Tribhanga - Tedhi Medhi Crazy | Pendapat Peribadi Saya Tentang Filem Ini

Tayangan filem hindustan terbaru Tribhanga - Tedhi Medhi Crazy di Netflix pastinya memberi keterujaan kepada semua peminat Kajol di seluruh dunia. Selain daripada primadona Hindustan Kajol, filem ini turut dibintangi oleh Tanvi Azmi, Mithila Palkar dan ramai lagi.

Kisah mengenai 3 generasi wanita dari satu keluarga- Nayan, Anu dan juga Masya. Masing-masing ada ceritanya yang tersendiri. Karektor ala antigonis bagi saya adalah watak yang dibawakan oleh Kajol, Anu. Bagi saya cerita ini agak berat. Walapun tak perlu fikir out of the box tetapi penyampaian cerita memang berat lebih sesuai tontonan golongan dewasa.

Biasanya kalau filem hindustan kita selalu dimomokkan dengan happy happy moments tapi untuk filem Tribhanga memang sarat dengan perkara sedih dan tekanan sepanjang jalan cerita. Tetapi sebagai wanita, ibu dan anak perempuan saya seperti menyelami apa yang dirasakan oleh Nayan, Anu dan juga Masya.

Pada awal cerita saya begitu marah dengan Anu. Karektornya yang sangat panas baran, suka mencarut dan tidak pernah mengambil kisah tentang perasaan orang lain termasuklah ibunya sendiri. Tapi bila plot cerita lama-lama ianya membawa balik kenapa Anu bersikap seperti itu. Dan siapakah Nayan dan bagaimana beliau menyesali setiap perbuatannya pada masa lampau membuatkan kita akan berfikir, "Siapalah kita untuk mengadili kehidupan orang lain"


Saya juga agak terkesan apabila Anu telah dirogol oleh bapa tirinya yang baru (ke kekasih Nayan) ketika beliau berumur 13 tahun. Dan kesan daripada peristiwa itu beliau menjadi pemberontak dan tidak pernah ada rasa mahu komited dengan perkahwinan bersama mana-mana lelaki. Bagitu juga keadaannya apabila Anu dan adiknya Robindro di sekolah rendah. Apabila ibunya menukarkan nama keluarga kepada nama ibunya iaitu Apte menyebabkan Anu diejek serta dipersendakan di sekolah termasuklah gurunya sendiri. Melihat babak ini saya dapat merasakan betapa Nayan begitu selfish dan ada juga guru yang bersikap seperti kebudakkan . Geram sangat. Tambah pula ayah Anu dan Robindro selepas bercerai dengan ibunya langsung tidak tanya khabar tentang anak-anaknya. Lagilah rasa geram membara.


Masya pula adalah anak hasil hubungan lampau Anu bersama Dimitri (warga Rusia). Seorang anak yang baik dan taat pada ibunya. Memilih untuk berumahtangga dengan lelaki yang dicintainya tetapi datang dari keluarga konservatif. Seperti hidupnya terkongkong tetapi Masya inginkan kehidupannya seperti itu kerana mahu memiliki keluarga yang sempurna ada ibu, ayah dan anak.


Watak Milan (penulis buku autobiografi Nayan) dan Robindro (adik Anu) menguatkan jalan cerita konflik 3 wanita dari 3 generasi ini. Milan dan Robindro bagi saya adalah 2 watak lelaki yang baik. Robindro yang bergelar sami bagi mengejar kedamaian dalam hidup manakala Milan lelaki (pelajar yang sedang buat Phd) yang polos dan sangat menghargai dan memahami Nayan penulis idolanya sekian lama.


Ending agak sedih tetapi bagi saya garapan cerita dari awal sehingga akhir kemas dan menarik. Tidak seperti tipikal filem hindustan sebelum ini yang mana banyak lagu dan tarian yang dipertonjolkan. Cumanya kita kena banyak bersabar dengan dialog bersahaja yang dilontorkan oleh Anu (Kajol).. F* tutt F** banyak kali, erkk berkali-kali.


Lakonan pelakon semua mantap terutama Kajol. Outstanding! 

Filem yang mana antara penerbitnya adalah Ajay Devgan (suami Kajol) ini sememangnya cukup menghiburkan untuk pembukaan tahun 2021.


Btw maksud Tribhanga  adalah sejenis posisi yang ditampilkan dalam tarian tradisional dan klasik India iaitu Odissi.

Jangan lupa tonton guys di Netflix!

Tribhanga - Tedhi Medhi Crazy | Pendapat Peribadi Saya Tentang Filem Ini Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 20, 2021 Rating: 5

4 comments:

  1. ramai juga yg review cerita ni...boleh la tengok nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita lain sikit daripada filem Hindustan sebelum ni.. boleh tonton

      Delete
  2. YouTube help for making sales. Learn how YouTube can play a major part in your business. buy youtube views

    ReplyDelete
  3. A major YouTube update that will change the way videos will rank. Learn what this means for current businesses trying to utilize YouTube. Because YouTube is the second biggest search engine in the world, more and more companies are beginning to see the value in creating videos to help engage and inform their audiences. Oftentimes a "how to" explanation is best understood through a video, and it usually doesn't cost a company much to put something together and post it on the site, so it's an easy decision for most. So what's the catch? Sometimes optimizing this video isn't as simple as one would assume, and things are about to get more difficult. For those who are unfamiliar, you have to optimize a video the same way you have to optimize an article. In other words, you want your search engine (in this case YouTube) to understand how it should rank and place your video based on certain keywords. Unfortunately, what so many understand about YouTube optimization is going to be short-lived-YouTube is following in the footsteps of Google and has officially changed their algorithm when it comes time to rank videos. https://www.buyyoutubeviewsindia.in/youtube-marketing/

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.