Ecolite Boostick Suplemen Pilihan Untuk Gaya Hidup Aktif dan Awet Muda

Menjalani gaya hidup yang aktif, sihat, ceria dan sentiasa tampil awet muda sememangnya menjadi impian semua orang. Biarpun sesibuk mana rutin setiap hari kita pastinya mahu memiliki badan yang cergas dan bertenaga. Apatah lagi di musim pandemik ini kita memang memerlukan sokongan imuniti didalam badan. Jadinya saya telah mengambil Ecolite Boostick sebagai suplemen tambahan dalam pemakanan harian.

Kenapa Memilih Ecolite Boostick?


Ecolite Boostick mempunyai 3 varian iaitu :-
  1. Ecolite Boostick Concentrated Red dates and Date Palm (kurma merah dan kurma arab)
  2. Ecolite Boostick Concentrated Wolfberry and white chrysanthemum (buah goji dan kekwa segar)
  3. Ecolite Boostick Concentrated Bird’s Nest and Pear (campuran sarang burung dan buah pir)
Formulasi daripada kurma merah dan kurma arab, buah koji dan kekwa serta sarang burung dan buah pear sendiri sudah mempunyai khasiatnya yang tersendiri. Didatangkan dalam bentuk yang mudah untuk kita nikmati sekaligus memberikan segala kebaikan dari sumber  utama yang digunakan untuk kesihatan badan.


Didalam satu kotak terdapat 10 sachet yang bersaiz 12 gram setiap satu. Mesti korang tertanya kenapa saya consume sampai 3 jenis Ecolite Boostick. Ahah! Ini kerana setiap satu varian ada mengandungi ramuan yang berlainan, begitu juga menfaatnya juga berbeza. Tapi apa yang penting ketiga-tiganya memang sedap dinikmati.

Untuk pengetahuan semua Ecolite Boostick didatangkan dalam bentuk pati pekat. Kita boleh menikmatinya secara terus ataupun bancuh dengan air suam. Ikut kesukaan masing-masing. Saya sendiri suka menikmati terus dari pek. Hanya koyakkan, picit terus ke dalam mulut. Lebih mudah sebenarnya :-)

Saiznya yang kompak (kecil) memang sangat praktikal untuk saya membawanya ke mana sahaja. Apatah sekarang ini didatangkan secara percuma beg kecil plastik (seperti gambar diatas), hanya letak Ecolite Boostick didalamnya nampak sangat kemas dan esklusif. 


Ecolite Boostick Concentrated Red Dates and Date Palm (kurma merah dan kurma Arab)

Saya suka dengan buah kurma. Jadi bila formulasi didalamnya menggunakan dua jenis kurma iaitu kurma merah dan kurma merah tentulah memberikan keterujaan buat saya. Untuk pengetahuan semua kurma merah sangat bagus untuk kesihatan dalaman wanita dan dikatakan mengandungi  zat besi yang sangat mebantu mereka yang menglami masalah kurang darah. Manakala kurma arab merupakan sumber antioksida dan bagus untuk masalah penghadaman.

Didalam Ecolite Boostick Concentrated Red Dates and Date Palm juga terdapat Sirap Glukosa, Pekatan Kurma Kurma, Ekstrak Kura Merah, Madu Linden, Gula Merah, Sirap Galacto Oligosakarida, Air dan Asid Benzoik.

Produk ini sesuai untuk semua peringkat umur memandangkan formulasinya dihasilkan menggunakan resepi tradisi dan juga teknologi tinggi. Bagi mereka yang mudah mendapat sejuk-sejuk badan terutamanya di bahagian kaki bagus untuk mengamalkan pengambilan Ecolite Boostick Concentrated Red Dates and Date Palm.

Oh ya! Kalau korang ada masalah muka sering kelihatan pucat, tidak bermaya boleh juga mengambil suplemen ini. Dengan mengamalkan suplemen ini boleh membantu menjadikan penampilan wajah korang lebih berseri-seri. Dan kurang masalah sembelit!

Rasanya masam-masam manis dan saya suka ambil terus tanpa perlu membancuh terlebih dahulu bersama air suam. Serius! Lepas ambil suplemen ini saya jarang mengalami masalah kaki kejang (cramp) terutama di waktu malam (sejuk dan hujan).

Ecolite Boostick Concentrated Wolfberry and White Chrysanthemum (buah goji dan kekwa segar)

Buah goji (wolfberry) dan kekwa sebenarnya sangat bagus untuk penglihatan. Dikenali sebagai super fruit dan dikatakan berganda-ganda khasiat vitamin C. Buah goji telah digunakan dalam perubatan sejak dulu lagi. Manakala bunga kekwa juga dikatakan boleh merawat sel badan. Saya sendiri kalau rasa nak demam suka amalkan minum teh chrysanthemum (kekwa), badan akan cepat menjadi lebih sejuk. 

