Little Home Jo's Marble Cookware | Perkakasan Memasak Berkualiti Yang Perlu Ada Di Setiap Dapur Rumah

Little Home Jo's Marble Cookware | Perkakasan Memasak Berkualiti Yang Perlu Ada Di Setiap Dapur Rumah  - Kerja memasak memang menjadi mudah dan menyeronokkan apabila kita dapat menggunakan perkakasan dapur yang hebat. Yup! Bukan sahaja hebat diukur dari segi rekabentuk sahaja bahkan lebih dititikberatkan adalah kualiti perkakasan itu sendiri.


Memandangkan saya memasak setiap hari maka saya perlu mencari yang terbaik terutama perkakasan dalam penyediaan hidangan yang sihat untuk keluarga tercinta.  Salah satu jenama yang memang saya rekomen adalah Jo's Marble Cookware. Jenama lokal ini bukan sahaja ditawarkan pada harga berpatutan bahkan kualitinya sama hebat dengan jenama premium di pasaran. 

Untuk Little Home Jo's Marble Cookware 5 set didatangkan dengan barangan berikut:-
  • 1 Frying Wok Pan (diameter 28cm, kedalaman 9.5cm)
  • 1 Frying Pan (diameter 20.4cm, kedalaman 4.5cm)
  • 1 Sauce Pot (diameter 20cm, kedalaman 8.5cm)
  • 2 penutup (cover)

Oh ya! Little Home Jo's Marble Cookware boleh digunakan samada di atas dapur elektrik mahupun dapur gas. 

Terdapat 5 lapisan ketebalan dalam perkakasan Jo's Marble Cookware iaitu :-
  • Lapisan Pertama - non-stick (tidak melekat)
  • Lapisan Kedua - lapisan marble
  • Lapisan Ketiga - lapisan asas (based layer), bahagian aluminium. Ini adalah bagi memastikan makanan yang disediakan sihat
  • Lapisan Keempat - lapisan marble
  • Lapisan Kelima - non-stick (tidak melekat)
Bahan yang digunakan didalam setiap lapisan (coating) adalah daripada bahan mentah asli yang apabila dipanaskan tidak akan menghasilkan toksin yang boleh merbahayakan badan kita. 


Dengan ketebalan di bahagian bawah sekaligus menjadikan makanan tidak mudah hangus, masak sekata, enak dan cepat.  Contohnya jika kita masak air (mendidihkan air), kita akan lihat 'bubble' di bahagian bawah. Ini membuktikan periuk Jo's Marble Cookware ini dapat memasak secara menyeluruh.




Apa yang penting perkakasan memasak Little Home Jo's Marble Cookware ini sememangnya sangat tahan lasak, tahan lama dan berkualiti. Biarpun penggunaan yang kerap dan lasak, perkakasan dapur Jo's Marble tidak mudah rosak.



Bahkan periuk dan kuali Jo's Marble Cookware juga mempunyai lapisan tahan panas (Heat resisting coating) di bahagian tangkai pemegang (handle) dan juga di pemegang atas tudung periuk. Ini memudahkan untuk kita memegang periuk atau kuali Jo's Marble Cookware ketika memasak.



Kerja pembersihan perkakasan dapur Jo's Marble Cookware juga cukup m udah. Hanya bilas dan lap sahaja. Boleh guna span dan jangan sekali-sekali menggunakan berus dawai. Mudah dari segi penjagaan dan tidak perlu banyak masa untuk menyental.


Sesuai untuk semua jenis masakan. Dengan lapisan salutan marble membolehkan kita menyediakan sajian sihat dengan memasak tanpa menggunakan minyak. Sekaligus sajian istimewa yang dihidangkan untuk keluarga kurang kolestrol dan kurang lemak, ini tentunya sesuatu yang sangat hebat.

Sekarang ada promosi untuk Little Home Jo's Marble Cookware (5 set). Harga asal adalah  RM299, manakala untuk harga promosi hanyalah RM249 sahaja. Memang berbaloi :-)

Boleh dapatkan produk ini dari Shopee, 
https://shopee.com.my/Little-Homes-Jo's-Marble-Cookware-5pcs-Set-i.107825686.3557278999 

di FB https://www.facebook.com/little.official.fb mahupun di LAZADA.


