Perumahan di Bayu Sutera, Memberikan Suasana Kediaman Yang Lebih Kondusif dan Esklusif

Mendiami rumah di kawasan yang tenang dan lengkap segala fasiliti yang diperlukan sememangnya menjadi impian semua. Apatah lagi dengan landskap yang indah dipenuhi suasana kehijauan menjadikan kawasan kediaman tampil begitu esklusif dan lebih privasi. Iya! Kenalkan projek perumahan Bayu Sutera projek perumahan terbaru yang akan dilancarkan pada bulan Ogos 2021 oleh syarikat pemaju Matrix Concepts.

Kawasan perumahan Bayu Sutera yang berkeluasan 216 ekar terletak di Bandar Sri Sendayan ini juga berdekatan dengan  D'Tempat Country Club, X-Park, Taman Carnelian, Sendayan Merchant Square, dan Sendayan Metropark. Lokasi yang begitu strategik serta mempunya kepelbagaian akses seperti PLUS, Senawang -KLIA Express dan Lebuhraya Seremban – Port Dickson.

Adalah dijangkakan projek perumahan Bayu Sutera ini akan siap sepenuhnya pada bulan November 2022. Apa yang lebih menarik harga yang ditawarkan cukup berpatutan untuk rumah kediaman atas tanah status pegangan bebas. Harga permulaan SPA adalah dari RM529,999. Begitu juga dengan kadar faedah gadai janji yang memang rendah. Dan kalau korang berminat hanya sediakan fee tempahan iaitu RM1000 sahaja. Ansuran bulanan juga tidak membebankan iaitu serendah RM1900++ sahaja.

Terdapat 2 jenis unit rumah ditawarkan iaitu Celyn Type A/A1 dan juga Celyn Type B/B1 dengan rumah unit biasa adalah berkeluasan 2,142 kaki persegi (20’ x 70’), 4 bilik tidur dan 3 bilik air. Tetapi untuk rumah corner lot agak istimewa kerana ditawarkan untuk 4 bilik tidur dan 4 bilik air, berkeluasan 2,478 kaki persegi (24’ x 70’).




Type 

2-Storey Link Homes 

2-Storey Link Homes

Design 

Celyn (Type A) 

Celyn (Type B) 

Bedroom 

4 Bedrooms 

4 Bedrooms

Bathroom 

3 Bathrooms  

4 Bathrooms (CT)

3 Bathrooms  

4 Bathrooms (CT)

Lot Size 

20’ x 70’ (int) 

20’ x 70’ (end) 

24’ x 70’ (corner)

20’ x 70’ (int) 

20’ x 70’ (end) 

24’ x 70’ (corner)

Built-up 

2,142 sq.ft (int) 

2,142 sq.ft (end) 

2,478 sq.ft (corner)

2,142 sq.ft (int) 

2,142 sq.ft (end) 

2,478 sq.ft (corner)

Total Unit 

Int : 132 units 

End Lot : 18 units 

Corner Lot : 6 units

Int : 133 units 

End Lot : 21 units 

Corner Lot : 15 units

156 units 

169 units

Setiap pemilik Bayu Sutera juga layak menjadi ahli kelab d’Tempat Country Club dan pernyertaan ahli diberikan secara PERCUMA selama 5 penggal. Ahli kelas dapat menggunakan pelbagai fasiliti yang disediakan antaranya seperti kolam mandi, gymnasium, aqua gym, fasiliti sukan, cineplex, playroom untuk kanak-kanak dan pelbagai lagi.

Kawasan pembangunan di Bayu Sutera juga dirancang sebagai kawasan kediaman yang kondusif terutama bagi mereka yang sudah mempunyai keluarga. Ini dengan adanya institusi pendidikan yang berdekatan, kawasan komersial dan perniagaan serta pelbagai lagi. Di samping itu, bagi menyokong gaya hidup aktif masyarakat hari ini turut disediakan pelbagai fasiliti dan kemudahan menarik seperti kawasan rekreasi, taman permainan, trek basikal dan sebagainya.

Untuk keterangan lanjut mengenai Sutera Bayu, tempahan dan sebagainya boleh layari :-

https://bayusutera.com/blogspot/


Perumahan di Bayu Sutera, Memberikan Suasana Kediaman Yang Lebih Kondusif dan Esklusif Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 07, 2021 Rating: 5

9 comments:

  1. ala ..sukanya design rumah yang minimalis and square macam nih. kalau muda lagi memang akan pilih rumah yang style mcm nih .

    ReplyDelete
  2. Rawlins suka gile dengan design open gini. Dah la suasana kehijauan tu banyak - memang terfikir nak sebijik nie

    ReplyDelete
  3. Lawa lah design rumah dia...kawasan dia menghijau nampak best. Kalau ada rezeki best ni

    ReplyDelete
  4. Cantik sgt design rumah ni. harap ada rezeki la nak ada rumah sendiri one day :) hee

    ReplyDelete
  5. Cantik rumah ni kak. Layout pun luas. Kami sekeluarga suka kawasan luas walaupun 4 org je. Hehehe. Persekitaran kediaman yang macam ni tenang. Tambahan pada musim pandemik ni kan. At least bleh keluar ke ruang depan rumah ambil udara. Hehe.

    ReplyDelete
  6. semua org suka rekaan mcm ni kna? simple dan moden. entah bila la nak merasa ade rumah mcm ni haha

    ReplyDelete
  7. Suka laa design Dan layout dia! Dengan harga RM500K++ Dan sq dia berbaloi-baloi beli

    ReplyDelete
  8. Thanks for your article brother

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.