Pelbagai Hidangan Hebat Jepun Boleh Disediakan Mengunakan Produk Kanika | Promosi Bundle Set Bersempena dengan Hari Bapa


Pelbagai Hidangan Hebat Jepun Boleh Disediakan Mengunakan Produk Kanika | Promosi Bundle Set Bersempena dengan Hari Bapa- Menyediakan sesuatu hidangan dengan mudah dan cepat memang menjadi pilihan saya. Tambah lagi hidangan yang disediakan itu benar-benar enak kena dengan selera. Selain daripada masakan melayu, keluarga saya cukup gemarkan hidangan 'simple'  Jepun seperti sushi. 

Dan saya menggunakan produk-produk hebak daripada jenama Kanika daripada HSH Frozen Foods Sdn Bhd. Produk Kanika ini boleh didapatkan di hampir semua pasaraya di Malaysia. Harga yang ditawarkan juga cukup berpatutan.

Apa yang menarik dengan produk Kanika sangat membantu dalam penyediaan hidangan tanpa mengambil masa terlalu lama. Contohnya seperti Breaded Scallop  kita hanya nyahbekukan (defrost) seketika dan seterusnya terus boleh digoreng dalam minyak yang panas. Begitu juga dengan produk Chuka, hanya nyahbekukan (defrost) dan boleh digabungkan dengan pelbagai hidangan sampingan seperti sushi (beras jepun), salad dan mee.


Untuk info, HSH Frozen Foods Sdn Bhd telah ditubuhkan pada tahun 1991. Pada tahun 1996, jenama “Kanika” telah dicipta dan telah menjadi jenama terkemuka dalam produk makanan inovatif. KANIKA ialah pembekal makanan laut, ikan dan makanan sejuk beku Jepun Malaysia. Perniagaan teras dibekalkan untuk memborong lebih daripada 1,000 jenis makanan laut beku ke hotel, pasar raya, restoran dan runcit premium berantai. Kami memilih dan mengimport lebih 1000 produk dari lebih 20 negara ke Malaysia. Selan itu Kanika juga telah  dieksportt keluar ke Hong Kong dan Singapura.

Promosi Bundle Set Bersempena dengan Hari Bapa

Bersempena dengan hari Bapa tahun ini, Kanika turut mengadakan promosi jualan set bundle pada harga RM127 sahaja. Dengan harga ini korang boleh jimat sebanyak 10% daripada harga yang ditawrakan di pasaran. Pembelian set bundle ini bermula dari 6 Jun sehingga 18 Jun 2022

Antara produk didalam bundle set ini antara lain seperti:-
1 x Black Jute Bag
2 x Udon
2 x Breaded Scallop 
2 x Sesame Salad Dressing
2 x Chuka Wakame 
2 x Chuka Hotate
2 x Chuka Idako

Breaded Scallop

Sesame Salad Dressing


Saya hanya nyahbeku Kanika Breaded Scallop seketika. Dan terus boleh digoreng dalam minyak yang panas. Memang ranggup sangat, sedap! Tambah pula dinikmati bersama Kanika Sesame Salad Dressing :-)

Selain sebagai sos salad,  Kanika Sesame Salad Dressing boleh juga dinikmati bersama udon ataupun ramen tau!

Chuka Kurage


Jelllyfish yang cukup lembut, punyai rasa masam-masam manis pedas ini saya jadikan bahan sampingan didalam salad. Ternyata gabungan yang cukup "menjadi" ada sayuran dan juga protein :-)


Chuka Wakame 


Seaweed atau rumpai laut yang telah dijeruk. Mempunyai rasa masam-masam manis. Selain enak dinikmati dengan sushi (beras jepun). Boleh juga dijadikan hidangan sampingan bersama salad. Seperti anak saya mereka lebih gemar nikmati Chuka Wakame begitu sahaja. Kudapan sihat untuk anak-anak.


Chuka Hotate


Chuka Hotate (Scallop Lips) antara kegemaran saya. Saya cukup suka dengan teksturnya yang lembut serta rasa pedas-pedas manja. Memang sedap!


Nikmati pula dengan sushi (beras jepun). Memang padu sangat rasanya.

Chuka Idako


Ini antara menu yang popular di Restoran Jepun - Chuka Idako. Menariknya Kanika Chuka Idako ini kita hanya perlu nyahbeku sahaja dan serta merta boleh terus nikmati bersama hidangan lain. Rasa sotongnya masih lagi segar dan lembut ditambah pula dengan adanya sos perapan manis-manis memang sedap.


Kegemaran Anaqi anak pertama yang saya yang cukup meminati Idako (baby octopus).

Udon


Untuk mee udon ramai yang suka nikmatinya bersama dengan sup kimchi. Tetapi saya lebih gemar nikmatinya bersama sup seaweed. Makan panas-panas memang syok! Kalau nak lebih istimewa boleh tambah hirisan daging atau isi udang dan lain-lain. 



Apa yang penting semua produk Kanika sangat mudah disediakan dan hasil hidangannya memang sedap memberi 1001 kepuasan. Teringin nak makan hidangan Jepun. Anda boleh sediakan bila-bila masa sahaja. Dengan menyediakannya dari rumah. Apa yang perlu hanya dapatkan produk Kanika di pasaran dan korang boleh realisasikannya dalam pelbagai jenis versatil hidangan. 

Video : Penyediaan Hidangan Jepun Bersama Produk Kanika

Boleh dapatkan produk Kanika daripada pasaraya berdekatan ataupun di platform atas talian seperti Shopee, Lazada dan Kanika Malaysia | Premium Quality Frozen Food Supplier

Untuk keterangan lanjut, boleh layari:-
Boleh juga hubungi terus:
Kanika Malaysia @Selayang
Block K, Lot 46903,
Jalan Taman Perusahaan Selayang.
68100 Batu Caves, Selangor


Telefon:
1300-88-0707
010-2117549
012-9897424

Email:
customersvc@kanika.com.my

#kanika
Pelbagai Hidangan Hebat Jepun Boleh Disediakan Mengunakan Produk Kanika | Promosi Bundle Set Bersempena dengan Hari Bapa Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 02, 2022 Rating: 5

6 comments:

  1. oh wow sedapnya!! i wanna try jugak la kalau camni! thanks for sharing tau!

    ReplyDelete
  2. Menarik juga ada macam macam hidangan jepun ni. Mudah je nampaknya. mesti sedap!

    ReplyDelete
  3. Thanks for sharing about this Kanika brand, gonna explore to add cart the sesame dressing & Chuka items , yum yum
    Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  4. Oh yumss! I also like to their frozen food, its so tasty and easy to prepare

    ReplyDelete
  5. Dari semalam duk belek Kanika Brand ni, ingat nak cuba juga laaaa

    ReplyDelete
  6. Sally mmg selalu beli Chuka Idako tu, buat ratah je hahahaha...makan sorang je tak share punyaaa!

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.