Keterangan lanjut boleh layari :-


Little Homes, Where Happiness Begins! 😍


Little Homes Malaysia

Shopee 🔗 https://shopee.com.my/littlehomes.os  


#LittleHomes #JoMarbleNonStickPan #healthycooking #bestcookware #kitchenware #cookware #littlehomeskitchen #jomarble #jomarbleelegant #jomarblecookware #shopfromhome #nonstick #julianaramle #chefwan




Little Home Jo's Marble Cookware | Perkakasan Memasak Berkualiti Yang Perlu Ada Di Setiap Dapur Rumah Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 23, 2020 Rating: 5

20 comments:

  1. eh murah je! kalau dapat tau kat mak kite ni confirm dia suruh beli. periuk-periuk macam ni senang nak masak tak melekat bagai kan

    ReplyDelete
  2. dua kali dia letak lapisan marble tu ea, boleh beli untuk ganti periuk lama ni haha

    ReplyDelete
  3. suka betul tengok perkakasan dapur yg lawa lawa mcm ni. rasa macam nak beli semua walaupun dah ade kat rumah

    ReplyDelete
  4. sukanya ada cookware camni. 5 set cuma Rm249 aja wao ni yang buat I is cannot tahan ni mesti nak beli ni baru ada mood nak memasak kan hihi

    Cara Nak Target Audience di Facebook

    ReplyDelete
  5. cantiklah periuk dia, nak memasak pun jadi semangat bila ada perkakas dapur berkualiti macam ni :)

    ReplyDelete
  6. lamanya teringin nak periuk kuali macam ni... harap ada rezeki nak memilikinyaa nanti..

    ReplyDelete
  7. My dad's favorite! He loves to cook using this brand! Non stick pan is his favorite!

    ReplyDelete
  8. this range of cookware looks so good. loving the durability and how thick they are!

    ReplyDelete
  9. nice la koleksi set cookware. kebetulan memang plan nk beli set baru, berkenan pula yang ni. thanks sharing kak ayu..

    ReplyDelete
  10. Sekarang ni saya pakai kuali murah je. Tu pun non stick surface dia dah hampir nak hilang. Rasa macam nak upgrade ke jo's marble cookware ni pulak la.

    ReplyDelete
  11. Yeay! Thanks Ayu shared pasal cooking utensils nie. Daku memang mencari yang sebegini - walaupun masak maybe sebulan sekali. Tapi gaya tu kena ada kan?

    ReplyDelete
  12. Yeay! Thanks Ayu shared pasal cooking utensils nie. Daku memang mencari yang sebegini - walaupun masak maybe sebulan sekali. Tapi gaya tu kena ada kan?

    ReplyDelete
  13. Yeay! Thanks Ayu shared pasal cooking utensils nie. Daku memang mencari yang sebegini - walaupun masak maybe sebulan sekali. Tapi gaya tu kena ada kan?

    ReplyDelete
  14. Terus terpesona plak nengok periuk batu ni laa... padahal dah banyak tu kat dapo, tapi suka masak guna periuk batu gini, tak melekat.. nak jugalah skodeng jap..

    ReplyDelete
  15. Ya ampun... Murah nya! Memang tengah cari kuali periuk batu gini. Kekadang buat video masak kuali buruk jer.. Thanks tau share

    ReplyDelete
  16. This set is perfect for the family, i like the design and quality. Plus, price also very reasonable.

    ReplyDelete
  17. Sukanye periuk dia. Cantik. Yang bestnye senang cuci. Salah satu wishlist ni

    ReplyDelete
  18. Wow, boleh la usha periuk ni.. i know my mom definitely going to love it.. :)

    ReplyDelete
  19. Ramai skrg pkai jenis marble ni.. Senang na cuci katanya.. Tapi design ni mmg menrik jugak la untuk org perempuan ni

    ReplyDelete
  20. This kitchen design is appropriate for bigger kitchens and can be improved by adding a kitchen island. Would it be a good idea for you choose to utilize an island attempt to have something like 42" of clear strolling space around the island. cheese boards Australia

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.