Tahniah Michael Ang Kerana Dilantik Sebagai Duta Sweet Home

Michael Ang merupakan pengguna setia jenama ini berkurun lamanya. Untuk info, beliau mengenali jenama Sweet Home setelah diperkenalkan oleh ibu beliau sendiri yang sering menggunakan produk Sweet Home dalam masakan dan juga minuman.


Produk Sweet Home seperti gula batu dan gula merah memang banyak manfaatnya. Selain daripada rasanya enak, produk ini juga dapat mengurangkan kandungan gula yang tinggi dalam hidangan.

Informasi Mengenai Jenama Sweet Home
Hanya bermula di sebuah dapur tradisional dengan seguni gula tebu sebagai modal tunggal untuk memulakan perniagaan, kini gula batu keluaran Sweet Home Candied Products Sdn Bhd, muncul sebagai pengeluar utama gula batu di Malaysia dan Asia Tenggara. 

Pengarah Urusannya, Vincent Teh Chun Hwa berkata, perniagaan keluarga itu dimulakan dengan cara yang sangat sederhana oleh bapanya, Teh Sey Meng di Jinjang, Kepong, pada tahun 1974. 

Awalnya syarikat  dinamakan Teh Sey Ming Candied Melon Factory (TSM) dan sejajar perkembangan perniagaan, pada tahun 2000 syarikat ditukar kepada nama baru iaitu  Sweet Home Candied Products Sdn Bhd (Sweet Home). 

Menurut Vincent Teh Chun Hwa, perniagaan itu mula tersebar  dari mulut ke mulut dan dengan reputasi cemerlang ditunjukkan syarikat, Sweet Home terus berkembang dengan cepat.

“Pada tahun 2010, kami berpindah ke kawasan perindustrian Rawang yang menempatkan pejabat lebih besar dan dilengkapi peralatan perkilangan yang lebih moden untuk  meningkatkan lagi pengeluaran gula batu.  

“Sejak syarikat ini diasaskan oleh bapa saya, kami sangat mengutamakan kualiti pengeluaran produk. Ia bukan saja menjadi pelengkap kepada minuman dan makanan lain namun dijamin memuaskan hati pengguna. 

“Selama 40 tahun kami bekerja tanpa jemu untuk mengeluarkan gula batu yang bermutu tinggi. Berserta pengalaman berpuluh tahun itu, kami kini adalan pakar dalam bidang pengeluaran gula batu yang berjaya menguasai pasaran di Malaysia dan di seluruh Asia Tenggara,” katanya.

Pangiktirafan Jenama Sweet Home


Sementara itu, Wakil Pemasaran Sweet Home, Amirul Ashraf berkata,  kejayaan syarikat kerana percaya adalah  penting untuk memenuhi piawaian tinggi yang diperlukan oleh Industri Makanan Malaysia dan tiada kompromi dalam soal kualiti.  

Sehubungan itu, dengan segala ketelitian dan kerja keras, Sweet Home berjaya mendapatkan sijil GMP, HACCP, HALAL dan FSSC22000. 


“Kenapa gula batu berbeza daripada gula halus biasa kerana ia memberikan rasa dan tekstur yang lebih baik apabila kita menggunakannya berbanding gula halus. Ia juga melalui proses penghabluran selama 168 jam (tujuh hari). 

“Gula batu bukan saja lebih bagus untuk kesihatan daripada gula biasa tetapi ia juga menambahkan lagi keenakan kepada kesemua jenis juadah kerana keunikan rasanya. 

“Berbanding pesaing, gula batu yang dihasilkan oleh Sweet Home mendapat sijil pengilangan gula batu yang disahkan FSSC22000 di Malaysia dan kami juga merupakan pengeluar gula batu pertama disahkan halal oleh JAKIM,” katanya.


Sweet Home turut mengeluarkan minuman Longan dan Halia serta Rock Sugar, Brown Sugar, Yellow Rock Sugar dan Honeycomb Sugar.

Sweet Home menggunakan amalan pengurusan yang terbukti dan terbaik pada setiap langkah proses pengeluaran untuk memastikan keselamatan produk. 

“Kami adalah peneraju dalam keselamatan dan kualiti makanan. Pasukan Keselamatan Makanan dan Jaminan Kualiti kami terdiri daripada sekumpulan pakar dari setiap bidang keselamatan makanan, yang dilatih secara tetap dalam amalan terbaik. 

“Falsafah keselamatan makanan kami ialah, jika kami tidak yakin dengan produk kami, kami tidak akan menjualnya kepada pengguna. 

“Kami mempunyai sistem yang ketat yang diikuti dengan teliti dengan mengawasi pengauditan pematuhan, membantu dengan pelbagai pensijilan keselamatan makanan dan berinteraksi dengan semua agensi kawal selia untuk memastikan kami memenuhi keperluan kawal selia standard tinggi,” katanya


Michael Ang Duta Sweet Home
Sweet Home melantik penerbit, pengarah dan tukang masak, Michael Ang sebagai dutanya. 


Sempena musim perayaan ini, Michael terlibat di dalam video raya Sweet Home “Gula dari Surga” dan turut menghasilkan program masakan sebanyak lapan episod yang sedang dalam pembikinan.

 Rancangan masakan itu akan disiarkan di saluran Youtube selepas Aidilfitri ini. 

Cooking Show With Michael Ang itu ditaja oleh Sweet Home yang akan mengetengahkan sajian yang enak dan mudah dimasak menggunakan gula batu Sweet Home. 




Tahniah Michael Ang Kerana Dilantik Sebagai Duta Sweet Home Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 19, 2023 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.