Saito University College Menawarkan Pelbagai Jurusan Terbaik

Saito University College Menawarkan Pelbagai Jurusan Terbaik- Saito University College mula diperkenalkan pada tahun 1988 oleh Tetsuo Saito (seorang usahawan Jepun) dan ketika itu ianya dikenali sebagai Saito Academy of Graphic Design. Dan ketika itu ianya merupakan kolej pertama yang menawarkan program rekabentuk grafik di Malaysia.


Selain itu Saito University College juga telah melahirkan lebih daripada 6,000 graduan. Dan kolej ini ada menawarkan program diploma yang diluluskan oleh KPT dan diiktiraf di peringkat antarabangsa, dengan penerimaan kredit dari UK, Kanada, Australia dan New Zealand. Ini sekaligus membuka peluang kepada para pelajar untuk menyelesaikan ijazah mereka di kolej dan universiti reka bentuk antarabangsa.

Kolej universiti yang telah dituhuhkan lebih 30 tahun ini telah mencapai pelbagai kejayaan melalui pengiktirafan anugerah yang telah diberikan. Antara anugerah yang pernah diperolehi seperti: NAPEI Excellence Award- 2011 (Medium-size College), NAPEI Excellence Award 2013 & 2015 (Large-size College), Most Promising Awards by Star Business Award dan pelbagai lagi.



Sehingga kini Saito University College memiliki 2 kampus dengan menawarkan 6 jurusan kursus. Terdapat 2 kampus iaitu di PJ New Town Centre dan Cheras di Selangor. Disediakan juga fasiliti terbaik bagi kemudahan pelajar dan paling penting ke semua kepimpinan para ahli akademik adalah daripada mereka yang berpengalaman serta profesional.

Saito Design School
Saito Design School di Kolej Universiti Saito menawarkan pelbagai jurusan. Antaranya seperti reka bentuk grafik, multimedia, dalaman dan fesyen. Pendekatan secara langsung dalam mata pelajaran yang ditawarkan mendedahkan pelajar untuk meneroka dan mendalami ilmu reka bentuk dengan lebih meluas. 

Selain itu, Program Reka Bentuk Global membolehkan pelajar didedahkan dengan industri reka bentuk dengan rakan kongsi kami seperti Bunka Fashion School, Jepun. Pelajar juga akan mendapat peluang untuk menghadiri kuliah pendidikan daripada pereka antarabangsa serta mengusahakan projek global dengan rakan kongsi antarabangsa Saito.

Antara program yang ditawarkan seperti berikut:
  • Bachelor of Design (Graphic Design) (Honours)
  • Bachelor of Design (Digital Media) (Honours)
  • Foundation in Design
  • Diploma in Graphic Design
  • Diploma in Multimedia Design
  • Diploma in Interior Design
  • Diploma in Fashion Design

Saito Business School
Misi Saito Business School adalah untuk mendidik pemimpin dan pengurus perniagaan yang memenuhi keperluan dunia perniagaan kian mencabar. Saito bersedia untuk memberikan pelajar kelebihan dalam Perniagaan Digital kerana dengan menawarkan kursus Kepujian Sarjana Muda Perniagaan (Pemasaran Digital) pertama di Malaysia.

Melalui kaloborasi bersama Syarikat Digital Malaysia terkemuka seperti Lelong dan iPay88, pelajar akan mendapat manfaat daripada pengetahuan pakar mereka tentang Perniagaan Digital. Tambahan pula, pelajar akan digalakkan  mencari peluang untuk mengusahakan projek Perniagaan Digital dengan pemain industri. Di Pusat Perniagaan Digital Saito memberikan pelajar pengalaman sebenar ke dalam dunia perniagaan moden.

Antara program yang ditawarkan seperti berikut:
  • Bachelor of Human Resource Management (Honours)
  • Bachelor of Business (Management) (Honours)
  • Bachelor of Business (Digital Marketing) (Honours)
  • Foundation in Business Studies
  • Diploma in Human Resource Management
  • Diploma in Business Management

The Prime School of Integrated Logistics

Antara program yang ditawarkan seperti berikut:
  • Bachelor of Business in Logistics Management and E-Business (Honours)
  • Diploma in Logistics Management

Saito Security Academy
Menyedari keperluan perlunya penguatkuasaan undang-undang dan pengurusan keselamatan yang lebih baik di Malaysia, Saito telah mewujudkan sebuah sekolah yang memenuhi keperluan pendidikan dan latihan profesional penguatkuasa undang-undang untuk sektor awam dan swasta. Bersama rakan industri Safeguard Corporation, dan pelbagai organisasi korporat dan badan kerajaan yang lain, Saito telah memperkenalkan program pengurusan keselamatan yang membolehkan pelajar memahami, menghargai dan menggunakan pengetahuan dan kemahiran dalam selok-belok penguatkuasaan undang-undang moden dan pengurusan keselamatan . Ini membolehkan pelajar meneruskan dan mencari kerja dalam Perkhidmatan Seragam dan Perkhidmatan Keselamatan Swasta di dalam Malaysia dan luar negara.

