Kediaman Hessa Presint 7 di Tiara Sendayan Menjadi Pilihan Untuk Keselesan dan Ketenangan

Tiara Sendayan, seindah nama begitulah dengan kawasan perumahan yang telah dibangunkan oleh pemaju Matrix Concepts Holdings Bhd. Persekitaran yang sangat cantik penuh kehijauan yang benar-benar memberi ketenangan. Jauh dari kesibukan kota, hutan batu yang sarat dengan kesibukan dunia. Apa yang kita mahukan setiap kali penat balik kerja, kita perlukan rumah yang selesa untuk berehat bersama keluarga. Sesuai dengan tagline Tiara Sendayan itu sendiri "Home Sweet Home".


Mula dilancarkan pada tahun 2017, hampir ke semua rumah di dalam presint di Tiara Sendayan habis dijual dan kini sedang membuka jualan untuk Presint 7, Hessa. Untuk pengetahuan semua Tiara Sendayan meliputi kawasan seluas 295 ekar yang dibahagikan kepada sembilan presint termasuk premis komersial. Lokasinya juga agak strategik iaitu bersebelahan Bandar Sri Sendayan, Seremban.
Nah! Tidak hairanlah Tiara Sendayan dibangunkan di kawasan yang dikelilingi pelbagai kemudahan tersedia.

Antara kemudahan awam seperti sekolah untuk anak-anak samada sekolah rendah mahupun menengah, Klinik Kesihatan Sendayan dan Masjid Sri Sendayan. Apa yang menarik kesemua kemudahan tersebut berada pada jarak tujuh kilometer dan kurang daripada itu.


Di Tiara Sendayan, kemudahan tersendiri telah tersedia seperti pusat hab komersial, Food Bazaar, pam minyak dan Central Park. Dibina seluas 12 ekar, Central Park dilengkapi dengan gelanggang futsal dan bola keranjang, taman permainan kanak- kanak, trek joging serta rumah pokok. Dengan adanya tasik dan kawasan lapang kehijauan menjadikan kawasan ini cantik untuk sesi fotografi. Bahkan pelbagai
aktiviti boleh dilakukan bersama keluarga seperti bermain, berpiknik, jogging, berbasikal, laluan jalan kaki untuk kesihatan (refleksilogi track) dan sebagainya.

Kesemua fasiliti dan kemudahan yang disediakan di Tiara Sendayan benar-benar menyokong gaya hidup yang sihat. Persekitaran kondusif, cantik dengan fasiliti yang hebat antara tarikan utama pada mereka yang mencari kediaman yang sangat selesa memenuhi citarasa masyarakat hari ini.


Hessa Presint7 Tiara Sendayan Dibuka Untuk Jualan
Untuk Tahun 2021, Tiara Sendayan telah membuka jualan kediaman Hessa di presint 7. Ini merupakan projek kediaman yang kelapan dibina sebanyak 254 unit rumah teres dua tingkat (Double Storey Link Homes).

Pembangunan Hessa ditawarkan dengan harga yang berpatutan iaitu bermula dari RM485,999 dengan keluasan binaan dari 2,156 kaki persegi. Apa yang menarik rumah ini mempunyai 4 bilik tidur dan 3 bilik air. Cukup luas dan selesa! Bagi mereka yang memiliki keluarga mahupun masih bujang yang suka mempunyai ruang besar didalam rumah pasti inginkan kediaman Hessa.


Hessa memperkenalkan rekabentuk rumah moden didalam kawasan kejiranan yang ideal dan kondusif. Dengan keluasan 12 ekar menempatkan fasiliti di Central Park dan Tiara Biz (kedai gaya hidup) memberi kemudahan kepada penduduk di kawasan kediaman fasa Hessa.




Untuk keterangan lanjut boleh hubungi di talian 1-800-88-2688
Layari laman web www.tiarasendayan.com

#MatrixConcepts
#TiaraSendayan
#HESSA
#HomeSweetHome
#SelfSustainingTownship
#AHomeforWellBeing
#AHomeforWellLiving
Kediaman Hessa Presint 7 di Tiara Sendayan Menjadi Pilihan Untuk Keselesan dan Ketenangan Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 19, 2021 Rating: 5

17 comments:

  1. Cantiknya kawasan Tiara Sendayan nih, lengkap pula tu dengan kawasan kedai dansebagainya. Dulu-dulu kalau masih kekal stay di sekitar Seremban memang duduk sini dah agaknya.

    ReplyDelete
  2. Comel nyer design rumah nie. Presint 7? That's not very far from my home now. I should have a look. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  3. cantik design rumah. memang tengah caro rumah ni. boleh ushar2 tiara sendayan

    ReplyDelete
  4. Nie memang ciri-ciri rumah pilihan Rawlins nie. And it is actually very near dengan my very first house. Adakah ini jodoh untuk rumah no.2 aku?

    ReplyDelete
  5. harga dia sama macam rumah kat JB ni...dekat setengah juta

    ReplyDelete
  6. Cantik area Tiara Sendayan ni. Sekarang ni, ramai je yang kerja KL tapi duduk Seremban kan. Walaupun ulang-alik tapi kalau area rumah tenang macam ni, why not kan ☺️☺️

    ReplyDelete
  7. Boleh tahan harganya. Bestnya kalau dah ada rumah sendiri. Huhu. Nampak macam best juga Tiara Sendayan ni. Bolehla riki2.

    ReplyDelete
  8. Not bad la harga 485k untuk keluasan macam tu. Kalau di Klang Valley, susah nak dapat kot.

    ReplyDelete
  9. Setuju tak kata Sis, rumah sekarang kecil, tapi harga hartanbahnya makin mahal kann.. bagi mereka yang ada peluang nak membeli, baiklah beli sekarang, makin lama nanti, lagi mahal dan rumah makin kecik...

    ReplyDelete
  10. bila baca Presint ingatkan kat Putrajaya, rupanya kat Negeri Sembilan ekk. Agak jauh tapi rasanya ramai je orang sekarang yang beli rumah area sana kan. Ye la, kat KL ni susah dah nak jumpa bawah 500k

    ReplyDelete
  11. tenang je persekitaran taman perumahan ni. harga pun rasanya murah berbanding lembah klang ni..

    ReplyDelete
  12. wah cantiknya design rumah ni. dekat negeri sembilan ke? kalau dekat area belah utara ni kan best. hehe dekat sikit dgn family. harga pun agak rendah compare dengan rumah2 lain :)

    ReplyDelete
  13. beautiful environment surrounding this residential units, wishing to own a unit in the future
    cheers, siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  14. bestnya kak dapat rumah mcm ni.. kita pun nak seketul.. aishhh mana duit nih.. akak boleh rembat seketul rumah ni.

    ReplyDelete
  15. Kalau cikgu tinggal sini sure senang nak buat duit. Buat tuisyen aje kan.

    ReplyDelete
  16. omg, there is so much to love about this housing development. everything is just so perfectly designed that makes it ideal for families!

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.