Suplemen LIVEON Pilihan Saya Untuk Kekalkan Kesihatan Terbaik Setiap Hari

Antara impian saya untuk tahun 2021 adalah untuk kekalkan momentum jalani hidup sihat luar dan dalaman. Tahun 2020 meninggalkan banyak memori sedih dan gembira, namun apa yang penting saya dapat lalui dengan rasa lebih positif dan optimis. 


Saya tidak bertangguh untuk mulakan gaya hidup yang sihat. Di penghujung November tahun 2020, saya telah mula mengambil suplemen tambahan untuk badan (luar dan dalam) iaitu produk LIVEON dari Wellouss Malaysia.

Untuk pengetahuan semua syarikat Wellous Sdn Bhd memang memberi fokus terhadap teknologi makanan terutama yang bersumberkan bahan semula jadi. Antara matlamat syarikat adalah untuk mendapatkan manfaat yang paling terbaik bersama keberkesanan yang optimum.

Wellous adalah organisasi yang menggabungkan mereka yang berkemahiran tinggi, terlatih dan individu yang berusaha setiap hari untuk menghasilkan produk kesihatan dan kesejahteraan terbaik untuk masyarakat. Dengan pengenalan suplemen kesihatan dapat membantu lebih ramai orang terutama dari aspek kesihatan dalam badan dan juga kecantikan. 


Perkataan LIVEON adalah simbolik daripada;

L- Live healthier
I - Inner health
V - Vitality
E - Enhance Skin Beauty
O - On-the go
N - Natural ingredients

Kenapa Saya Memilih LIVEON

Masa mula-mula saya melihat produk ini, saya memang terus terpikat. Ini kerana kotak pembungkusan dia sangat cantik dan esklusif. Dan didalam satu kotak LIVEON terdapat 16 sachet (200ml). Di mana ianya sangat praktikal kerana kita boleh terus consume terus dari pek sachet tersebut.

Selain itu formulasi LIVEON adalah dari 4 bahan-bahan paten semulajadi iaitu Enzogenol Pine Bark Extract, SOD Extramel, Puredia Sea Buckthorn Extract dan Sirtmax Black Turmeric Extract. Ke semua bahan ini hasil daripada penyelidikan (R&D) dari syarikat terkemuka dari negara seperti Jepun, New Zealand dan Perancis. Ianya juga kaya dengan omega 3, 6, 7, 9, vitamin, minerals dan nutrien anti oksida.

LIVEON sesuai untuk semua lelaki dan perempuan. Ianya kaya dengan anti-oksida yang boleh membantu dari segi masalah anti penuaan, anti-glyvation dan anti keradangan. Secara tidak langsung dapat membantu pemulihan serta rawatan kulit (menjadikan kulit lebih sihat), membantu peredaran darah dan juga sangat membantu dari segi kesihatan sendi. Bagi pengamal makanan sayuran (vegan), produk ini memang benar-benar sesuai dengan korang tau.


Antara lain sebab saya amalkan suplemen LIVEON kerana produk ini telah mendapat pengiktirafan pensijilan daripada HALVEC dan pelbagai lagi. Ini terbukti secara saintifik ianya benar-benar selamat dinikmati dan tiada memberi efek mudarat kepada badan luar dan dalaman.




Untuk lebih gambaran jelas, boleh klik pada gambar yang dipaparkan ya :-)


Review Setelah Seminggu Mengamalkan LIVEON
Cara pengambilan hanyalah 1 sachet setiap hari. Kebiasaannya saya akan mengambil suplemen pada waktu pagi selepas makan. That's how I start my day, chewaah bak kata mat saleh. Sebab ianya didatangkan dalam pembungkusan yang on-the-go, masukkan dalam beg dan on the way ke tempat yang dituju (meeting, kedai makan, pasar dan sebagainya) saya boleh menikmatinya. Senang dan sangat praktikal. Tak perlu bancuh, guna sudu dan lain-lain.

Dari segi hygience, memang no. 1! Terus ke mulut. Rasanya masam-masam manis, cecair tidak terlalu likat atau cair. Paling penting sedap! Serius sedap. Jarang suplemen saya makan sedap (sebab rasa ubat) tapi LIVEON memang sedap dan boleh menikmati seperti kita nikmati jus buahan pure yang pekat sedikit. *See berapa banyak kali perkataan sedap saya duk mention..kan, Tak tipu, hiks.


Sebenarnya saya memang peminum kopi yang tegar. Setiap pagi cara nak boost mood dan bertenaga kena ambil kopi. Tapi sebab terlalu addicted dengan kopi bergula menjadikan diet pemakanan harian terutama waktu pagi jadi tidak sihat. Saya dapati kandungan gula dalam darah  menjadi lebih tinggi (walaupun masih  dalam kawalan) dan saya terlalu bergantung dengan kopi manis.

Saya stop ambil kopi dan mula konsiten mengambil LIVEON. Suplemen ini memang sangat membantu kehidupan harian saya. Tidak lagi rasa ketagihan gula, bahkan saya boleh kekalkan momentum kecergasan dengan pelbagai aktiviti dapat dilakukan. Saya juga tidak mudah letih, mendapat tidur yang berkualiti dan paling penting saya tak perlu bergantung pada pengambilan gula badan untuk energi.

Cara Pembelian

Korang boleh dapatkan produk LIVEON melalui dealer berdaftar boleh rujuk pada Wellous Facebook https://www.facebook.com/WellousMalaysia/        
Suplemen LIVEON Pilihan Saya Untuk Kekalkan Kesihatan Terbaik Setiap Hari Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 07, 2021 Rating: 5

13 comments:

  1. Menarik nampaknya supplement Liveon ni sis, vegan dan ada anti-oksida lagi, mungkin boleh cuba juga nanti..TQ for sharing

    ReplyDelete
  2. Comel packaging dia kak. Mudah nk bawa ke mana2 dan mudah nk consume. Bahan2 dia pun terbaik.

    ReplyDelete
  3. Thanks for sharing this amazing supplements. Besides being convenient in easy pack, it is good to know that it is for vegan so anyone can enjoy it.

    ReplyDelete
  4. menarik gak produk ni. packaging exclusive. nak consume pun mudah.

    ReplyDelete
  5. Dalam situasi sekarang memang perlu ambik supplement utk boost imun sistem kita. Packaging Live On ni popular mcm supplement beauty yg femes kat lua negara.

    ReplyDelete
  6. Bahan2 kandungan dalam supplement Liveon ni semuanya bagus2. Dah tentu hasilnya juga menakjubkan.

    ReplyDelete
  7. Wah bagus betul kandungan dlm liveon ni. Patut la makin cantik kak ayu.. Hihi za pun kena cuba lah nnt

    ReplyDelete
  8. Sis suka sebab hanya minum sekali pagi saja.. so kita tak susah nak push diri nak ingat makan siang dan malam, just nice 'how's i start my day' kannn.. jimat pun jimat.. nanti nak try survey laa..

    ReplyDelete
  9. Oo senang ni sebab terus minum kan? Hehe ye la kak makin berusia umur kte, makin kte perlukan supplement kan..

    ReplyDelete
  10. This looks like such a great product. Can’t wait to buy and try it myself for general well being!

    ReplyDelete
  11. Ada beberapa web liveon di minum 30 minit sebelum makan atau 2 jam selepas makan. Mana satu yg betul

    ReplyDelete
  12. Thank you very much for this useful article. I like it. check hari raya cookies price

    ReplyDelete
  13. I think this is an informative post and it is very useful and knowledgeable. therefore, I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article. singapore hari raya goodies

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.