Pengambilan Glucerna Dapat Membantu Pengurusan Paras Glukosa Saya

Pengambilan Glucerna Dapat Membantu Pengurusan Paras Glukosa - Saya memang seorang penggemar makanan. Apatah pengawalan kadar stress saya hanyalah melalui pengambilan makanan yang saya gemari. Kesannya selera makanan saya makin menjadi yang menyebabkan kenaikan berat badan yang mendadak.


Khuatir dengan risiko penyakit seperti diebetes dan pelbagai lagi. Saya mula mencari solusi terbaik terutama dari segi pengambilan makanan harian. Dan saya disyorkan dengan produk Glucerna yang dapat membantu menyokong penyediaan makanan khasiat terutama dalam pengawalan gula dalam badan.

Untuk pengetahuan semua, formulasi Glucerna telah melalui lebih 30 kajian secara saintifik selama 30 tahun.  Terbaru Glucerna mempunyai kebaikan seperti berikut:-

  • Formula pembebasann karbohidrat secara perlahan yang bahari dan dapat dipertingkatkan. (membantu pengurusan paras glukosa)
  • 4 kali lebih MYO-INOSITOL (menyokong pengawalan paras glukosa)
  • Rumusan Dwiserat (mempertingkatkan kesihatan sistem pencernaan)
  • Campuran lemak yang unik (Omega-3, Omega-6 dan Omega-9)
  • Nutrien lengkap dan seimbang (Boleh dijadikan pengganti makanan)
Disebabkan berat badan saya berlebihan (BMI lebih 23kg/m2), saya perlu mengambil 2 kali hidangan Glucerna sebagai pengganti sarapan dan juga snek di waktu petang. Ini bagi membantu saya untuk kenyang cara sihat tanpa lebihan kolestrol atau gula didalam badan.

Apa yang bagusnya tentang produk ini ianya dapat mengawal kadar gula saya dari hari pertama sehingga 4 minggu lamanya. Dengan 35 nutrisi didalamnya dan rasanya yang enak (saya memilih flavour vanilla) memang saya tidak mempunyai masalah untuk menikmatinya setiap hari

Ini sepertimana yang ada dibincangkan di dalam FB Live bersama Guardian baru-baru ini yang mana perbincangan antara ahli farmasi Guardian Mr. Jogdave dan Mr. Georgen Thye (Consultant Dietitian & Founder of Georgen Cooking) mengenai topik "DIABETES DIET DOESN'T HAVE TO BE COMPLICATED".


Di mana kita boleh menjadikan menikmati hidangan dengan lebih seronok dan mudah. Kita boleh mengawal gula didalam badan dan menikmati hidangan lain seperti biasa. Glucerna sesuai untuk semua tidak semestinya untuk mereka yang mempunyai penyakit diabetis. Cuma cara pengambilan mungkin berbeza mengikut BMI badan. Dan Glucerna ini bagus untuk kita secara konsisten pengambilan makanan seimbang dalam diet harian kita,

Selain itu, Mr. Georgen Thye juga ada kongsikan satu resepi mudah dan sihat menggunakan produk Glucerna. Memang senang dan sedap.

Mixed Berries Yogurt

1. Plain yogurt
2. 1 cup blueberries (low kalories, tinggi serat dan fiber)
3. Mint leaves
4. 5 scoops Glucerna

Campurkan semua. Siap untuk dinikmati.

Korang boleh dapatkan produk Glucerna ini di mana-mana outlet Guardian seluruh Malaysia ataupun pembelian boleh dilakukan di atas talian https://guardian.com.my/index.php/pbrand/glucerna.html

Untuk pembelian Glucerna 850g (sebarang perisa) atas talian korang boleh dapatkan diskaun sebanyak RM3 OFF dengan memasukkan Kod : GLU3GDN . Promosi ini adalah bermula dari 7 Oktober sehingga 31 Oktober 2020.

