Scholastic Reading Lounge Kini Dibuka Di Sunway Piramid

Menyemai budaya membaca sejak kecil memang sangat penting Ini bagi menggalakkan anak-anak untuk lebih suka membaca tidak kira di mana sahaja. Hatta! Jika datang membeli-belah sekalipun kita masih boleh membawa anak-anak untuk meluangkan masa seketika dengan membaca buku.

Dan menariknya, Sunway Piramid telah berkaloborasi bersama pihak Scholastic dengan mengadakan Scholastic Reading Lounge yang terletak di Tingkat 1 Blue Zone. Ini membolehkan pengunjung yang datang bersama keluarga untuk membeli-belah dan sebagainya, untuk singgah dan anak-anak mereka boleh manfaatkan sedikit masa dengan membaca buku yang disediakan oleh pihak Scholastic.


Di majlis pelancaran, Selina Lee (Asia Vice President of Scholastic);

"In today's world where everyone in the family is looking at their phones more than they are talking to each other, reading should not be an activity we expect children to do on their own in isolation. Just as eating together as a family is important to help a family connect and build relationships, reading together becomes more impact and meaningful for children when it's done together with the family".

Terdapat 600 buah buku disediakan di sini. Oh ya! Program 'Scholastic Reading Lounge" dieperkenalkan juga bersempena dengan KL World Book Capital 2020 (KLWBC2020).

Free digital English assessment (Lexile Test) untuk anak-anak berusia diantara 9 – 14 tahun.

Kemas dan cantik. Yang penting dapat membri keselesaan kepada kanak-kanak yang datang membaca di sini. Tempoh yang diberikan untuk anak-anak membaca di sini adalah max 2 jam untuk satu-satu masa. Ini bagi memberi peluang untuk anak-anak lain datang dan membaca di sini dengan selesa.

Inisiatif yang diusahakan antaran pihak Sunway Piramid dan Scholastic sememangnya banyak memberi manfaat kepada orang ramai. Seperti saya yang kerap membawa keluarga keluar membeli-belah tidak akan melepaskan peluang untuk singgah di sini dan didik anak untuk membaca biarpun hanya 1 buku.

Secara tidak langsung dengan kemudahan yang disediakan seperti ini membolehkan ibubapa dapat menyemai semangat suka membaca buku pada anak-anak tidak kira berada di mana sahaja :-)
Scholastic Reading Lounge Kini Dibuka Di Sunway Piramid Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 09, 2020 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.