Saya dan Keluarga Memilih Jenama Carina, Tisu Berkualiti, Dulu, Kini dan Selamanya.

Pastinya setiap bulan kita akan beli barangan seperti tisu basah, kapas muka, putik kapas, kapas gulung dan pelbagai lagi. Ini kerana ianya adalah barangan keperluan yang memang diperlukan dalam aktiviti harian setiap hari.


Seperti saya memang sangat perlukan tisu basah, kitchen towel dan juga tisu untuk diletakkan di dalam kereta dan juga di ruang tamu rumah. Jenama pilihan saya tentulah Carina yang cukup popular bukan sahaja di Malaysia bahkan di Asia Tenggara.

Jenama Carina Pilihan Masyarakat Malaysia



Untuk info, Carina mula diperkenalkan pada tahun 2009 sebagai pengeluar tisu pertama Malaysia. Penghasilan tisu Carina menggunakan hanya 100% pulpa dara dan 100% kapas tulen asli, ternyata ianya dapat mengekalkan standard kualiti produk pada tahap terbaik. 

Tidak hairanlah, sehingga kini jenama Carina sentiasa menjadi pilihan kerana dapat memberikan keselesaan kepada penggunanya, Ini terutamanya bagi mereka yang berkulit sensitif, pastinya  akan memilih produk yang dihasilkan oleh jenama Carina. Ini kerana  jenama ini tidak mengandungi sebarang komponen kitar semula, justeru menjadikannya lembut pada kulit dan tahan lasak.

Kualiti tisu berkualiti tinggi menjadi keutamaan buat kegunaan harian, bagi memastikan membantu menjaga kebersihan, mudah dibawa ke mana sahaja. Selain itu, tisu Carina juga mesra alam kerana ia larut dalam air sekaligus bukan sahaja dapat kita tetapi juga alam sekitar.

Harga yang ditawarkan cukup berpatutan dan mesra poket setiap lapisan masyarakat. Ianya tidak membebankan!

4 Siri Rangkaian Produk Carima
Setiap kali saya berbelanja barangan rumah pada awal bulan, saya pasti akan dapatkan produk Carina untuk dibuat stok kegunaan saya serta keluarga. Ini terutama tisu kering dan tisu basah. Dan jenama Carina mempunyai 4 siri utama iaitu:


Penjagaan Kecantikan (Beauty Care) – Siri Tisu Kering Carina diperbuat daripada 100% PURE VIRGIN PULP untuk memastikan kebersihannya, menjadikan ia lembut dan selamat digunakan pada kulit, termasuk kulit sensitif, dan Siri Kapas yang diperbuat daripada 100% PURE COTTON yang sesuai untuk kegunaan kecantikan kerana ia bersifat hypoallergenic dan tidak akan menyebabkan iritasi dan kerosakan kulit kerana kapas yang digunakan adalah bahan semula jadi yang asli.


Penjagaan Bilik Mandi (Toiletries Care) – Tisu Bilik Mandi dengan 3 lapisan, menjadikan ia lebih kuat dan lembut untuk digunakan.


Peralatan Dapur (Kitchenware) - Siri Tisu Dapur Carina menjadikan permukaan dapur dan peralatan bersih, berkilat dan bebas calar. Ia membantu membersihkan kaunter dapur dan peralatan serta menyental tumpahan cecair.


Penjagaan Kesihatan (Health Care) – Siri Tisu Basah Carina mengandungi 99% air, bebas paraben yang tidak menyebabkan sensitiviti kulit dan alahan.


Kenapa Carina Sentiasa Menjadi Pilihan
Bagi saya sendiri pembukusan Carina sangat cantik dan kemas. Suka dengan warna ungu yang cukup versatil. Didatangkan dalam pelbagai saiz, bermula daripada pembungkusan yang kecil sehingga yang lebih besar. Ini menjadikannya sesuai untuk digunakan oleh individu mahupun seisi keluarga. 


