Urban Ground Menawarkan Konsep "A Place To Gather" | Pelbagai Jenis Sajian Menarik Di Bawah Satu Bumbung

Urban Ground Menawarkan Konsep "A Place To Gather" | Pelbagai Jenis Sajian Menarik Di Bawah Satu Bumbung- Urban Ground, lokasi menjamu selera yang menampilkan konsep "A Place To Gather" menghimpunkan pelbagai jenis sajian menarik yang boleh kita nikmati hanya dibawah satu bumbung. Terletak di Menara Kelana Parkview berdekatan dengan Pejabat Pos Besar dan Hypermarket Giant cawangan Kelana Jaya Selangor sememangnya lokasi yang sangat strategik samada untuk datang bersarapan pagi, makan tengahari, minum petang mahupun makan malam. Kemudahan parkir kereta agak banyak di hadapan kedai jadi kita tidak perlu risau jika membawa kenderaan sendiri.

Terdapat 4 outlet yang ditawarkan di Urban Ground, iaitu:-
  • One Bite
  • Gratzi
  • Belacan-Laa
  • Chic Ole

Dari hidangan segera seperti set ayam goreng, masakan tempatan yang popular iaitu nasi lemak ayam, asam laksa, mee udang, roti bakar dan pelbagai lagi hidangan hebat. Terdapat juga pelbagai jenis hidangan Dim Sum yang ditawarkan pada harga cukup berpatutan. Variasi minuman kopi yang dibrew, air buahan segar bersama kek dan pastri juga boleh dinikmati di sini. Dengan pelbagai pilihan hidangan yang memikat selera sekaligus dapat menuhi citarasa seisi keluarga.Tempat ini juga selesa untuk berdiskusi atau temujanji dan bagi pelajar boleh menyiapkan tugasan mereka sambil bersantai dengan tenang di sini.

Urban Ground bukanlah seperti food court biasa. Ini kerana selain daripada dekorasi didalamnya lebih kelihatan esklusif, Urban Ground juga menawarkan lebih keselesaan dalam pilihan tempat (meja dan kerusi) menikmati hidangan mengikut kesesuaian, ruang makan yang mempunyai sepenuhnya kemudahan penghawa dingin serta dilengkapi dengan perkhidmatan wifi.

One Bite - Dim Sum

Dim Sum berasal dari perkataan Tim Sam yang membawa maksud Tim (dot) dan Sam (heart) atau dalam erti kata lain, "MENYENTUH HATI". Dim Sum boleh dinikmati oleh semua golongan, tidak kira jantina, umur dan bangsa. Hidangan yang menjadi pilihan bukan sahaja ketika waktu sarapan, bahkan ianya juga enak dinikmati pada bila-bila masa sepanjang hari.


One Bite Dim Sum di Urban Ground menawarkan pelbagai variasi Dim Sum pada harga cukup berpatutan (bagi saya sendiri ianya sangat murah). 


Antara dim sum yang korang boleh cuba di sini seperti Siew Mai, Carrot Mai, Crabstick Mai, Mushroom Mai, Prawn Dumpling, Lo Mai Gai dan pelbagai lagi. Ke semua Dim Sum yang ditawarkan di sini juga dari sumber yang dijamin HALAL.


Gratzi
Peminat kopi segar pastinya akan menyukai ke semua kopi yang ditawarkan di Gratzi Urban Ground. Samada memilih minuman panas mahupun sejuk, minuman kopi yang dihasilkan adalah daripada biji kopi premium yang dibrew.

Antara yang menjadi pilihan saya tentulah Hazelnut Coffee. Selain itu terdapat juga Americano. Matcha, Belgium Chocolate dan pelbagai lagi. 

Untuk datang temujani bersama kawan ataupun minum petang, korang boleh padankan minuman kopi bersama kek. Antara kek yang mendapat permintaan tinggi di sini tentulah kek onde onde.

Terdapat juga pelbagai Kek yang lain . Korang juga jangan lupa untuk mencuba pastri yang ditawarkan di Gratzi.

Pelbagai air buahan segar menarik yang pastinya menjadi pilihan dan kegemaran anak-anak!


Belacan-Laa
Jika korang mencari hidangan citarasa masyarakat Malaysia. Korang bolehlah mencuba pelbagai hidangan enak di Belacan-Laa. Sebenarnya melihat sahaja pada nama restoran ini kita sudah lihat keunikannya iaitu "Belacan". Seperti yang kita ketahui belacan merupakan sejenis bahan masakan yang diperbuat daripada udang yang dimampatkan dan tahan lama. Dan masyarakat Malaysia sememangnya cukup sinonim dengan bahan dalam masakan iaitu belacan.

Ada pelbagai hidangan lokal yang korang boleh cuba di sini. Ke semuanya sedap, cukup rasa dan rencah, apabila kita nikmatinya seperti masakan dari orang lama. Memang puas hati.

Antara hidangan yang korang boleh cuba dari Belacan-laa seperti:-

Nasi Lemak Ayam - Sedap! Gabungan sambal bersama ikan bilis dan kacang. Begitu juga dengan adanya timun dan ayam goreng yang ranggup. Dihidangkan dalam gadang (nyiru) bulat menampakkan keunikan hidangan tradisi masyarakat Malaysia.

