ReplyDelete
  14. Baru tahu KAO banyak produk yg dikeluarkan. Wahhh parenthood nampak lebih mudah dengan adanya produk2 keluaran KAO nie ya. Tetibe rasa tak sabar nak jadi parents. Hihi.

    ReplyDelete
  15. la banyak jugak produk under jenama kao ni. yang BBL tahu sabun basuh je. bagus la dorang buat kempen awareness tentang produk line supaya customer boleh setia dengan jenama bagus ni

    ReplyDelete
  16. Owh. Kao ni ada pampers jugak rupanya. Baru Iza tau. Macam menarik je pergi tnegok aktiviti kat sini. Tapi Iza tak balik KL, tak boleh nak join. Bagusla dia buat macam ni, dah macam exhibition pun ada jugak. Senang orang tau berkenaan penjagaan rumah. Kalau macam ni ada sales jugak tak eh?

    ReplyDelete
  17. wahh... very soon i have the chance to join all this parenting shopping d... lolz... i like this!!! well, now only able to buy for my nephew and nieces

    ReplyDelete
  18. bestnya ibu ibu sekarang. banyak kempen yang sangat menarik macam ni dapat join. tetiba rasa x sabar nak kawin ngn dapat anak. eh hehe

    ReplyDelete
  19. produk Kao ni memang famous dari dulu lagi kan. Nak bersihkan rumah mesti guna produk ni. seronok betul kempen macam ni kan.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.