Merawat Kulim Kusam Dan Tidak Bermaya Dengan Produk Kecantikan myLARA

Sepanjang tempoh PKP ini memang adakalanya saya akan berasa sangat stress. Pada awal hari itu memang tidak dinafikan saya abaikan penampilan diri saya. Ketika itu tanggapan saya adalah kenapa perlu beria sedangkan kita hanya berada di rumah.

Dan akibatnya apabila melihat diri di cermin saya sendiri menjadi sedih. Saat itulah saya berazam untuk menjaga dan merawat muka saya agar kembali berseri. Apatah didalam tempoh PKP saya punyai masa untuk menjaga dan merawat kulit wajah saya.


Dan saya telah mencuba produk MyLARA daripadaLARA BEAUTY GLOBAL. Produk lokal ini telah mengeluarkan pelbagai siri regim penjagaan muka mengikut kesesuaian kulit masyarakat Malaysia.

Oh ya! Saya telah mengambil CollaRa Super Whitening Booster sebagai suplemen tambahan untuk kulit wajah. Ini memandangkan masalah utama yang saya hadapi sekarang ini ialah kulit kusam dan tidak bermaya.

Selain daripada  CollaRa Super Whitening Booster, saya juga mennggunakan Perfect Glow Serum dari MyLara. Bagi saya gabungan kedua produk hebat MyLara dapat membantu merawat dan memulih wajah saya agar tona kulit menjadi lebih sekata serta garis halus yang menyebabkan kusam itu boleh dihilangkan.


CollaRa Super Whitening Booster

Ini antara feveret saya. Rasanya masam-masam manis dan memang sedap. Saya mengambilnya dua kali sekali iaitu ketika sahur dan waktu malam sebelum tidur. Hanya masukkan dalam mulut, kemam dan kita akan rasa serbuk cair di dalam mulut kita.

Pengambilan ubat seperti ini adalah digalakkan kita mengambil air minuman yang secukupnya. Sekurang-kurangnya 3 liter sehari.Untuk kesan yang terbaik dihalakkan menikmati 4 kali sehari.
Untuk pengetahuan semua CollaRa Super Whitening Booster ini adalah serbuk pracampuran susu, digabungkan bersama beri dan bahan-bahan semulajadi yang lain. Suplemen tambahan ini dapat mengimbangi kesihatan dalam. Sekaligus mampu menambah penyerapan anti-oksida tubuh supaya tona kulit lebih cerah dan sekata

Antara kebaikan produk ini seperti:-
  • Memberi kecerahan pada kulit
  • Wajah menjadi lebih berseri-seri
  • Bilangkan kesan jerawat dan jeragat
  • Mengurangkan masalah pigmentasi seperti kulit kusam
  • Untuk wanita, dapatkan anjalkan payu dara dan punggung
  • Mengetatkan otot vagina
  • Mengatasi masalah perempuan ketika datang bulan - seperti tidak teratur dan sengugut
  • Dapat kurangkan bau badan
Untuk orang seperti saya yang agak cerewet terhadap pengambilan ubatan, ternyata CollaRa Super Whitening Booster sangat berbeza. Rasanya yang sedap dan mudah ditelan. Memang nampak perbezaan setelah saya konsisten mengambilnya setiap hari. Dan paling mengujakan garis-garis halus di bahagian dahi juga tidak lagi kelihatan.

Harga untuk sebotol adalah RM75.

Perfect Glow Serum 

Saya memang pengguna serum. Jadi apabila saya menggunakan Perfect Glow Serum memang nampak keberkesanannya. Apatah lagi serum ini bersifat 'water based'. jadinya ianya tidak melekit dan cepat serap.


Cara penggunaannya sangat mudah. Selepas muka dibersihkan, pastikan ianya benar-benar kering dan tutikkan serum di bahagian wajah. Ratakan.

Selepas menggunakannya wajah kita akan rasa sejuk dan selesa. Paling best, serum ini ada bau bunga. Sekaligus memberikan terapi bahagia. Selepas penggunaannya selama 7 hari, saya dapati wajah saya semakin lembut. Dan tona warna kulit juga menjadi lebih sekata. Harga untuk satu botol serum ini adalah RM35.

Jaminan Selamat
Saya memang buat semakan status produk yang digunakan daripada agensi kesihatan di Malaysia. Didapati semua produk MyLARA didaftarkan dan diakui selamat digunakan. Ini adalah penting memandangkan kita akan guna pada diri kita. Haruslah kita memilih yang selamat penggunaannya.

