5 Makanan Barat Terbaik Dengan Pesanan Online Untuk Penghantaran ke Rumah

5 Makanan Barat Terbaik Dengan Pesanan Online Untuk Penghantaran ke Rumah - Asyik makan menu nasi dan lauk seperti biasa tiap hari di rumah, sesekali timbul juga rasa untuk menikmati menu yang lain. Dalam banyak-banyak menu yang ada, makanan barat juga sedap untuk dinikmati bersama keluarga di rumah.

Cuma untuk masak sendiri menu makanan barat sebegini, bukanlah satu kerja yang mudah. Apapun hajat untuk menikmati menu makanan barat seperti stik tetap boleh menjadi kenyataan dengan servis penghantaran makanan sehingga ke depan pintu rumah. Antara restoran makanan barat terbaik yang patut di cuba adalah :


#1 - Jahhet Fine Meat



Restoran Jahhet Fine Meat sememangnya sudah mempunyai ramai pelanggan setia sejak ia mula beroperasi hingga kini. Restoran ini ramai yang suka kunjungi kerana ia bersifat mesra keluarga dengan layanan staf yang baik dan peramah.

Di sini terdapat pelbagai jenis pilihan makanan barat dengan kualiti yang terbaik. Salah satu daripadanya sudah tentulah daging wagyu sedap yang didatangkan dari luar negara.

Antara jenis pilihan potongan daging stik yang ada di sini adalah seperti striploin, tenderloin, tulang rusuk belakang dan juga tomahawk. Makan di sini manfaatkan sekali minuman yang boleh di isi secara berulang kali secara percuma.


#2 - Restoran Murni Discovery

Kalau tak pasti nak makan masakan Melayu, Cina atau India, singgah sahaja ke Restoran Murni Discovery. Di restoran ini terdapat pelbagai jenis makanan tradisional ke semua kaum yang terdapat di negara kita.

Sebut apa saja yang anda hendak makan dari nasi goreng hinggalah roti naan berkeju, di restoran ini cukup padat dengan aneka jenis pilihan makanan. Malah menu dari Itali seperti pizza juga turut terdapat di restoran di sini.


#3 - Smokey Beef Ribs @ Simply Ribs




Ada yang berangan nak rasa macam makan dekat luar negara? Jika ya, jemput singgah ke restoran Simply Ribs ini. Antara menu yang paling mendapat sambutan di sini adalah Smokey Beef Ribs. Hidangan ini merupakan tulang rusuk lembu yang di salai dan dihidangkan bersama dengan sos BBQ istimewa di dalam satu pinggan yang sama.

Menu ini memang sangat memuaskan hati kerana tekstur dagingnya memang sangat lembut dan berjus. Sos BBQ yang di guna juga cukup rasanya dan sekali makan boleh teringat-ingat.


#4 - Stiq (at Signature Kaw Kaw x Stiq)



STIQ, walaupun nama restoran ini tampak ringkas tetapi menu yang disediakan tidak seringkas nama itu. Lihat saja menu stik yang disediakan seperti dalam gambar di atas, sekali lihat terus rasa teringin. Restoran ini ramai yang suka kerana gaya tempat makannya yang berkonsepkan hipster dalam suasana yang selesa.

Di sini terdapat pelbagai pilihan stik daging lembu dengan harga yang sangat berpatutan sekali. Antara harga yang ditawarkan itu adalah berharga dari hanya RM27 dan ke atas. Stik yang disediakan oleh Stiq ini memang sangat istimewa kerana ia dimasak secara perlahan-lahan selama 22 jam dengan menggunakan kaedah memasak yang dipanggil sebagai sous vide.


#5 - Me’nate Steak Hub




Me’nate mula dikenali ramai apabila nama restoran tersebut start viral di media sosial disebabkan makanannya yang lazat. Restoran ini dimiliki oleh seorang chef yang berpengalaman luas termasuk untuk orang-orang kenamaan.

Terdapat pelbagai pilihan makanan di sini dan tak dinafikan harganya boleh dikatakan agak mahal tapi sangat-sangat berbaloi dengan rasa menu yang bakal dinikmati itu.

Bagi yang rasa teringin nak makan menu makanan barat terbaik seperti yang di kongsikan di sini tetapi dalam masa yang sama berasa takut untuk keluar dari rumah, boleh order menggunakan servis western food delivery dari Foodpanda.

Apa susah, duduk saja di rumah dan buat pesanan mengikut aplikasi Foodpanda hanya dengan menggunakan hujung jari.





5 Makanan Barat Terbaik Dengan Pesanan Online Untuk Penghantaran ke Rumah Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on November 18, 2020 Rating: 5

14 comments:

  1. OMG sedapnya haha silap betullah tengok entry ni masa tengah lapar :p Rindunya nak makan Menate! Nanti nak check delivery boleh hantar Cheras tak hehe

    ReplyDelete
  2. ofis kita sebelah je dengan menate ni, sejak pkpb ni dah takdelah nak singgah sana, nasib baik ada food panda, bolehla merasa makan steak kat rumah

    ReplyDelete
  3. dalam banyak2 tu pernah cuba murni je masa duduk selangor dulu. tapi nak sangat cuba menate sekali. bestnyaaa

    ReplyDelete
  4. halah2, sedapnya semua yang akak share . memang sekarang senang dah kan kalau nak makan, order sahjaa. nanti sampai depan rumah. Tak payah pening nak ikut sop bila keluar. heehhe. lagipun, kalau takde gengn, boleh makan sensorang dekat rumah sambil layan movie. haha

    ReplyDelete
  5. Oh never know so many western food can be order at foodpanda. Want to try order tomorrow and the steak looks so tempting. Yum yum.

    ReplyDelete
  6. Eerrkkk... Terliur lak nengok menate tuu. Tak dinafikan sekarang ni nak makan order jer ngan Foodpanda, mudah!

    ReplyDelete
  7. atie ada jumpa artikel, MURNI dah tutup.. huu~ sedih nya.. dulu selalu gak makan kat Murni.. em..

    ReplyDelete
  8. Sedapnya tgk steak2 ni semua. Especially yg rib tu. Kalau nak masak sendiri, memang tak la. Semua restoran ni saya belum pernah cuba. Nanti nak try order online.

    ReplyDelete
  9. Wahhhh pernah try the best western foods dalam list sebelum ni.. Ada yang tak try lagi..boleh la try order online for lunch nanti...

    ReplyDelete
  10. Boleh gigit bibir nengok daging stiq tu weiii, sedap nak matii hahahahah.. harini nak pi cari stik laaa... bukak foodpanda hahahaha

    ReplyDelete
  11. menate je yg aida familiar, ayu.
    love steak. feveret sgt la western food ni. malangnya, rumah kat kampung, xde maknanya ada delivery semewah gini hu hu hu hu... meleleh air liur aje la nengok gambo.
    menate tu aida x pernah try. kakak ada bwk mak abah. mak abah aida suka. portionnya pun byk kata mak, tak dpt mak abiskan :) hi hi hi... tu pun first try, kakak pilih daging yg paling murah. da siap masak, sepinggan jatuh tak kurang RM70 jugak :) kah kah kah...

    ReplyDelete
  12. aduiiii terliur tengok gambar2 tu. teringin tapi takleh delivery, area sini panda taknak masuk. mencikkkk

    ReplyDelete
  13. Wah best nyer, i have been to restoran murni beberapa kali and now cmco only can order delivery jer.

    ReplyDelete
  14. Ya ampun ribs dia..dh lama x pergi murni. Kena pergi lagi lepas cmco nih nnt

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.