Jacob's Original Cream Cracker Meraikan #TheOriginalsMY Bersempena Dengan Hari Malaysia

Bersempena dengan Hari Malaysia tahun ini, Jacob's Original Cream Cracker telah melancarkan kempen #TheOriginalsMY by Jacob's. Ini bagi meraikan 'originaliti' Rakyat Malaysia yang cemerlang dengan cara mereka sendiri. Atau lebih mudah, individu yang berjaya menjadikan dan memudahkan kehidupan setiap hari. Cara mereka unik, biarpun nampak kecil tapi impaknya tetap besar dalam kehidupan orang lain.


Having gone through unprecedented and challenging times since the start of 2020, this year’s National Day and Malaysia Day carries a deeper meaning for us as a nation. We have pulled through together and with Jacob’s #TheOriginalsMY, we are acknowledging and celebrating Original Malaysians who are all around us – our friends, neighbours and      even strangers. It is an opportunity for us to sit back and reflect on those who have made a positive and lasting impact on our daily lives, no matter how big or small.
 Arpan Sur, Associate Director, Southeast Asia Biscuits & Snacks
Untuk pengetahuan semua, pada tahun 2019, Jacob telah meraikan lapan ikon Original (asli) Malaysia yang telah menjadi lagenda dan memberi inspirasi. Dan pada tahun ini kita raikan 4 ikon yang memberi inpsirasi dalam kehidupan harian masyarakat setempat.

 Nur Azmina Burhan - Pendandan rambut yang membantu komuniti kurang bernasib baik dengan menawarkan potongan rambut secara percuma Walaupun perkhidmatannya kecil namun impaknya memberi satu harapan baru kepada masyarakat di Kuala Lumpur ini.

 R. Jeganathan - Sebagai jurulatih Paralimpik kebangsaan, dia mengubah kecacatan menjadi kemampuan dalam diri. Beliau sendiri telah melatih atlet Paralimpik kebangsaan dan siapa sangka atlet ini berjaya meraih tiga pingat emas dan mencipta dua rekod dunia di Paralimpik Rio 2016.

 Adrian Wong - Menggunakan teknologi percetakan 3D, beliau telah membuat pelindung muka ketika negara kita mengalami masalah kekurangan Alat Pelindung Diri (PPE). Ini bagi membantu barisan hadapan di negara kita dalam memerangi wabak COVID-19.

 Rizo Leong - Bekerjasama dengan artis tempatan yang lain dalam memperjuangkan khidmat sosial. Memberikan sumbangan kepada mereka yang sangat memerlukannya. Sejak kebelakangan ini, aktiviti seni mereka digunakan untuk membesarkan dana bagi tujuan membantu barisan hadapan dalam menghadapi wabak yang sedang berlaku.


We live in a country that is made up of people who are always ready to extend a helping hand or put a smile on our faces whenever we need it the most. Experiences like these are truly Malaysian and through #TheOriginalsMY, Jacob’s is encouraging everyone to embrace such moments and recognise the people in it.
Tambah Arpan

Rasa terinspirasi? Jom bersempena dengan Hari Malaysia Jacob Malaysia  mengajak semua orang untuk meraikan sendiri 'original' Malaysia, dimana individu yang banyak memberi inspirasi dengan cara unik mereka terendiri.
Jom kiita guna AR Filter dari Jocob's Malaysia (IG) untuk ukir lakaran wajah mereka di biskut kraker Jacob. Jangan lupa masukkan hashtag #TheOriginalsMY dan tag @jacobs_malaysia di sosial media instagram koreang.

Klik ke IG (@jacobs_malaysia) untuk keterangan lanjut.

Jacob's Original Cream Cracker Meraikan #TheOriginalsMY Bersempena Dengan Hari Malaysia Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 16, 2020 Rating: 5

1 comment:

  1. my all time feveret ni..biskut jacob ni sangat sedap dan paling suka utk dibuat minum petang :-)

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.