Fernleaf CalciYum Minuman Susu Kultur dan CalciYum Yogurt Membantu Anak Saya Menerokai Dunia Kanak-Kanak Dengan Lebih Sihat dan Ceria

Fernleaf CalciYum Minuman Susu Kultur dan CalciYum Yogurt Membantu Anak Saya Menerokai Dunia Kanak-Kanak Dengan Lebih Sihat dan Ceria- Sebagai ibu memang saya akan pastikan anak saya mendapat makanan yang seimbang dalam dietnya setiap hari. Ini terutama hidangan di waktu sarapan pagi, begitu juga hidangan snek di waktu petang! Tidak dinafikan terlalu banyak jenama dan jenis snek di pasaran, namun sebagai ibu adalah menjadi tanggungjawab kita untuk memberikan mereka yang terbaik.

Manfaatkan masa bersama keluarga bermain dan menikmati Fernleaf CalciYum bersama-sama

Antara snek dan makanan berkhasiat yang perlu ada di rumah saya adalah minuman kultur dan juga yogurt. Apatah lagi kedua makanan/snek sihat ini didatangkan dengan pelbagai perisa yang mampu membuka selera anak-anak. Snek/makanan lazat ini bukan hanya sedap bahkan khasiat nutrisinya juga banyak memberi manfaat. Ini terutama untuk sistem imunisasi badan, kesihatan luar dan dalam serta membantu pertumbuhan pembesaran anak yang sihat dan ceria.
Fernleaf CalciYum is a must

Yup! Saya memang meletakkan keperluan membeli minuman kultur dan yogurt dalam list setiap kali keluar membeli-belah barangan dapur. Satu pelaburan baik untuk kesihatan daripada kita membazir duit membeli makanan tidak sihat seperti jajan.

Kenapa Produk Fernleaf Menjadi Pilihan Saya?

Feveret satu keluarga :-)

Saya sebenarnya membesar dengan susu jenama ini. Apabila Fernleaf memperkenalkan minuman kultur untuk kanak-kanak, saya bertambah teruja untuk membeli memandangkan saya memang yakin dengan jenama tersohor dari New Zealand ini.

Selain susu tepung Fernleaf itu sendiri, anak saya memang penggemar minuman susu kultur dan yogurt CalciYum. Haruslah sebagai ibu, saya akan menyokong pemakanan yang terbaik untuk anak-anak saya. Apatah lagi dengan keenakan rasa buahan sebenar benar-benar mencuri hati anak itu sendiri.

A Force!

Paling penting produk CalciYum minuman kultur dan juga yogurt ini mengandungi A Force yang terdiri daripada Vitamin D, Kalsium, Zat Besi dan DR20™ probio.


Minuman Susu Kultur CalciYum Yang Menjadi Kegemaran

Susu  kultur CalciYum mempunyai pelbagai varian yang hebat. Antaranya seperti perisa asli, anggur, epal dan oren. Minuman susu kultur ini memang sesuai dijadikan sebahagian daripada sarapan pagi mahupun ketika menikmati snek di waktu petang.

Minuman susu kultur Fernleaf CalciYum

Dibotolkan dalam pek 110ml (untuk setiap botol) yang jenis on-the-go, memang sangat praktikal untuk dibawa ke mana sahaja. Anak saya memang gemar menikmatinya ketika sejuk-sejuk, ini kerana rasanya lebih menyegarkan :-)

Kaya dengan Probio 

Jika kita lihat pada kebaikan nutrisinya, ada 3 yang utama iaitu:-

  • Probio DR20™- Bahan probiotik yang dipatenkan oleh Fernleaf. Seperti yang kita maklum Probiotik memang menyokong sistem pencernaan agar sentiasa sihat. Yerp! Tak mudah sembelit dan penghadaman menjadi lebih lawas. Selain itu sangat membantu dan menjaga daya tahan badan agar lebih kuat. Jadinya kita akan jarang/mudah jatuh sakit.
  • Kalsium & Vitamin D, kedua nutrisi ini penting untuk mendapatkan pertumbuhan tulang yang kuat.
  • Bakteria Baik! Badan kita memang memerlukan bakteria baik untuk memastikan fungsi usus kita lebih sihat.

Kandungan nutrisi

Di bahagian pembungkusan memang jelas menyatakan apa yang kita bakal perolehi untuk satu botol hidangan 110ml.

  1. Tenaga 161kJ (38kcal)
  2. Protein 0.8g
  3. Karbohidrat 8.8g
  4. Jumlah Gula - Laktosa 1.0g, sukrosa 6.8g dan Glukosa 0.8g
  5. Lemak 0g
  6. Vitamin D 2.5µg
  7. Kalsium 66mg
  8. Zat Besi 1.2mg

Lapan kebaikan khasiat dari satu botol minuman. Hebatkan!!


