ChiChi & ChaCha Di Astro Ceria!

Chichi & Chacha merupakan gelombang baru dalam dunia pendidikan hiburan khas untuk kanak-kanak, di Astro Ceria (saluran 611) dan Astro Maya HD (saluran 135). Rancangan yang bakal disiarkan setiap hari Sabtu pukul 10.30 pagi sememangnya sangat dinantikan oleh semua kanak-kanak di Malaysia. Program yang memperkenalkan konsep "Edutainment" - Education + Entertainment sememangnya satu revolusi ke arah pasaran hiburan berkonsepkan pendidikan di Malaysia.
Majlis pelancaran dihoskan oleh Dina Nazir yang ceria! Dina ada juga menjelaskan beberapa informasi mengenai syaraikat penerbitan, syaraikat usahasama serta mengenai program Chichi & Chacha itu sendiri.

Yesza Jojo Struys in da house! Untuk pengetahuan uolls Jojo merupakan Pengurus Eksekutif Big Fish Media. Beliau dan team Big Fish Media telah bekerja keras selama 2 tahun untuk menghasilkan program yang berkualiti sarat dengan pendidikan dan hiburan yang mampu mendidik generasi muda. Dan kini pra-produksi bagi program Chichi dan Chacha sedang giat mencari inti yang unik serta lain dari yang lain bagi pembikinan musim yang kedua. Matlamat program adalah mahukan kanak-kanak sentiasa belajar dan membesar dalam persekitaran yang penuh ceria dan gembira.

Kamil Othman, selaku Timbalan Pengurus Multimedia Development Corporation (MDeC) sangat berbesar hati dengan penerbitan siri terbaru Chichi dan Chacha dan bangga apabila MDeC terpilih untuk menjadi tulang belakang utama bagi Big Fish Media. Menurut beliau lagi, MDeC sentiasa menyokong dan menggalakkan mana-mana syarikat penerbitan di Malaysia yang mahu mempertengahkan karya mereka yang kreatif dari idea yang kritis ke peringkat global.

Program berbahasa melayu menyasarkan penontonnya dari kanak-kanak 3 tahun sehingga 8 tahun dan untuk musim pertama akan ada 13 episod yang bakal ditayangkan. Dan untuk pengetahuan uolls, setiap episod juga akan ditayangkan 3 kali sehari bermula Isnin hingga Jumaat selama 30 minit.

Chichi & Chacha dihoskan oleh 5 bintang kanak-kanak Astro yang berbakat iaitu dari kiri Sweet, Harris, Leen, Afeiq dan Farisha.

Karakter utama tentulah dari kiri Chichi (harimau jantan), Chacha(harimau betina), Atan (orangutan) dan Hujan (budak hutan).

Dalam rancangan Chichi & Chacha, kanak-kanak akan dihiburkan dengan:-
Animasi 3D, penceritaan kisah moral yang boleh dipelajari. Diselitkan cerita dogeng dahulukala yang menjadi kegemaran semua.

"live-hosting"- yang akan membincangkan pelbagai topik menarik.

Menyanyi dan menari, yang menariknya kanak-kanak boleh menyertainya sekali sambil menyanyi mengikut senikata yang akan ditunjukkan di skrin dan mengikut gerak tari yang diajarkan oleh hos rancangan.

Ini antara segmen di dalam Chichi dan Chacha. Ada juga segmen seni dan kraft!

Chichi & Chacha juga mempunyai aplikasi mereka sendiri yang boleh dimuat turun.

Begitu juga barangan esklusif dari Chichi & Chacha turut dibuka jualannya kepada peminat rancangan ini.

Warna ceria yang berwarna-warni,
Menari mengikut tempo lagu dinyanyi,
Belajar dan berhibur dalam satu siri,
Kanak-kanak ceria, kreatif dan bermotivasi.


Jangan lupa uollllllllllllls....ibu dan bapa,
Ajak anak comel anda semua
Menonton Chichi & Chacha di Astro Ceria,
Bermula 11 Oktober 2014 jam 10.30 pagi ya!

https://www.facebook.com/chichiandchacha
http://www.chichiandchacha.com/
http://instagram.com/chichidanchacha (@chichidanchacha)
https://twitter.com/chichidanchacha (@chichidanchacha)

#ChiChidanChaCha    #ChiChidanChaChaMY  #AstroCeria
 #BigFishMedia

ChiChi & ChaCha Di Astro Ceria! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 25, 2014 Rating: 5

2 comments:

  1. Nice post :)

    btw saya dan follow blog awak dan awak harap sudi follow blog saya ya :)
    http://seronoknyermelukis.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. ada jual online tak produk chichi chacha spt baju, toys, beg sekolah, alat tulis, mug....??

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.