Promosi Back To School Oleh Sunfeet International Rehabilitation Centre

Kita sering sahaja menitik beratkan tentang penjagaan diri terutama wajah, bentuk dan juga saiz badan. Selalu juga terfikir, biarpun wajah bersih, badan mempunyai potongan hebat, namun masih ada rasa tidak selesa atau masalah belakang, pinggang dan kadang-kala berjalan tidak jauh mana tetapi kaki sudah berasa lenguh.

Jadi haruslah kita mencari punca bagaimana hendak mengatasi masalah demikian. Sehinggalah saya diperkenalkan dengan Dr. Edmund daripada Sunfeet International Rehabilitation Centre yang menjelaskan secara terperinci tentang jenis tapak kaki dan kaitannya dengan masalah-masalah lain yang berkait dengan tubuh-badan (sekiranya ada masalah).

Umumnya semua sedia maklum, tapak kaki menjadi "asas" untuk menampung berat badan kita. Namun begitu, terdapat pelbagai jenis tapak kaki yangkebayakan daripada kita sememangnya tidak peka tentang itu. Untuk tapi kaki normal ianya adalah melengkung ke dalam, flat, severe flate, high arch (mereka yang mempunyai jenis tapak kaki ini akan sering berasa sakit jika berdiri terlalu lama) dan juga 'pronated'.

Menurut Dr Edmund, tapi kaki yang bermasalah iaitu tidak normal sebenarnya ianya boleh dirawat. Ini terutama selepas mereka berusia 5 tahun dan sebelum mencapai usia 15 tahun. Walaupun begitu untuk mereka yang sudah melepasi usia 15 tahun, mereka haruslah memilih tapak kaki kasut atau tapak selipar yang sesuai digunakan bagi membantu menyokong badan mereka ketika berjalan, berlari dan sebagainya.

Apatah lagi pada hari ini dengan adanya teknologi yang mampu 'scan' kaki dan memberikan laporan lengkap tentang kondisi tapak kaki kita. Saya sendiri dah mencubanya. Dan paling penting saya membawa anak saya Amani untuk melihat sendiri kondisi dan jenis tapak kaki beliau. Dan saya memilih Sunfeet International Rehabilitation Centre yang sememangnya mempunyai kepakaran dalam menganalisa dan dapat memberikan rawatan yang terbaik.

Semuanya dapat dilaksanakan dengan pantas dan mudah. Dengan hanya meletakkan  kaki di tempat yang disediakan, kita dapat lihat bagaimana proses pembacaan dilakukan oleh mesin berteknologi tinggi di Sunfeet International Rehabilitation Centre.

Sangat jelas dan terperinci informasi yang dikongsi. Memang puas hati.

Dapat jer keputusan analisa tapak kaki terus sahaja saya mendapatkan khidmat perundingan dengan Dr Edmund di situ.

Oh ya! Sunfeet International Rehabilitation Centre juga ada menawarkan Promosi "Back to School". Di mana ditawarkan pelbagai jenis rekaan kasut sekolah samada warna putih atau hitam mengikut jenis tapak kaki anak kita.

Saya juga difahamkan untuk memilih kasut yang terbaik, kita perlulah memastikan sekurang-kurangnya terdapat ruang (gap) anggaran 2 jari di bahagian hadapan kaki. Ini bagi memastikan kaki anak berada didalam selesa, tidak terlalu sempit ataupun longgar.

Kualiti kasut memang terbaik. Sememangnya Dr. Edmund yang mencipta rekaan kasut khas untuk anak-anak ke sekolah berdasarkan pengalamannya sebagai pakar kaki. Lebih menarik Dr. Edmund merupakan generasi yang ketiga dalam keluarganya yang terlibat dalam dunia kepakaran Ortotik dan Prostetik.

Nampak segak dan bergaya tak? Hehehe. Di Sunfeet International Rehabilitation Centre juga ditawarkan perkhidmatan 'customized insole' yang mana kita boleh menempah pelapik tapak kaki (insole) kasut/selipar mengikut jenis tapak kaki kita. Penting tau, apabila kita dapat menggunakan 'insole' yang sesuai dengan kita tapak kaki kita, ianya boleh memberi keselesaan dan pada yang sama boleh mengurangkan tekanan (foot stress) serta membantu tapak kaki agar lebih cantik.

