Sambal Nyet Berapi Dari Khairul Ming

Orang kata kalau ada 'penyelera' dalam hidangan. Masakan 'simple' pun boleh menambah nasi berkali-kali. Ini terutama bagi kita masyarakat Malaysia yang memang sukakan masakan pedas. Dan saya tidaklah terkecuali sama. Setiap kali menikmati hidangan memang mesti kena ada rasa pedas. Bila pedas barulah 'kick' gamaknya. Sebab itu apabila baru-baru ini insta famous dalam dunia masakan iaitu Khairul Ming melancarkan produk sambal nyet berapi, say aterus sambar 2 botol. Ikutkan hati nak jer borong banyak terus sebab harganya sangat berpatutan iaitu RM13.90 sebotol.

Dalam masa 1 jam rasanya terus sold out. Perghhh memang laris.

Bagus juga bila parcel ada nota-nota khas tentang makluman kerana lambat penghantaran stok etc Tapi sebenarnya bagi saya takdelah lambat. Just nice =) Dalam seminggu produk sampai, kira OKlah kan.

Khairul Ming menag jensi orang yang selmba, jujur dan kelakar. baca nota dari beliau pun kita dah suka, haha. Sebab jenis memang pengikut resepi beliau di IG jadinya kiranya macam idola hantar nota. Gitohh. Tapi serius korang! Kebanyakan resepi yang dikongsikan memang menjadi dan sedap.

Bubble wrap dia memang tebal giler. Puas Yara main picit-picit hah. Suka betholl.


Bahagian hadapan packaging. Simple dan kemas.

Ramuan bahan yang digunakan. Berserta isi kandungannya.

Penting ada tarikh luput. Jika dah buka memang kena simpan dalam peti ais.

Nampak cantikkan warna kemerahannya. Tapi serius korang memang sedap. Komposisi campuran setiap bahan itu memang ideal. Cukup rasa dan memang pedas. Lepas ni nak makan nasi ayam penyet boleh makan kat rumah jer, hiks.

Jenis yang kalau masak simple pun boleh layan dengan sambal nyet Khairul Ming ni. Goreng telur mata, goreng ikan atau ayam berulamkan timun. Perghh. Sebab saya memang jenis suka makan pedas. memang selalu ada stok sambal samada buat sendiri ataupun beli. Kiranya lepas ni bolehlah nak repeat balik order lagi. Sebab memang puas hati!

Korang nak beli boleh dapatkan di Shopee tau.
Sambal Nyet Berapi Dari Khairul Ming Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 16, 2021 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.