Pembelajaran Atas Talian EDUKATE Sangat Membantu Anak-Anak Di Musim Pandemik

Pembelajaran Atas Talian EDUKATE Sangat Membantu Anak-Anak Di Musim Pandemik- Pembelajaran atas talian memang sangat membantu anak-anak kita agar tidak tercicir di dalam pendidikan. Apatah zaman serba canggih hari ini, penggunaan teknologi tidak hanya terbatas untuk golongan dewasa bahkan kanak-kanak juga bijak menggunakannya.

Memikirkan keadaan pandemik yang beterusan dan mengambil tempoh yang agak panjang untuk benar-benar berakhir. Saya mula mencari alternatif pembelajaran atas talian yang terbaik buat Amani. Ini memandangkan Amani akan mengambil peperiksaan UPSR dua tahun lagi. Dan saya telah memilih modul pembelajaran dari www.edukate.com.my.

Kenapa Saya Memilih EDUKATE.com.my
KATE adalah singkatan daripada Knowledge Augmented by Technology in Education. Tujuan KATE ini diperkenalkan adalah untuk membantu dan memperbaiki pembelajaran anak-anak menerusi modul pembelajaran yang disediakan. Portal ini menyediakan pembelajaran komprehensif teknologi pendidikan menerusi satu platform sahaja. KATE menawarkan tutorial 3 subjek iaitu Sainz, Matematik dan Bahasa Inggeris.


Seperti yang kita maklum pembelajaran konvensional biasanya akan melibatkan proses dengar, membaca dan praktis (latih) Namun dengan EDUKATE, anak-anak akan didedah bukan sahaja dengan aktiviti mendengar , membaca dan praktis bahkan ada sesi interaksi, menggunakan sumber global dan respon yang segera/pantas. 

Konsep 5 E yang diperkenalkan iaitu :-
  • Engage
  • Explore
  • Explain
  • Evaluate
  • Elaborate
Boleh baca antara maklum balas daripada ibu-bapa yang telah mendaftarkan anak mereka di www.edukate.com.my :-)




Memang ramai yang berpuas hati selepas mendaftar anak mereka bersama www.edukate.com.my. Sekurangnya kita dapat mencari alternatif pembelajaran atas talian yang dapat membantu anak kita agar mereka tidak jauh ketinggalan dalam akademik.

Untuk keterangan lanjut boleh layari:
Atau email ke info@edukate.com.my

Pembelajaran Atas Talian EDUKATE Sangat Membantu Anak-Anak Di Musim Pandemik Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 03, 2020 Rating: 5

17 comments:

  1. Kalau ada anak yang ada exam besar sesuai sangat ni. Anak saya nak PT3 2 tahun lagi , nanti saya nak guna edukate juga la.

    ReplyDelete
  2. Memang bagus la ni ek kak. Di musim2 pandemik covid 19 ni bila ada pembelajaran camni bagus sangat so that anak2 kte tak ada la ketinggalan dalam pembelajaran diaorang kan

    ReplyDelete
  3. Anak darjah berapa boleh join ni? Anak-anak Marina program DLP. matematik n sains dalam bahasa inggeris. Boleh join

    ReplyDelete
  4. Makin banyak platform elearning yang dilancarkan sejak pandemik ni kan... Tapi ni antara yang stand up dan macam leading kan... Based on parent's review...

    ReplyDelete
  5. Bagusnyaa..sekarang ni ibubapa kena peka kan mencari pembelajaran atas talian macam ni, tak boleh dah biar je harap sekolah dalam keadaan macam ni, takut anak-anak tercicir belajar..

    ReplyDelete
  6. I found EDUKATE on IG last week too. macam menarik and I am consider enroll my kids to it

    ReplyDelete
  7. Yes ada member pakai ni untuk anak2 dia. Bagus snagat. Anak2 boleh beljar secara online. Sekrg semua dh mudah kan.. Zaman teknologi.. Anak2 takkan terlepas pembelajaran

    ReplyDelete
  8. Nowadays online is like a life to each of us, we work & learn through online.
    This will be continue until for a very long time.
    Due to covid 19, everything has changed!

    Thanks to those developers!
    We have hope for future!
    Keep learning!

    ReplyDelete
  9. what a useful article - thanks for the information! it's really important to exposure children to the right education today. edukate seems like the right choice

    ReplyDelete
  10. Oh great that they have something like this. Coz sometimes school teachers are not fully trained/equipped to conduct online classes.

    ReplyDelete
  11. Zahra muda lagi tapi dah register untuk dia belajar English. Penting kan English ni sekarang.

    ReplyDelete
  12. bagus lah ada online servis e learning macam ni..xdelah anak2 bosan time dok rumah. leh belajar online

    ReplyDelete
  13. I think I will be the one enjoying the most this e-learning sebab my time tak ada ni sume haha

    Cara Nak Mulakan Affiliate Marketing For You

    ReplyDelete
  14. This is the fact that online learning has helped children a lot in covering their studies and learning new things. Not only children but at the university level, cheap term paper writing service has helped me a lot in getting done with my academic writing tasks with efficiency. As this pandemic has tightened the situations for us but these online studying aid is helping us in coping up.

    ReplyDelete
  15. Thanks to the online education system and PhD Dissertation Writing Service experts that helped me a lot to keep continue my academic activities in the pandemic period.

    ReplyDelete
  16. Now you can easily get discounted vouchers and coupons by Wadav.de

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.