Pembungkusan sederhana Carina Handkerchief Tissue menjadikannya ideal dan sesuai untuk kegunaan harian. Mudah dibawa ke mana sahaja.  

Sementara itu, Carina Wallet Tissue dengan pembungkusan yang mengikut trend masa kini, juga membolehkan anda menggunakannya sebagai on-the-go wallet atau dompet harian anda. Sangat praktikal dan mudah untuk diambil jika kita memerlukannya


Tekstur Carina Wipes yang lembut, sesuai digunakan untuk pembersihan dan pembasmian kuman bagi menanggalkan kotoran atau cecair dari kulit atau permukaan. Rangkaian Carina Cotton pula juga diperbuat daripada kapas asli, lembut, tahan lasak dan mempunyai kadar penyerapan yang tinggi sesuai untuk kegunaan peribadi dan juga penjagaan bayi. 


Setiap kotoran sangat mudah dibersihkan. Dan saya yakin ianya selamat digunakan untuk semua kulit termasuklah kanak-kanak


Seperti saya yang memasak setiap hari. Memang perlu membersihkan dapur yang berminyak-minyak.


Dengan Carina Kitchen Towel, kerja membersih menjadi lebih mudah. Hanya lap sahaja, semua kesan minyak dapat dibersihkan sekelip mata.


Hasilnya dapur bersih dan berkilat-kilat seperti belum digunakan (untuk memasak).


Rangkaian produk yang luas daripada Carina ini dapat memenuhi keperluan harian anda untuk mengamalkan gaya hidup yang lebih baik, bersih dan sihat.

Saya juga tertarik dengan rangkaian Carina yang lain seperti Kapas Muka, Putik Kapas, Kapas Gulung dan banyak lagi. 

Kempen #WeCareWeLove Carina
Bersempena dengan kempen #WeCareWeLove, Carina telah memperkenalkan Carina Gift Box yang didatangkan dalam pek esklusif. Ianya lebih jimat dan berbaloi. Sesuai dibeli untuk diri sendiri atau dihadiahkan kepada orang tersayang.

Ditawarkan pada harga RM29.90 sahaja (harga asal RM35)



Kempen WeCareWeLove Carina

Dimana kita boleh dapatkan Carina Gift Box?
  • Aeon Big (Cawangan terpilih)
  • Mix Store (Cawangan terpilih @ IOI City Mall)
  • Hot Market @ Berjaya Times Square
  • Tong Hup Trading, Melaka
  • Platform membeli atas talian
Carina Gift Box termasuk produk-produk berikut:-


Selain produk, di dalam Carina Gift Box, terdapat juga:

Shop online voucher Shopee Carina official Store RM 5 voucher


Review & Win campaign flyer. Boleh lihat pada syarat-syarat penyertaan di flyer.

Carina Surprise Ang-pao sehingga RM88 melalui TNG. Mana tahu ada rezeki menerima wang yang akan dimasukkan terus melalui e-wallet.

Sila ambil perhatian bahawa, pembelian Carina Gift Box Set TIDAK termasuk 2 item dibawah;-

  • Carina Kitchen Roll (boleh dibeli di kedai fizikal atau online)
  • Carina Limited Edition We Love We Care Bag (GWP dengan pembelian RM 40 dan ke atas)

Jom Sertai CARINA Review & *WIN (*T&C apply)



Seramai 100 pemenang dicari bagi berpeluang *MEMENANGI 3 bulan Bekalan Rumah setiap bulan. Dan hadiah ditawarkan bernilai RM 150  untuk setiap pemenang

Cara MENYERTAI:
  1. Muat naik Foto/VIDEO Ulasan pengalaman anda dengan MANA-MANA produk siri CARINA di Facebook/Instagram/ Tiktok
  2. Nyatakan sebab anda mengesyorkannya jenama CARINA & tag @CARINA rasmi Facebook / Instagram / Tiktok
  3. Pastikan masukkan hashtags #MYCarina #WeCareWeLove (pastikan post anda adalah umum).
Tempoh kempen:bermula sekarang sehingga 30 April 2023

*Tertakluk pada Terma & Syarat:

#300 #Penilai Terbaik akan dipilih untuk MENANG 3 Bulan Bekalan Rumah Carina bernilai RM150. Penganjur akan screenshot pemenang dan umumkan pemenang di halaman Facebook CARINA bermula dari Feb 2023. Sila nantikan!