Asam Laksa. Sangat popular di negari Perlis. Tapi apa yang menarik Asam Laksa di Belacan-Laa ini ditawarkan bersama seekor ikan rebus. Bak kata orang Utara, "Laksa Utaqa Ikan Sekoq, Kuah Likat Puas Makan". Cukup masam manisnya, korang kena cuba. 

Prawn Mee / Mi Udang. Antara alternatif hidangan mi yang korang boleh cuba di sini.

Set roti bakar bersama telur separuh masak. Padankan set hidangan ini bersama teh tarik dan minuman kopi dari Belacan-Laa. Perghh!! Terus rasa berada di kopitiam.

Minuman kegemaran saya di Belacan-Laa tentulah Kopi Ais. Memang 'pure' rasa kopi tradisi orang lama. apatah lagi diadun sehingga menampakkan foam diatasnya. Memang terbaik!


Chic Ole
Chic Ole, Fast Food di Kelana Jaya. Sepertimana restoran makanan segera lain di Malaysia, Chic Ole juga menawarkan pelbagai set ayam menarik yang boleh dicuba.

Chic Ole boleh ditempah menerusi Food Panda atau datang terus ke outlet. Untuk set ayam didatangkan bersama coleslaw dan mashed potato. Untuk set burger, tenders dan nugget didatangkan bersama kentang goreng.


Boleh buat tempahan makanan di kiosk self order yang disediakan berdekatan dengan kaunter.

Antara hidangan set dari Chic Ole yang korang boleh cuba seperti:-
  • Party Box 
  • 3-PC Meal
  • 2-PC Meal
  • Chic Ole Junior
  • Chic Ole Deluxe
  • Chic Tenders
  • Chic Nuggets
Boleh ke facebook https://www.facebook.com/ChicOleMalaysia untuk keterangan lanjut.


Lokasi dan Waktu Operasi Urban Ground
Urban Ground @Menara Kelana Parkview
Suite 109B, Ground Floor, 
Office Tower, Kelana Park View, 
Jalan SS 6/2, 
47301 Petaling Jaya, Selangor

Google Map: https://g.co/kgs/xRDx1g


Waktu Operasi untuk PKP sekarang:

Gratzi, Belacan-Laa dan One Bite : 8.30 pagi - 9.00 malam
Chic Ole : 10.30 pagi - 9.00 malam

Segala informasi terkini mengenai Urban Ground boleh layari:

Pelbagai pilihan makanan menarik,
Ditawarkan pada harga terbaik,
Sekali datang tak akan serik :-)

Urban Ground di Kelana Jaya,
A Place To Gather!
Urban Ground Menawarkan Konsep "A Place To Gather" | Pelbagai Jenis Sajian Menarik Di Bawah Satu Bumbung Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on March 10, 2021 Rating: 5

12 comments:

  1. Banyak juga seleksi menu dia tu. Mereka yang berdekatan boleh la ke sini nak menikmati hidangan di sini. I suka la kalau set roti bakar tu dengan telur separuh masak. Ala kopitiam.

    ReplyDelete
  2. makan sakan...terliur tengok semua menu tu. Teringin nak makan one bite dimsum tu

    ReplyDelete
  3. Next level food court ni kak! deko dia kemain cun. tak pernah lagi ke Menara Kelana Parkview. nanti saya cuba km tq share!

    ReplyDelete
  4. Bestnya macam2 ada. Kat KJ aje..bolehla pi. Dim Sum tu sedap yeee. Napa tak ajak kiteeee.

    ReplyDelete
  5. Menarik sangat laaa.. boleh jalan ke sana dari pagi sampai malam pun ada je tempat nak makannya.. Ni anak dah balik Shah Alam, one day dapat ke sana boleh singgah..

    ReplyDelete
  6. Letup konsep Urban Ground nie. Bawa sekumpulan kawan - apa pun jenis kesukaan, semua ada kan.
    Teringinnya nak makan dim sum dan kek onde-onde tu

    ReplyDelete
  7. Kita teruja yg dimsum tu je haaa.. Hahha konsep urban ground ni menarik.. Mcm food court la cuba dia hype skit. Boleh ajak kwn2 lepak2 makan

    ReplyDelete
  8. Best tempat ini boleh gather2 dengan kawan-kawan. Semua menu nampak sodap hehehehe

    ReplyDelete
  9. Perghhh syurga makanan ni.... kalau dapat gather dengan member memang best gila

    ReplyDelete
  10. Ohh woow..didn't know about this place ~ Urban Ground, so many good foods available to enjoy,gonna plan a catch up with my buddies here soon. cheers, siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  11. Wahhh menariknya...Semua makanan namapak menyelerakan yeee. Terliur Nina dibuatnya youuu. Setakat ni, Nina tak pernah lagi ke Menara Kelana Parkview. If ada kesempatan nanti, Nina pergi terjah sana.

    ReplyDelete
  12. Wah.. banyaknya pilihan jenis makanan.. rambang mata d buatnya.. semua nampak menarik dan menyelerakan.. dah leh rentas daerah nie lwh la ajak kawan2 tukar angin cuba makanan d sini..

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.