Yogurt CalciYum Yang Baik Untuk Penghadaman

Anak saya memang dulu sering ada masalah sembelit. Mungkin juga mereka jenis suka menikmati makanan yang tidak lawas. Ada juga yang kaitkan tentang kekerapan pengambilan makanan bercoklat yang boleh menyebabkan mudah mendapat penyakit sembelit. Jadi sebagai solusinya saya memberikan mereka buah-buahan. Dan kini cara yang paling mudah ialah dengan memberikan anak-anak saya Yogurt CalciYum.

Yogurt Fernleaf CalciYum

Jika anak korang terlampau sukakan jajan (snek yang mengandungi terlalu banyak perisa dan pewarna), korang kena mula perkenalkan Fernleaf CalciYum Yogurt. Selain daripada rasanya sedap, ada rasa masam-masam manis buahan, yogurt sebenarnya makanan yang boleh mengenyangkan dan berkhasiat. Antara varian yang voleh dicuba adalah seperti Chocoberry, Strawberi Anggur, Strawberi Mangga dan Vanila Anggur.

Sedap dinimati ketika sejuk-sejuk dan untuk satu saiz hidangan Fernleaf CalciYum Yogurt sesuai untuk sekali makan (saiz hidangan 60g). Untuk pengetahuan semua yogurt berkrim ini mengandungi empat nutrien utama termasuklah dua kali kandungan (2x) Kalsium yang semestinya dapat menyokong perkembangan tulang yang kuat dan sihat. 

Terdapat 2 kebaikan nutrisi utama:-

  • Mesti korang tertanya-tanya apa itu "2x Kalsium"??  Untuk pengetahuan semua yogurt ini mempunyai 2x Kalsium berbanding susu krim penuh biasa 100g. Jadinya ianya bagus intuk pertumbuhan tulang dan gigi. Ini terutama kanak-kanak pertumbuhan ini adalah penting bagi memastikan perkembangan pembesaran kanak-kanak.
  • Punyai kultur hidup untuk menyokong sistem pencernaan yang baik. Seperti Fernleaf minuman susu kultur CalciYum ianya juga bagu suntuk penghadaman.
Kebaikan yogurt Fernleaf CalciYum

Untuk satu saiz hidangan iaitu 60gram perisa Strawberi Anggur, Strawberi Mangga dan Vanila Anggur mengandungi khasiat tersebut:-

  1. Tenaga 254kJ (60kCal)
  2. Protein 2.3g
  3. Karbohidrat 10.1g
  4. Jumlah Gula  - Laktosa 3.2g, Sukrosa 4.9g
  5. Lemak 1.2g
  6. Fosfolipid 34.2mg
  7. Vitamin A  75µg
  8. Vitamin D 1.3µg
  9. Kalsium 150mg 
  10. Zink 1.5mg

Perisa Chocoberry pula mengandungi:-
  1. Tenaga 244kJ (58kCal)
  2. Protein 2.2g
  3. Karbohidrat 9.7g
  4. Jumlah Gula  - Laktosa 2.9g, Sukrosa 4.9g
  5. Lemak 1.2g
  6. Fosfolipid 34.2mg
  7. Vitamin A  75µg
  8. Vitamin D 1.3µg
  9. Kalsium 150mg 
  10. Zink 1.5mg
Apa sahaja perisa yang dipilih, masing-masing mempunyai kebaikan nutrisinya yang tersendiri.

Terokai Keunikan A-FORCE Di Dalam CalciYum 


Kanak-kanak yang suka ekplorasi dunia luar

Tidak dinafikan dunia bermain adalah dunia kanak-kanak. Mereka akan berlari, melompat, berjalan, melihat, merenung dan pelbagai aktiviti yang memerlukan pergerakan fizikal dan mental. Bagi memastikan anak-anak mampu melakukan semua aktiviti yang mereka suka, kita sebagai ibu haruslah memberi sokongan melalui pengambilan diet makanan seimbang serta terbaik setiap hari.

Kanak-kanak membesar dengan bermain

Hidangan yang berkhasiat seperti minuman susu kulutur CalciYum sangat diperlukan oleh tubuh anak terutama manfaat dari Vitamin D dan DR20™ probio. Ini adalah khusus proses pembesaran tubuh badan yang sihat luar dan dalam. Ianya juga bukan sahaja dapat menyokong pertumbuhan tulang dan gigi bahkan bagus untuk menghubungkan sel-sel didalam minda.