Jom jaga diet pemakanan seharian,
Terutama kandungan glukosa dalam badan,
Pengambilan Glucerna demi kesihatan,
Kekal sihat dan konsisten kecergasan.
Pengambilan Glucerna Dapat Membantu Pengurusan Paras Glukosa Saya Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 09, 2020 Rating: 5

22 comments:

  1. Dah sampai usia begini memang kena jaga kesihatan luar dan dalam kan. Thanks sebab share informasi berkenaan Glucera nie - boleh la Rawlins try gak kelak.

    ReplyDelete
  2. tengah virus ni , mmg supplement diperlukan utk immune badan kita yang lemah ni, at least ada la penghalang sikit kan

    ReplyDelete
  3. Kte tgh consume ni gak kak. Maklum laaa makan macam2, minum macam2 usi dh meningkat ni so kena la amik peduli kan kandungan glukosa dlm badan

    ReplyDelete
  4. Jenama abott ni memang menghasilkan susu kesihatan dan hospital punya susu pun pakai jenama abott ni kan

    ReplyDelete
  5. Baguslah susu ni untuk jaga kesihatan badan dalam musim covid sekarang ni. Resepinya pun mudah sahaja

    ReplyDelete
  6. Ayu dah level mak ayah aku ambil susu Glucerna ni hehehe mereka suka juga minum ni sebab senang dan sedap. Nanti turn aku lak kena amalkan minum susu ni hehehehe..

    ReplyDelete
  7. Kalau arwah Mak ada ni, tentu Sis belikan untuknya mencuba, sebab Mak kencing manis. Ingat nak cari, nak buat minum sendiri dan juga kasi Suami tiap pagi.. harap rasanya sedaplah yer..

    ReplyDelete
  8. Rasanya better Kitkat pun try ambik produk ini untuk kawal juga sebab family memang ada history kan.. Boleh la try produk ni dan syorkan kat family..

    ReplyDelete
  9. Bgus sangat susu ni.. Boleh kawal beberapa penyakit. Boleh beli untuk mak ayah. Yela makin berusia ada macam2 masalah kan..

    ReplyDelete
  10. Selalu dengar juga ramai yang amalkan pemakanan Glucerna ni. Rasa nak belikan pula untuk nenek saya. Good to know diorang betul2 pastikan produk berkualiti sampai lakukan research untuk 30 tahun!

    ReplyDelete
  11. Wah berseri dah nampak bole jadi model ibu ibu dah ni... rasanya kak tak leh minum ni sbb tak minum susu huhu..

    ReplyDelete
  12. Siapa yg ada keturunan diabetes elok lah amik produk ni sebagai langkah pencegahan kan.

    ReplyDelete
  13. Oh, saya baru tau Glucerna ni untuk control glucose. Entah kenapa, saya ingat ia susu untuk warga emas. Tu la, xpernah baca.

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah buat masa ni kak and hubby blm lg kena diabetes sbb jaga pwmakanan, eloklah sapa yg ada diabetes amalkan minum Glucerna

    ReplyDelete
  15. Ayah sisyat pun ada kencing manis juga. Boleh la bagi dia utk di cuba 😊

    ReplyDelete
  16. Susu Glucerna ni sedap,rasa kenyang dan cukup untuk keperluan badan saya consume.Highly recommend to all!

    ReplyDelete
  17. Untuk ibu hamil, boleh ke amal susu Glucerna ni??

    ReplyDelete
  18. Ibu menyusu boleh ke ambil susu glucerna ini?

    ReplyDelete
  19. Glucerna ni rasa dia sedap saya ambil pagi malam ..sekarang ni diabetes usia 3 series pun gula dah tinggi dalam darah...

    ReplyDelete
  20. bole tak seseorang yg ada diabetis dan ada kalanya gula jadi kurang dlm badan (hypo)..minum produk nie..

    ReplyDelete
  21. ibu hamil sesuai ka minum susu ni

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.