Siaran Langsung Anugerah Muzik Seoul ke-32 Dengan Penstriman Bersama Yippi

Siaran Langsung Anugerah Muzik Seoul ke-32 Dengan Penstriman Bersama Yippi- Satu acara yang cukup berprestij bakal dianjurkan  bersempena meraikan selebriti terbaik dalam industri hiburan Korea Selatan - Anugerah Muzik Seoul ke-32. Majlis yang dinantikan seluruh masyarakat dunia  bakal diadakan pada 19 Januari 2023 di Taman Olimpik, Gimnastik Olimpik Arena di Seoul, Korea Selatan.


Untuk info, Anugerah Muzik Seoul adalah salah satu anugerah muzik tahunan terbesar dalam industri Korea Selatan dan telah dihoskan oleh akhbar tempatan Sports Seoul sejak tahun 1990. Untuk acara tahun ini ianya lebih hebat, dimana akan dipertontonkan kepada seluruh negara melalui penstriman siaran secara langsung bersama applikasi Yippi.

Acara anugerah yang cukup dinantikan peminat K-Pop. Bayangkan sepanjang acara berlangsung kita dapat menyaksikan semua selebriti dalam bidang muzik di Korea Selatan akan berkumpul didalam majlis yang cukup gemilang. Barisan selebriti yang terlibat datangnya daripada pelbagai genre muzik seperti balada, hip-hop, R&B, rap yang juga samada individu mahupun berkumpulan. Acara ini bukan sahaja meraikan artis-artis yang cemerlang pada tahun lepas bahkan satu majlis penghargaan buat mereka yang terlibat dalam bidang seni muzik.
Kumpulan NCT127 

Saya sendiri teruja apabila melayari laman werb https://www.seoulmusicawards.com/vote ramai betul artis pujaan dicalonkan.  Pastinya saya harapkan kumpulan Monsta X menang! Bagi saya Monsta X  punyai keunikan sendiri dalam penampilan pakaian dan lagu - lebih matang dan ada gaya tersendiri.  Jika tahun lepas di Anugerah Muzik Seoul ke-31, Anugerah Utama (daesang) telah berjaya dimenangi oleh kumpulan NCT127. Lebih menarik ianya merupakan pertama kali kumpulan di bawah naungan SM Entertainment itu membawa pulang anugerah berkenaan di majlis anugerah tersebut.

Senarai percalonan artis telah diumumkan pada 6 Disember 2022 yang lalu menerusi laman web rasmi Anugerah Muzik Seoul ke-32.  Beberapa artis terkenal telahpun disenarai pendek untuk menerima Anugerah Utama (Bonsang). Ini adalah berdasarkan kejayaan artis ini membawa muzik ke pesada dunia dengan mengambil kira kualiti dan penerimaan  masyarakat antarabangsa. Amtaranya seperti kumpulan BTS, (G)I-dle, Lim Young-woong, Blackpink, Girls’ Generation, Twice, Ateez, Kang Daniel dan Monsta X.

Jom Muat Turun Yippi
Banyak manfaat yang boelh diperolehi dengan memuat turun aplikasi Yippi. Ini kerana Yippi merupakan SuperApp yang didatangkan bersama e-ganjaran yang membolehkan pengguna memperolehi, mengumpul dan berbelanja menggunakan mata dari Yippi.


Dengan Yippi bukan sahaja kita boleh membayar bil utiliti dan bil mudah alih tetapi juga boleh membuat penebusan mata yang boleh digunakan untuk pembelian F&B, platform dalam talian membeli-belah, melancong, hiburan, kecantikan dan penjagaan kesihatan.


Selain itu, Yippi turut mempunyai ciri-ciri seperti terdapat didalam media sosial, penyampaian teks (messanger) dan penstriman siaran langsung untuk keseronokan pengguna. Sehingga kini, Yippi mempunyai lebih daripada 142,000 pengguna dengan majoriti pengguna lelaki. Kumpulan umur terbesar pengguna Yippi adalah didalam lingkungan 25-34 tahun, diikuti oleh 18-24 tahun.


Dengan K-wave yang semakin berkembang, kaloborasi Yippi bersama Anugerah Muzik Seoul pasti dinantikan oleh peminat K-pop! 