Hadiah tidak boleh ditukar, tidak boleh dipindah milik, dan tidak boleh ditebus dengan wang tunai atau hadiah lain. Kami berhak untuk mengubah suai dan meminda terma dan syarat tanpa notis terlebih dahulu.

Resit WAJIB ditunjukkan untuk menuntut hadiah.

Setiap pemenang hanya sah untuk menuntut sekali sahaja, Nama & resit Pembelian yang sama tidak dibenarkan.

Resit pembelian sah dari 1 Jan 2023- 31 April 2023 sahaja.

Baucar tunai bernilai RM150 adalah untuk pembelian produk CARINA sahaja, setiap baucar tunai RM50 hanya sah selama 1 bulan.

Carina berhak untuk mengubah suai dan meminda terma dan syarat tanpa notis terlebih dahulu.

Dapatkan Produk Carina Hari Ini
Jadi korang boleh dapatkan produk-produk Carina dari pasaraya seperti Aeon Big, Aeon Wellness, Econsave, Mydin, NSK, Hot Mart dan farmasi adalah beberapa peruncit luar talian. Oh ya! Boleh didapatkan dari atas talian juga seperti:-


Sangat mudah dan produk akan dihantar terus di depan pintu rumah! Kini, sangat mudah untuk membuat pembelian melalui Shopee dan Lazada.




Saya dan keluarga memilih jenama Carina kerana yakin dengan kualiti yang ditawarkan, selamat, praktikal dan harga di pasaran juga cukup berpatutan. Ternyata #CarinaCares setia bersama saya dan keluarga dulu, kini dan salamanya!


#MildAndGentle #comfortable #pure #SoftAndTender #CarinaMalaysia #CarinaCares #HealthyTissue #VITAMEDIA #CARINA #WeCareWeLove #beautytissue #BetterLife #CarinaMY #MYCarina #Tissue #CarinaTissue #handkerchieftissue #handkerchief #VirginPulp #PurePulp #Wallettissue #CarinaLavender #CarinaGreentea #CarinaRose #CarinaEveryday #CarinaPure #CarinaCaringLife #CarinaForAll #BetterwithCarina #CarinaFamily #Carina100natural #CarinaNature

Saya dan Keluarga Memilih Jenama Carina, Tisu Berkualiti, Dulu, Kini dan Selamanya. Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 28, 2022 Rating: 5

7 comments:

  1. Akak, jenama Carina ni paling saya ingat masa tingkatan 1. Tahun 2000. Adik beradik semua perempuan dan mak standby tuala wanita Carina jika sesiapa sudah akhil baligh. Masa tu, Carina ni jual satu pek besar pad tau. Panjang macam kita beli tisu dapur tu. Nanti nak cari lah produk baru mereka ni. Tq akak share.

    ReplyDelete
  2. Carina ni pun jadi pilihan Nell juga! Best to go one set semua under one brand kan! Serba lengkap dah from personal facial care usage sampai ke dapur sekali! 👍🏻 purple lak tue! 🫶

    ReplyDelete
  3. I like their products too especially the antibacterial wet wipes wajib bawa time i keluar

    ReplyDelete
  4. i am really interested in the Carina Kitchen Towel after reading your article!

    ReplyDelete
  5. Ohh yes I'm using this brand ~ Carina too, so gonna shopping to restocking & then join in this contest to win. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  6. Pertama kali Sally nampak tisu jenama Carina, Sally tertarik dengan pembungkusan yang menarik berwarna ungu dengan pokok bunga Lavender. I is tak boleh tgk purple kalerrr~ hahaha

    ReplyDelete
  7. kebanyakan jenis tisu memang wajib lah ada kat rumah niii

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.