Sidang Media : The Bountiful Harvest of Baiyue (Acrobatic Show)

The Bountiful Harvest of BAIYUE satu persembahan yang menggabungkan budaya, seni dan akrobatik yang luar biasa Yong Tai Berhad di dalam pentas yang cukup berperestij.  Persembahan hebat dari akrobat terbaik ini telah mendapat kerjasama daripada Guangxi Cultural Group.


Untuk info, The Bountiful Harvest of BAIYUE dianjurkan juga bersempena dengan ulang tahun ke-50 Hubungan Diplomatik Malaysia-China dan Ulang Tahun ke-10 Perkongsian Strategik Komprehensif China (CSP). Sekaligus ianya dapat menarik minat orang ramai untuk datang menonton persembahan yang sarat dengan gabungan unik ekspresi artistik, elemen tradisional dan budaya ekologi. 

Visi saya adalah untuk mengangkat Melaka ke status bandar antarabangsa, saya dan pasukan saya telah berusaha gigih untuk meningkatkan reputasi global dan pengiktirafan Teater Encore Melaka. Berkhidmat sebagai sumber kebanggaan yang amat besar untuk Melaka dan Malaysia, The Encore Theatre berdiri sebagai inisiatif penting untuk seni dan budaya, di samping usaha niaga penting lain dalam fesyen, kesihatan dan AI, semua bahagian penting dalam pelan induk 'City of Hope' yang akan datang, yang saya sedang bersedia untuk mendedahkannya. Dengan kerjasama Guangxi Cultural Group, kami bersama-sama mempromosikan pembangunan seni pentas, memperkayakan bentuk persembahan persembahan tradisional dan bersungguh-sungguh menyokong promosi seni rakyat, memberi nafas baharu kepada warisan budaya kita yang abadi
kata Dato' Leong Sir. Ley, Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan Yong Tai Berhad yang baharu sejak 10 Mei 2023.


Sebagai sebahagian daripada dedikasi kami untuk memperkayakan landskap budaya, kami secara aktif berusaha untuk menarik lebih banyak pertunjukan antarabangsa dan tempatan yang berkaliber tinggi ke tempat kami. Selaras dengan persiapan kami untuk Tahun Melawat Melaka 2024, persembahan "The Bountiful Harvest of BAIYUE" yang akan datang mempunyai kepentingan yang istimewa, kerana ia mempromosikan seni, budaya dan pelancongan dengan indah. Dan melalui kerjasama ini, kami berbesar hati untuk menjadi sebahagian untuk memperingati peristiwa penting dalam hubungan diplomatik ini yang mengukuhkan lagi ikatan antara kedua-dua negara melalui bahasa seni dan budaya sejagat. Tambahan pula, “The Bountiful Harvest of BAIYUE”, bukan sahaja perayaan seni dan budaya tetapi juga acara penting sempena Ulang Tahun Ke-10 Malaysia & China Comprehensive Strategic Partnership (CSP) tahun ini
 tambah Dato Leong.


BAIYUE Inamori merupakan nadi kepada persembahan ini. Inspirasi daripada rutin harian budaya yang berbeza, persembahan ini menggunakan props artistik kehidupan harian . Pendekatan  ini bagi mewujudkan ruang untuk berkreativiti tanpa had dalam akrobatik, menghimpunkan elemen tradisional pelbagai negara dan mempamerkan kepelbagaian unsur Tarian Guangxi dan lagu rakyat lama.



Menerusi persembahan hebat ini, akrobatik Guangxi pastinya akan menjadi tumpuan utama, mempamerkan inovasi dan kepintaran. 

Kecemerlangan akrobatik Guangxi yang memukau dengan kemahiran mengintegrasikan alatan pertanian secara kreatif dan  alat peraga unik yang juga melbatkan seni kraftangan. 

Selain itu, The Bountiful Harvest of BAIYUE dipersembahkan bagi tujuan untuk mempamerkan kehebatan pertunjukkan akrobatik yang menakjubkan, visual yang memukau dan bunyi yang mempesonakan. Apa yang pasti ianya boleh membuatkan penonton berasa kagum dengan kemahiran dan persembahan yang bakal dipertontonkan.
Kami berbesar hati dan berbesar hati untuk mempersembahkan "The Bountiful Harvest of BAIYUE" buat pertama kalinya kepada penonton Malaysia yang hebat. Rancangan ini menampilkan lebih 60 penghibur yang sangat berbakat dari Institut Seni dan Budaya Guangxi. Dengan visi dan semangat yang dikongsi bersama, kami teruja dengan prospek untuk bekerjasama dengan Yong Tai Berhad untuk membawa lebih banyak rancangan yang cemerlang pada masa hadapan. Kami berharap persembahan yang mempesonakan ini akan diterima dan diraikan, membolehkan warisan dan intipati budayanya yang kaya bergema di dalam hati penonton yang dikasihi.
kata Huang Kehong, Setiausaha Jawatankuasa Parti dan Pengerusi Kumpulan Industri Budaya Guangxi


The Bountiful Harvest of BAIYUE akan diadakan di Teater Encore Melaka yang cukup terkenal sebagai tempat teater terbesar dan tercanggih di rantau ini. 

Encore Melaka cukup komitmen terhadap seni dan budaya dalam meningkatkan pelancongan serta menarik pengunjung dari semua lapisan masyarakat. 

Tiket persembahan akan mula dijual pada September 2023. Untuk maklumat lanjut, ikuti Halaman Facebook Encore Melaka atau layari www.encore-melaka.com. Sebagai alternatif, boleh hubungi talian hotline tiket di +606-270 7777 atau +6012-650 7010.


P/S: Dan saya sendiri begitu teruja untuk hadiri ke persembahan The Bountiful Harvest of BAIYUE. Jom korang tonton persembahan istimewa ini, kenali budaya luar yang cukup unik dan menarik.

Sidang Media : The Bountiful Harvest of Baiyue (Acrobatic Show) Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 31, 2023 Rating: 5

1 comment:

  1. Teringat zaman i kecik2 dulu tengok show acrobatic ni kat circus. Show dia pusing2 pinggan kaca...bergayut kat tempat tinggi....

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.