Jangan lupa untuk muat turun “Yippi” daripada Apple App Store atau Google Play Store anda. Daftar adalah percuma dan jom sama-sama kita menikmati segala faedah yang diberikan oleh Yippi .

Untuk rujukan pautan:
Laman Web Rasmi Yippi: https://www.yippiweb.com/
Facebook Yippi: https://www.facebook.com/yippiofficial
IG Yippi: @yippiofficial

Anugerah Muzik Seoul x Yippi
Khasnya bagi peminat muzik K-Pop pastinya sangat menantikan Anugerah Muzik Seoul ke-32 ini. Oleh yang demikian untuk Anugerah Muzik Seoul kali ini akan bekerjasama dengan Yippi bagi penstriman siaran langsung untuk tontotan masyarakat seluruh dunia. Ianya adalah siaran percuma menerusi Yippi Live dari aplikasi Yippi.

Anugerah strim secara langsung boleh didapati dengan hanya klik pada ikon Yippi Live. Penonton boleh menyaksikan acara selebriti berjalan diatas karpet merah seawal  jam 4.00 petang +8GMT, diikuti dengan acara anugerah pada jam 6.00 petang +8GMT.

Jadi jangan lupa untuk tonton Anugerah Muzik Seoul ke-32 menerusi Apps Yippi pada 19 Januari 2023.

Anugerah Muzik Seoul: https://www.seoulmusicawards.com/

Jom Sertai Peraduan dan Memenangi pelbagai Hadiah Menarik
Yippi juga ada menganjurkan peraduan dengan tawaran hadiah-hadiah yang cukup menarik sepanjang siaran langsung  Anugerah Muzik Seoul ke-32  pada 19 Januari 2023 sehingga  8.00 malam +8GMT.


Antara hadiah yang ditawarkan seperti  20 set barangan Kpop termasukla album, photocards, photobooks, keyring, plush doll dan pouch. Setiap satu hadiah bernilaUS$50.

Cara menyertai:
  • Muat turun  applikasi Yippi & Win. 

Seramai 10 pemenang akan dipilih daripada mereka yang telah memuat turun  serta pendaftaran baharu dengan kod rujukan khas SMAMalaysia. Pemilihan pemenang adalah akan dibuat oleh sistem secara rawak. Pemenang bertuah akan dimaklumkan melalui mesej di Yippi

  • Kongsi, Tag & Menang (10 Pemenang dipilih daripada Halaman Facebook Rasmi Yippi SAHAJA)

Di mana 10 orang bertuah yang berkongsi siaran dari halaman Facebook Rasmi Yippi mengenai peraduan pemberian SMA (pemberitahuan tentang siaran akan diberitahu kelak). Jangan lupa untuk tag 3 rakan didalam komen bersama hashtag #Yippi #SMAMalaysia #SMA #SuperApp #SocialMessaging #LettheWorldKnowYou #SocialRewards #Kpop #YippiLive. Pemenang bertuah akan dimaklumkan melalui mesej Facebook.

Video Teaser Anugerah Muzik Seoul Yang Ke-32


Jom strim bersaama Yippi,
Dapat tonton selebriti digemari,
Di Acara Anugerah Muzik Seoul yang ke-32,
Bersama peminat K-Pop seluruh dunia.

#Yippi #SMAMalaysia #SMA #SuperApp
#SocialMessaging #LettheWorldKnowYou #SocialRewards #Kpop #YippiLive

Siaran Langsung Anugerah Muzik Seoul ke-32 Dengan Penstriman Bersama Yippi Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on January 05, 2023 Rating: 5

4 comments:

  1. Alooloooo comel nama aplikasi. Saya ingatkan program Yippi Maybank tu. Akaun kanak-kanak. Rupanya bukan. Mudah kan bila ada apps bleh stream majlis siarang langsung awards. Takde iklan, takde sangkut dan kualiti HD kan kak?

    ReplyDelete
  2. Hihi baru tahu tentang Yippi ni cute je nama! Boleh la guna Yippi je lepas ni nak tengok siaran langsung anugerah muzik seoul hee

    ReplyDelete
  3. Cousin Rawlins suka la nie kelak. Nak inform dia la agar dia senang nak tau pasal anugerah K-wave dia nie

    ReplyDelete
  4. Ohh yes, thanks for sharing this, Sienny dah saved date & downloaded yippi la to join then. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.