Review Peribadi
Ini pertama kali saya menggunakan kombinasi 2 produk dari jenama yang sam aiaitu serum dan juga makanan tambahan (suplemen). Apa yang menarik efek/keberkesanan selepas penggunaannya memang ada berbeza. Jika dibandingkan dari awal sebelum penggunaan, wajah saya ada sedikit dan kusam, Terdapat juga lingkaran hitam di bawah mata.

Tapi selepas saya mengamalkan 2 produk ini secara konsisten lebih dari 7 hari memang ada nampak perbezaan dan perubahannya. Apa yang penting untuk suplemen CollaRa Super Whitening Booster dari segi rasa memang sedap, jadi menarik lagi minat saya untuk  menikmatinya setiap hari (tanpa failed).

Begitu juga dengan serum. Cara penggunaannya sangat mudah. Paling best lepas guna, rasa lembut dan anjal jer kulit. Bila kita semakin meningkat usia kedua jenis produk ini perlu diambil. BAk kata orang, memelihara serta merawat agar penampilan wajah lebih berseri-seri kerana usia hanyalah angka semata-mata.

Keterangan lanjut mengenai produk boleh layari :

Website : https://www.mylaraskincareofficial.com/
Facebook : https://www.facebook.com/mylaraskincare/
Instagram : https://www.instagram.com/mylaraskincare

Merawat Kulim Kusam Dan Tidak Bermaya Dengan Produk Kecantikan myLARA Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on May 13, 2020 Rating: 5

18 comments:

  1. Wah! Menjelang Raya ni bertambah seri dan putih la kulit Ayu....👍

    ReplyDelete
  2. Sis baca ramai review semua kata bagus keberkesanannya kann..kalau kulit sensitif terutamanya sangat bagus amalkannya..ingat nak cuba kat anak laaa.. harga pun boleh laa tu murah juga...

    Pstt tajuk tu kulim ke kulit?

    ReplyDelete
  3. Whitening booster tu macam sebijik sama dengan K-Colly.

    ReplyDelete
  4. Bagus produk buatan Malaysia dah level international. Ikut prosedur segala. Macam ni lah baru bagussss.

    ReplyDelete
  5. kulit kusam pasti menjadi kerisauan setiap wanita..nmpknya produk MyLARA ni ramai juga blogger review..yg penting produk tu selamat utk digunakan sbb skarang ni product kecantikan ada yg tk dpt kelulusan mmg bahaya nanti

    ReplyDelete
  6. wah makin glowing la kak ayu kita raya ni. bagus produk ni, buatan malaysia kan

    ReplyDelete
  7. betul juga kat rumah ni malas betul ikut skincare routine biasa.. jadinya asyik breakout, boleh la cuba produk ni

    ReplyDelete
  8. yang penting produk ada kelulusan. risau sekarang banyak betul produk timbang kilo kan.

    ReplyDelete
  9. Wahhh murah le serum dia. Boleh lah cuba nanti. Sis pakai skrg seratus lbh..bercinta nak beli

    ReplyDelete
  10. product kecantikan ni kalau harga menarik dan di daftarkan mcm myLara ni, mesti akan tarik pelanggan utk beli

    ReplyDelete
  11. Produk ini sesuai untuk semua jenis kulit ya? Dan adakah ia sesuai untuk orang yang dah berumur macam akak ini?

    ReplyDelete
  12. Kita support produk buatan Malaysia. Lagi-lagi yang bagus mcm ini. Bangga la sikit kan

    ReplyDelete
  13. Menarik ni... bolehlah cuba... baca review pun rata-rata mengatakan yang produk ni bagus... yang paling best apabila mengetahui yang ianya selamat untuk diconsume dan digunakan pada kulit kita... dah la produk lokal... sebagai anak Malaysia, saya bangga!!! gitu... hehehehe...

    ReplyDelete
  14. ramai yg review produk ni.
    bebetul ok ke tak ekk? boleh cuba dulu kan.

    as at now, aida x amalkan apa2 suplemen pun.
    masih mencari yg bersesuaian. terutama sedap :) ha ha ha ha ha...
    but serum (skincare) wajib la. lelebih dah umur over 40an, kan.

    ReplyDelete
  15. tak pernah tau jenama ni. baguslah tu glowing nak raya ni kan

    ReplyDelete
  16. CollaRa Super Whitening Booster tu nampak sedap je.. ada campuran susu yea.. terbaik.. mesti sedap.. teringin nak kulit cantik gak.. kena beli mylara ni la ye..

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah, berdasarkan perbezaan gambar tu pun memang dah nampak perubahan ketara. Tahniah, produk yang bagus

    ReplyDelete
  18. Mylara mmg selamat, dlu on off pakai Mylara tpi tak jgk breakout muka, sekarang konsisten pakai da setahun, muka maintan sihat kdg naik la pimple masa period,

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.