Rasanya manis-manis dan saya memang menyukainya. Biarpun pati pekat tapi rasanya tetap sedap. Seperti umur saya yang semakin meningkat pastinya ada kesan sedikit terhadap penglihatan. Dengan mengamalkan Ecolite Boostick Concentrated Wolfberry and White Chrysanthemum (buah goji dan kekwa segar) sangat membantu saya dalam menjaga mata agar tidak menjadi kabur. Ini memandangkan kekerapan saya menggunakan komputer dan juga telefon bimbit setiap hari. Lepas saya mengamalkan suplemen ini memang jarang saya mengalami masalah keletihan mata.

Terdapat juga Sirap Glukosa, Air, Jus Pekat Prun, Pekat Delima, Madu Linden, Sirap Galacto Oligosakarida, Buah Koji, Kekwa, Perisa Kekwa sebagai perasa dan Asid Benzoik didalam formualsi suplemen ini.


Ecolite Boostick Concentrated Bird’s Nest and Pear (campuran sarang burung dan buah pir)
Sarang burung memang kita sedia maklum tentang kebaikannya. Ianya bukan sahaja bagus untuk kulit bahkan boleh meransang imun badan. Bagitu juga dengan buah pir yang tinggi dengan fiber dan air. Sangat bagus untuk penghadaman dan juga membantu untuk mengekalkan kesihatan badan.

Suplemen ini juga memberikan rasa manis dan saya dapat rasakan kemanisan buah epal yang agak ketara. Sedap semestinya. Sesuai untuk orang seperti saya yang suka berjaga malam kerana menyiapkan kerja. Sangat membantu dari segi kesihatan lung. Kita juga tidak akan mudah rasa letih setelah pengambilan suplemen ini. Serius! Korang kena cuba

Antara formulasi lain yang terdapat didalam suplemen seperti Sirap Glukosa, Peatan Lobak, Air, Madu Linden, Galacto Oligosakarida, Pear Cina, Sarang Burung, Halia, Lily Bulb, Tuckhoe, Buah Luo Han Guo, Akar Kudzu, Ubi Ophiopogon dan Asid Benzoik.


Pengambilan suplemen sememangnya sangat penting dalam membantu kita untuk hidup sihat dan ceria. Biarpun orang kata usia iatu hanyalah angka tapi kita haruslah menitik beratkan bukan sahaja soal kecantikan dari dalam bahkan kesihatan juga. 

Badan sihat, wajah berseri-seri sememangnya menjadi impian semua orang tidak kira lelaki mahupun wanita. Melalui pengambilan suplemen 3 jenis Ecolite Boostick ini dapat memenuhi gaya hidup aktif yang kita impilkan selama ini. Yerp! Bonus kelihatan awet muda juga :-) Disyorkan pengambilan 1-3 sachet dalam 1 hari.

Keterangan lanjut mengenai produk boleh layari:

Korang boleh dapatkan produk ini yang berharga RM38 di farmasi Guardian, Big Pharmacy, Healthlane Pharmacy yerp.

Ecolite Boostick Suplemen Pilihan Untuk Gaya Hidup Aktif dan Awet Muda Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 13, 2021 Rating: 5

8 comments:

  1. packaging cantik dan senang nak consume. menarik gak ni. boleh try nanti

    ReplyDelete
  2. Bagus2 semua kandungan dalam produk ni. Kita mmg kena ambil supplement, sebab nak harapkan pemakanan je tak cukup.

    ReplyDelete
  3. senang packaging supplemen sekarang kan. rasa macam sedap jer kombinasi bahan2 yg digunakan. boleh cuba ni...

    ReplyDelete
  4. Menarim siap ada banyak pilihan.. nak bawa ke mana pun mudah, sekarang senang kan jenis macam ni, koyak dan minum aje..

    ReplyDelete
  5. senang nak selit dalam handbag, nak bawa pegi mana2 pun mudah.. hee~ konsep bekalkan vitamin untuk badan tu yang atie suka tu.. dah lah atie ni liat nak makan supplement..

    ReplyDelete
  6. I heard of this! I am so going to try this! It looks so cute !! Bring here and there orang akan tertanya2

    ReplyDelete
  7. patutlah acik KOL sentiasa muda remaja gituu. sentiasa bertenaga ke sana ke sini. kita nie yg muda pon tak segiat kak Ayu tau

    ReplyDelete
  8. looks like a great product to maintain beauty and youth for women. cant wait to try this for myself! :)

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.