Buffet Ramadhan 2023 : Jom Iftar di BGR

Buffet Ramadhan 2023 : Jom Iftar di BGR- Selain daripada bulan mengumpul pahala, bulan ramadhan juga adalah bulan yang kita dapat duduk dan makan bersama-sama keluarga dan rakan tercinta. Ini terutamanya ketika waktu berbuka puasa atau lebih dikenali dengan iftar. 

Antara lokasi berbuka puasa yang saya rekomen setiap tahun tentulah di Bangi Golf Resort @ BGR. Setiap tahun, buffet ramadhan yang ditawarkan di sini memang meriah. Puas hati! Apatah lagi jika dapat hadir bersama keluarga dan sekaligus menikmati kepelbagaian hidangan yang memenuhi citarasa.

 

Memandangkan bulan puasa yang mulia semakin menghampiri, Bangi Golf Resort (BGR) dengan bangganya inginmengumumkan Bufet Ramadan tahun ini dengan lebihkepelbagaian hidangan dan minuman yang sedap, menggunakanbahan-bahan bermutu tinggi dengan tawaran harga yang amatberpatutan.

Kambing Golek

 
Sate

Sous Vide Egg dengan Mushroom Espuma

Sup Kambing Mamak

Bufet Ramadan kali ini menawarkan menu kegemaran klasik BGR iaitu Kambing Golek (dibakar secara perlahan), Sup Kambing Mamak yang berempah dan wangi, Sate Ayam yang dibuat dan dibakar di BGR, Smoked Spaghetti Carbonara, dan kegemaran ramai setiap tahun: Sous Vide Egg dengan Mushroom Espuma.

Nasi Kerabu

Seperti biasa, pengunjung boleh menikmati sajian terkenaal BGR iaitu Nasi Kerabu, nasi yang dimasak secara tradisional menggunakan bunga telang yang dihidng bersama beraneka ulam yang mana ianya dipetik segar daripada ladang BGR sendiri.

Telur Kandar

Thai Beef Noodles


Nantikan hidangan baru yang bakal diperkenalkan tahun ini: Indian Chicken Varuval, Paru Salai Masak Lemak Cili Api, House-made Swedish Meatball, Marmite Fried Chicken, Soy Sauce Chicken with Ginger Scallion Sauce, Ikan Masak Asam Pedas, Makanan Laut Masak Berlado, Thai Beef Noodles dan banyak lagi.
 
Serawa durian

Kek

Aneka kuih talam

Kuih Tradisi

Lemamng balut serunding ayam pedas

Penne Smoked Carbonara

Pengunjung bufet juga boleh memilih daripada menu pencuci mulut yang melebihi 50 jenis termasuklah kuih-muih tempatan: Talam Cendol, Kuih Seri Muka, Kuih Koci, Apam Seri Ayu, Lemang Balut Serunding Ayam Pedas, Pulut Putih & Serawa Durian, dan sebagainya. Tidak dilupakan juga pilihan kek seperti Lamington Cake, Blueberry Cheese Cake, Opera Cake dan Hazelnut Chocolate Cake.


Kanak-kanak yang datang bersama dapat menikmati Ais Krim Soft Serve, Popcorn Karamel dan menu baru tahun ini: Gula-gula Kapas dan juga ‘Menghias Spanish Churros Anda’dengan Sos Marshmallow, Sos Pekat Coklat dan Rainbow Sprinkles buatan BGR.

 

Sejak penganugerahan sijil HALAL dari JAKIM yang diterima pada tahun 2009, BGR merupakan antara sebahagian kecil golf resort di Malaysia yang mempunyai pensijilan ini. Sebagai tambahan, BGR juga telah dianugerahkan Sijil HACCP bagi dapur mereka sejak tahun 2021. Kadi kita tidak perlu merasa was-was tentang komitmen BGR dalam memastikan Halalan Toyyiban serta piawaian kebersihan dan keselamatan makanan.

Para pengunjung boleh berbuka puasa dengan selesa dengan adanya kemudahan di BGR seperti 800 lot tempat letak kereta yang percuma serta ruangan surau yang cukup besar untuk para tetamu lelaki dan wanita.

Bufet Ramadan BGR akan beroperasi daripada 23 Mac 2023 sehingga 20 April 2023 pada harga RM65.00 seorang dewasadan RM32.50 seorang kanak-kanak. Harga diskaun bagi yang berkumpulan dan di luar waktu puncak dalam bulan Ramadanboleh ditempah dengan melayari laman sesawang  https://bgrrest.com/ramadhan-buffet-2023/. Semua harga yang dipaparkan di atas adalah tertakluk kepada 6% SST.

Jom iftar di BGR!


Buffet Ramadhan 2023 : Jom Iftar di BGR Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 21, 2023 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.