B'White Menggunakan Sarang Burung Walit Sebagai Ramuan Utama

Puan Maedah Zainal atau lebih dikenali sebagai Mae Zainal, empunya nama ini cukup luar biasa. Bermula sebagai surirumah sepenuh masa kini beliau sudah berjaya membina empayar perniagaannya sendiri. Menurut Puan Mae, tercetusnya idea membuka perniagaannya sendiri atas motivasi dan nekad di atas desakan ekonomi, selain daripada keinginan menjana pendapatan untuk membantu keluarga. Bermula dengan jualan secara kecil-kecilan di rumah kini, jenama B'White bukan sahaja sudah tersohor di negara Sabah bahkan juga sudah memasuki pasaran di Semenanjung Malaysia.

Syarikat Mae Beauty Shoppe ditubuhkan pada 26 November 2014 di Lahad Datu Sabah. Sehingga kini, seramai lebih 1000 ejen di Sabah manakala di Semenanjung masih baru lebih kurang hanpir 30 ejen dan pihak syarikat masih membuka peluang kepada mereka yang berminat untuk menyertai bagi  menambah pendapatan. Untuk mejadi ejen apa yang perlu hanyalah membeli sekurangnya 4 kotak B'White Skincare 3 in 1.

Sarang Burung Walit Sebagai Ramuan Utama
B'White menggunakan Sarang Burung Walit sebagai ramuan utamanya. Ini kerana kebaikan Sarang Burung Walit ini sememangnya tidak boleh dipertikaikan dengan segala kebaikan khasiat, namun dari aspek kecantikan ianya dapat menjadikan kulit licin, anjal dan berkilat serta mengurangkan kedutan.


Antara produk yang cukup popular adalah B'White Skincare 3 in 1 yang mengandungi Sabun Aura B'White, B'White Day Cream dan B'White Night Cream. Ianya sesuai untuk semua jenis kulit muka, kegunaan untuk lelaki dan perempuan, serta saya difahamkan produk ini juga dapat membantu mengatasi masalah muka mereka yang berjerawat. Cream siang juga boleh digunakan sebagai foundation. Pada awal pengenalan pada tahun 2017, sebanyak 100 unit dikeluarkan dan terjual di Lahad Datu serta Tawau Sabah. Hasil daripada respon pengguna semuanya berpuas hati dan gembira selepas penggunaannya.


Selain itu terdapat juag produk lain seperti Shining Glow Advance, Mud Scrub, Whitening Lotion, Beauty Toner dan Serum 24 Gold. Dan semuanya mendapat permintaan tinggi daripada pengguna setia B'White.

Serum 24 Gold

Mud Scrub, B'White Skincare 3 in 1 dan Beauty Toner

Pinkish Blusher

Dan yang terbaru adalah lipstik matte dengan warna-warna yang cukup menarik dan cantik!


Dan bermula tahun 28 Jun 2020, anak syarikat yang dikenali sebagai MAE BEAUTY EMPIRE ditubuhkan bagi mengurus dan menerajui bahagian jualan dan pemasaran syarikat selaras dengan usaha untuk memperluaskan lagi perniagaan terutamanya di Semenanjung Malaysia. Saya difahamkan juga, untuk ketua ejen di Sabah, pendapatan yang dicapai sebulan mencecah 5 angka! Dan beliau adalah juga seorang surirumah :-)

Untuk info dan keterangan lanjut boleh layari,



“More Confident with B'white Skincare”
B'White Menggunakan Sarang Burung Walit Sebagai Ramuan Utama Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 21, 2020 Rating: 5

17 comments:

  1. Sebut pasal kecantikkan yang pasti kaum wanita akan minati setiap produk sebegini. Naim kurang arif pasal produk ini dan tidak pernah dengar nama ini maybe kurang minat. Naim harap produk ini mendapat tempat di hati peminatnya.

    ReplyDelete
  2. Fuhh kulit founder produk pun cantik mulus kak. Hehe. All the best utk produk ni. Formulasi dari bird nest memang best.

    ReplyDelete
  3. MEnarik juga produk ni, so far I tak pernah pakai produk yg guna sarang burung lagi.

    ReplyDelete
  4. tak pernah dengar pasal produk ni, guna sarang burung walit tu macam menarik

    ReplyDelete
  5. oh produk ni dari sabah ke patut tak pernah dengar. menarik juga guna sarang burung sebagai bahan utama.

    ReplyDelete
  6. sarang burung bahan utama? first time dgr ada product dari sarang burung . so interesting

    ReplyDelete
  7. wahhhh orang lahad datu! Tak pernah lagi tengok skincare dari saarang burung. Selalunya buat minuman kesihatan je.

    ReplyDelete
  8. Warna warni kaler2 produk dia ye. Baguslah dia pakai sarang burung sebagai bahan2 utama. Mmg bagus utk kulit

    ReplyDelete
  9. kagum bila ada surirumah yang berjaya macam ni.Boleh jadi inspirasi..

    ReplyDelete
  10. sarang burung walit ni memang banyak khasiat. tapi kreatifnya boleh buat lipstik semua.

    ReplyDelete
  11. Jenama ni dah makin naik namanya. Tahniah kepada pengasasnya. Semoga terus maju

    ReplyDelete
  12. First time dengar about B'White ini.. Menarik juga produk ini.. Semoga terus maju jaya dan terus membantu lebih ramai surirumah untuk berjaya dalam bidang usahawan juga..

    ReplyDelete
  13. Banyak betul khasiat sarang burung ni kannn..sampai boleh buat produk kosmetik.. biasa kita minum aje yang dah buat air, pun kulit dah mulus, lagikan pakai produk dari bahannya kann...

    ReplyDelete
  14. Congrats to Mae Beauty Shoppe ! There are so many products like B'White Skincare 3 in 1 for consumer to choose from

    ReplyDelete
  15. wow famousnya jenama ni. Saya ingat sarang burung tu orang buat minuman je.. rupanya untuk produk kosmetik pun ada.. Memang bagus dan banyak khasiat.

    ReplyDelete
  16. Wow dalam skincare pun ada sarang burung. First ni dengar. Macam menarik je. Iza tak pernah lagi try brand ni.

    ReplyDelete
  17. I am sure that a lot of ladies will appreciate such beauty products that are made from bird nest. Although I have yet to see this brand before, I believe it will be really good.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.