Hari ini, graduan Akademi Keselamatan Saito dipandang tinggi dalam industri penguatkuasaan undang-undang dan keselamatan. Terdapat banyak peluang pekerjaan dan peningkatan kerjaya dan alumni Saito ditempatkan dalam pelbagai agensi penguatkuasaan undang-undang dan keselamatan terkemuka seperti Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat, Jabatan Imigresen dan banyak lagi. Kursus Saito diiktiraf sepenuhnya oleh Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) dan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA). 

Antara program yang ditawarkan seperti berikut:
  • Master of Law Enforcement
  • Bachelor of Arts in Law Enforcement (Investigation) (Honours)
  • Diploma in Security Management
  • Diploma in Law Enforcement Administration
  • Foundation in Police Science

Le Masters School of Hospitality & Culinary Arts
Terokai dunia hospitaliti dengan pengalaman 5 Bintang hotel. Dalam program Lé Masters di Saito mengintegrasikan pembelajaran berasaskan kerja dengan pengajaran dan pembelajaran konvensional di mana pelajar masih perlu menumpukan pada kemahiran untuk mengendalikan hotel tetapi memanfaatkan teknologi terkini. Jika ingin membina impian dalam industri perhotelan, maka sertai Lé Masters School of Hospitality and Culinary Arts di mana berpeluang mendalami ilmu kulinari dari yang pakar

Antara program yang ditawarkan seperti berikut:
  • Bachelor of Hospitality Management (Honours)
  • Diploma in Hotel Management
  • Diploma in Culinary Arts
  • Diploma in Pastry Arts
  • Foundation in Hospitality

Saito School of Education

Antara program yang ditawarkan seperti berikut:
  • Bachelor of Education (Honours) (Early Childhood Education)
  • Diploma in Early Childhood Education

PENGIKTIRAFAN PENUH KERAJAAN MALAYSIA

Program ini telah mendapat akreditasi dari Agensi Kelayakan Malaysia (Malaysia Qualification Agensi-MQA) dan pengiktirafan Jabatan Perkhidmatan awam-JPA. Bukan itu sahaja sehingga kini seramai lebih 700 anggota Polis Diraja Malaysia, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Smart Team, Matrade, Tenaga Nasional Berhad dan lain-lain syarikat swasta.

JOM SERTAI SAITO UNTUK PELUANG KERJAYA YANG ADA JAMINAN

Sekarang ini Saito University College dibuka pengambilan untuk pelajar baru. 

Untuk sebarang pertanyaan dan pendaftaran boleh klik pada pautan di bawah:
Saito University College Menawarkan Pelbagai Jurusan Terbaik Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on April 23, 2022 Rating: 5

16 comments:

  1. It's one of the good university cum college for the students to opt for further studies. Thanks for this informative sharing. Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  2. Wow... I baru jer baca pasal Saito College at Sienny's blog. Hehehe ^_^ I need to research more about Saito. It looks like an interesting college to work at. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Many students are finding it difficult to keep up with the increasing demands of universities. The challenging tasks assigned by the professors are often too much to handle for them, leaving them with no choice but to seek help from writing services. As a result, more and more students are turning to CIPD Assignment Help Oman for assistance with their assignments.

      Delete
  3. Bagus gak ada alternatif gini - boleh bagitau my cousins untuk disenaraikan bagi pilihan anak-anak diorang

    ReplyDelete
  4. banyak juga program yang ditawarkan, lebih banyak pilihan untuk students pilih, thanks for sharing

    ReplyDelete
  5. I m going to inform my nephew about their courses and new intake.

    ReplyDelete
  6. First time hearing about this Saito university. Good to hear that they offer so many different courses. Will certainly recommend this to those who want to further their studies.

    ReplyDelete
  7. this is such a popular college among art students. lovely information!

    ReplyDelete
  8. It's fascinating to learn about the history of Saito University College and its pioneering role as the first institution to offer a graphic design program in Malaysia. With a legacy that dates back to 1988, Saito University College continues to impress by providing a diverse range of best majors, setting a high standard for academic excellence.

    ReplyDelete
  9. I was particularly impressed by your detailed breakdown of the courses and programs offered at Saito University College. It's clear that they have a wide range of options to cater to various interests, which is fantastic for someone like me who's still exploring their passions. Your personal touch in describing the campus environment and the student community made me feel like I was right there, experiencing it myself. I read much more better article from it at Dissertation Writing Services UK

    ReplyDelete
  10. I am very happy to be here and read the information you share in the article, the information is very good and useful, I will continue to follow and learn more HNC Assignment Help

    ReplyDelete
  11. Saito University College offers a diverse range of majors, and their commitment to real-world experiences and industry partnerships is impressive. It's clear they are dedicated to preparing students for successful careers.

    ReplyDelete
  12. Your blog is amazing it gives so many ideas and information.
    rubmd.com

    ReplyDelete
  13. in the United Kingdom, Canada, the United States, and beyond its borders. Because we have a large staff of Ph.D. writers who manage all academic services at a very reasonable cost, Assignment Master is the best company for 24/7 academic assistance. writing help

    ReplyDelete
  14. we take pride in delivering top-notch assistance that sets your assignment apart. Choose the path of excellence with Astronomy Assignment help that speaks volume professional writing help

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.