Beras Ashraffi | Jaminan Kualiti, Halal dan Suci

Beras Ashraffi | Jaminan Kualiti, Halal dan Suci- "Mencari yang Halal itu adalah Fardhu ( Wajib ) bagi setiap umat Islam" , maksud Al Hadis riwayat Ad Dailami. Sememangnya sebagai seorang Islam kita akan sentiasa berat hukum hakam terutama apabila melibatkan pemakanan. Ini kerana ianya akan menjadi darah daging.

Apabila di pasaran sudah diperkenalkan dengan makanan ruji seperti beras daripada syarikat muslim yang dijamin suci dan halal. Seharusnya menjadi tanggungjawab kita sebagai muslim untuk menyokong usaha murni ini. Apatah lagi dengan setiap pembelian yang kita buat akan juga disalurkan untuk sumbangan madrasah, golongan asnaf, anak yatim serta anak-anak hafiz.

Kenalkan beras Ashraffi, jenama beras tempatan yang dijamin halalan toiyiba dan bersih tanpa diragui. Di bawah syarikat yang diterajui oleh Ustaz Dr Mohd Ashraf Suarin seorang pendakwah bebas dan pengasas sekolah tahfiz, Pondok Motivasi Tahfiz Hamlatul Qur'an (PMTHQ) Tanjung Karang.

Beras yang dijual peratusan hancurnya sangat rendah iaitu 5% sahaja. Istimewanya beras putih diimport daripadaVietnam dan Thailand. Manakala Beras Basmathi Pusa 1401 adalah daripada India dan Pakistan. 

Apa yang menarik projek Beras Ashraffi adalah kerjasama antara Pondok Motivasi Sdn Bhd bersama dengan Enigma Food Technology. Di mana syarikat Enigma Food Technolgy yang juga syarikat perunding dilantik bagi mengurus, memproses, terlibat dalam pembungkusan serta pengedaran dan juga pengiklanan Beras Ashraffi.

Ebby Yus selebriti tanahair yang cukup popular di Malaysia turut dilantik menjadi penyelaras bagi menjayakan projek beras Ashraffi ini. Dengan populariti beliau sebagai pelakon di Malaysia sedikit sebanyak dapat membantu terutama dalam memperkenalkan beras keluaran muslim ini di kalangan maysrakat. 
Menurut Ustaz Mohd Ashraff antara asbab beliau mengeluarkan Beras Ashraffi ini adalah sebagai salah satu punca pendapatan bagi menampung pelajar tahfiz di Pondok Motivasi Tahfiz Hamlatul Qur'an (PMTHQ). Untuk pengetahuan semua, kebanyakan pelajar di PMTHQ merupakan anak yatim dan datangnya dari golongan asnaf.

Selain itu, Ustaz Mohd Ashraff juga telibat sebagai penaja rancangan Yadul Ulya iaitu sebuah program berbentuk CSR yang telahpun menjalankan rakaman mendekati golongan Orang Asli di Genting Peras sekaligus membantu asnaf fakir miskin di Sunagi Besar.

Di majlis pengenalan dan pelancaran prodik turut hadir sama dalam memberi sokongan adalah kumpulan nasyid Hijjaz. Sebanyak 3 lagu telah dipersembahkan dan semestinya lagu Sumayyah antara yang sangat dinantikan diperdendangkan. 

Beras Ashraffi kini sudah berada di 70 kedai sekitar Lembah Klang (terutama di kawasan Glenmarie). Harga runcit beras yang disyorkan adalah seperti berikut:-

Beras Putih Ashraffi:
1KG - RM4
5KG - RM20
10KG - RM40

Beras Basmathi Pusa 1401 Ashraffi:
1KG - RM14
19KG - RM70 

Jom membeli, 
Sambil menderma,
Dengan memberi rezeki, 
insyaallah ganjarannya pahala :-)
Beras Ashraffi | Jaminan Kualiti, Halal dan Suci Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on October 05, 2020 Rating: 5

11 comments:

  1. Ok lah harga nya tu..Harga standart beras kat pasaran. Boleh la beli nanti.

    ReplyDelete
  2. Wah. Baru tau ni ada brand beras baru. Kalau ashraffi banyakkan jenis jenis beras pun ok juga. Contoh macam beras perang ke

    ReplyDelete
  3. First time dengar jenama beras ni tapi apa yang saya suka adalah usaha mereka beramal dalam berniaga. Moga dimurahkan rezeki dan mari kita support

    ReplyDelete
  4. Mesti sedap beras putih dia, sebab import dari Thailand. Beras Thailand memang favorite lah.

    ReplyDelete
  5. I haven’t heard of this brand before. But it looks like a good one. Thank you for sharing your review of it.

    ReplyDelete
  6. Boleh try juga beras ni.. setuju sgt sis mention awal2

    Mencari yang Halal itu adalah Fardhu bagi setiap umat Islam" ,

    ReplyDelete
  7. Baru tau pasal beras ni. Bgusla membeli sambil menderma. Beras ni mesti bgus kan.. Moga ramai yang menbeli

    ReplyDelete
  8. Jenama baru ke ni? Tak pernah dengar lagi tapi bagus la inisiatif ni. Beli dan derma dalam satu masa

    ReplyDelete
  9. atie suka konsep membeli sambil menderma ni, dalam pada kita cari rezeki, kita juga menyebarkan rezeki yang hak pada orang lain.. in shaa Allah nanti atie cari dan support beras Ashraffi ni..

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah sekarang dah banyak produk BMF kat pasaran dan kita mudah untuk dapatkannya denagn kualiti dan juga dalam masa sama dapat mendermat best macam ni...

    ReplyDelete
  11. Bagusnya konsep membeli sambil menderma. Ada rezeki kongsi bersama. Nanti mouse mommy nak cuba jugak beras ni.

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.