Saya suka sangat tengok pilihan kasut sekolah di Sunfeet International Rehabilitation Centre. Semuanya cantik dan paling penting nampak begitu selesa.

So korang jom jumpa Dr Edmund dan pasukannya untuk konsultasi mengenai tapak kaki dan melihat sendiri jenis kasut serta pelapik kaki kasut/selipar yang bersesuaian dan jika nak tempah khas 'insole' pun boleh ya!



Sunfeet International Rehabilitation Centre
Block C, 18 Jalan 19/1, Seksyen 19, 46300 Petaling Jaya, Selangor.
Contact: 013-912 2939

Waktu operasi:

Buka setiap hari. Masa: 10AM- 7PM

Website: www.sunfeet.com.my
Facebook: www.facebook.com/sunfeetinternational
Promosi Back To School Oleh Sunfeet International Rehabilitation Centre Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 07, 2018 Rating: 5

12 comments:

  1. tengok dia punya teknologi macam selesa sangat kasut sekolah keluaran ni. adik airah sorang je yang sekolah lagi nanti nak suruh dia try jenama ni

    ReplyDelete
  2. Akak tahun depan kasut sekolah warna hitam eh? Nak prepare utk anak ruby. Haha. Kasut zaman ruby semua insole rata dan sakit kaki. Rasa mcm tak pakai kasut. Sekali pakej bocor sebab tapak dah haus. Hahaha. Sunfeet ni bagus, dia tahu tapak kaki kita camana. Tak sangka ada kasut sekolah. Hehe. Nanti nak cuba.

    ReplyDelete
  3. Bagus nya boleh check jenis tapak mcm ni. Kita ni duk main sarung je apa kasut nampak cantik, pastu jalan-jalan sakit kaki. Huhu. Lagi2 kesian kalau kat anak-anak kan main sarung je apa kasut x selesa nanti.

    ReplyDelete
  4. Setuju tu kak. Alas kaki kita ni kena sesuai. Kalau kasut, kena sesuai ngan jenis kaki. Kalau tak memang sakit. Saya pernah pakai selipar, tapi melecet. Rupanya tak sesuai dengan jenis kaki.

    ReplyDelete
  5. I have been there before. it's nice for us to have a foot rehab centre at PJ area. Good to start the kids with good shoes to prevent them from any foot problem in future.

    ReplyDelete
  6. Belum mula lagi cuti sekolah dah ada promosi kembali ke sekolah heheheh bagus lah tengok mereka buat ujian untuk kaki tapi kasut sekolah tahun depan kasut warna hitam kan hehehehe...

    ReplyDelete
  7. Menariknya event cmni.. Dpt kenali tentang tapak kaki kita.. Kdg2 kita ni main tibai je jenis kasut kan.. Last2 sakit salahkan kasut padahal xpilih betul2..bagus info2 ni.. Boleh la belajar lebih tntg info kaki ni..

    ReplyDelete
  8. Bayak kali dan terbaca tentang sunfeet ni, tapi tak berpeluang untuk pergi, harapan sy moga dapat buat analisis tentang kesesuaian kasut untuk saya. memandangkan selalu sakit tumit bila berdiri dabn berjalan jauh

    ReplyDelete
  9. Akak, mahal tak kasut sunfeet ni? Tengok gaya macam selesa kasut ni. Macam teringin pulak nak try sebab ramai duk cakap kasut ni best.

    ReplyDelete
  10. Wah!! Menarik perkongsian nie.. boleh la AM bawa anak2 AM ke sunfent nnti.. boleh la diaorg sekali dgn konsultansi dr Dr Edmund

    ReplyDelete
  11. Nampak selesa anak akak pakai kasut tu, harga dia camne kak, ok x. Klau berpatutan nak cari jugak la, kualiti mesti tip top ni

    ReplyDelete
  12. Bagusnya info ni kak sebab jenis-jenis kaki ni kan memang berbeza. Sunfeet ni memang semakin pemes sekarang ni.ramai dh yg pakai and kata selesa sgt kasutnya

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.