Mencari pengetahuan baru

Anak-anak juga mempunyai rasa ingin tahu yang tinggi (curiousity). Dengan A-Force, anak-anak akan lebih bersedia untuk menerokai perkara baru yang hebat. Contohnya pengenalan terhadap awalan bacaan menerusi ejaan mahupun hanya melihat gambar sebenarnya juga mampu meningkat pengetahuan am mereka. Ini kerana anak-anak sebenarnya lebih cepat memahami apa yang diajar. Walaubagaimanapun ianya juga bergantung kepada kecenderungan samada melalui otak kiri mahupun kanan. Dengan adanya A Force sangat membantu anak-anak ini dalam memproses apa yang mereka fahami menerusi penerokaan pembelajaran.

Fernleaf CalciYum sentiasa menjadi pilihan

Yogurt CalciYum mempunyai Phocuslipids™ iaitu ramuan tenusu lipid Fernleaf yang unik. Phocuslipids™ ini dapat membantu menyerlahkan potensi dalam diri anak. Bukan itu sahaja dengan formulasi bersama bakteria baik turut membantu sistem penghadaman anak. Mereka tidak akan mudah sembelit dan proses penghadaman sangat lancar. Membuang air besar tidak lagi menjadi mimpi ngeri buat mereka 😅

Kegembiraan ibu melihat anak-anak membesar sihat

Anak ceria, sihat, cergas dan pintar! Bukankah ianya membahagiakan hati seorang ibu, winkwink  :-)


Jom Jadi Ibu Yang Kreatif Dengan Menjadikan Hidangan Lebih Menarik

Bagi mengalakkan anak-anak teruja setiap kali menikmati CalciYum saya gemar untuk mempelbagaikan hidangan dengan menambah baik dari segi rasa. Walaupun begitu, saya akan pastikan setiap hidangan yang disediakan masih mengekalkan nutrisi yang sedia ada.

Yogurt buahan segar

Contohnya untuk yogurt CalciYum, saya akan tambahkan buahan sebenar yang kegemaran anak. Antara menjadi kegemaran anak adalah buah beri dan strawberi. Kadang-kami kami menikmati yogurt bersama empingan jagung (cornflakes). Memang sedap dan mengenyangkan.

Ibu dan anak menggemarinya

Dengan khasiat yang sedia ada bersama tambahan rasa buahan sebenar dapat memberi kegembiraan kepada anak-anak. Ini juga dapat mengelakkan anak saya untuk meminta makanan ringan yang kurang berkhasiat seperti jajan terutama semasa menikmati snek di waktu petang.

Pilihan terbaik!

Anak membesar sihat dan ceria,
Sememangnya impian semua ibubapa :-)

Video : Kenapa saya memilih Fernleaf CalciYum

Dan saya memilih CalciYum Fernleaf sebagai sebahagian menu untuk sarapan pagi dan snek petang khas buat anak-anak tercinta 💓

#FernleafCalciYum  
#ActiveMindActiveBody
Fernleaf CalciYum Minuman Susu Kultur dan CalciYum Yogurt Membantu Anak Saya Menerokai Dunia Kanak-Kanak Dengan Lebih Sihat dan Ceria Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 25, 2020 Rating: 5

9 comments:

  1. Drp minum air manis yang tak berkhasiat, lebih baik minum calci-yum ni. Bagus untuk dewasa dan kanak-kanak.

    ReplyDelete
  2. Memang bagus diberikan kepada kanak-kanak yg tak suka minum susu segar tapi dgn adanya perisa mcm ni tentu mrk suka.

    ReplyDelete
  3. CalciYum tu popular selalu tgk kt iklan masa kecik2 dulu. Tapi kite belum pernah cuba pula. Kita pun boleh try juga kan. Hehe.

    ReplyDelete
  4. Dulu pernah try jugak yg CalciYum tu, sedap jugak kann budak2 memang suka betul hehee

    ReplyDelete
  5. Ok lar saya rasa nak tukar brand ini juga lar. Selalu pun minum brand Y sahaja. :D Thanks for sharing this awesome cultured milk with us.

    ReplyDelete
  6. Anak-anak Marsha punya fav Calciyum ni terutamanya air yogurt. Dia panggil air Boboiboy..hihi

    ReplyDelete
  7. wow so many amazing benefits, cant wait to share this with my family

    ReplyDelete
  8. Happy tengok the kids enjoy it... Actually don't say the kids, we yang adults pun suka, join sekali.. :)

    ReplyDelete
  9. Sedap calsiyumm ni.. Anak2 za suka sbb mcm2 perisa dia ada.. Susu pun mmg mnum fernleaf..

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.