Siri Penjagaan Diri Organik Baby Carrie Junior Untuk Si Manja

Siapa sahaja pasti cukup mengenali jenama Carrie Junior, jenama penjagaan diri bayi dan kanak-kanak yang cukup tersohor dan sudah berada di pasaran lebih 20 tahun lamanya. Hampir ke semua anak-anak saya membesar dengan produk ini. Ianya sememangnya sesuai untuk kanak-kanak seawal usia bayi yang baru dilahirkan.

Terkini Baby Carrie Junior memperkenalkan siri terbaru mereka yang diformulasi daripada bahan-bahan 100% organik. Antaranya seperti Organic Oat mil & Milk of Almonds dan Organic Almond Oil & Wheat Germ Oil. Di mana formulasi terbaru ini bagus untuk kulit bayi dan kanak-kanak, dapat melembut serta melindungi kulit mereka.


Antara produk terbaru Carrie Junior yang telah anak-anak saya cuba seperti; 
Baby oil

Dihasilkan dari Organic Almond Oil & Wheat Germ Oil. Suka dengan baunya yang sangat lembut. Saya meletakkan pada Yara setiap kali lepas mandi terutama di bahagian lutu dan siku. Memang suka effect lepas guna, lembut jer kulit bahagian tersebut.


Baby Lotion

Sebagai peminat losyen memang saya teruja dengan produk ini. Dihasilkan daripada Organic Oat mil & Milk of Almonds memang formulasi ini sangat sesuai untuk kulit bayi.Cepat serap dan tidak berlengas.


Baby Bath

Mandian yang dihasilkan daripada Organic Oat mil & Milk of Almonds. Suka dengan kelembutan baunya. Mandian ni saya letakkan didalam bath tub berair suam, memang anak saya yara akan menikmati keseronokan berada di dalam air :-)


Head to Toe Gentle Wash

Dari kambut sehingga ke kaki. Memang sangat jimat kerana selain daripada membersih badan boleh digunakan sebagai syampu rambut. Diformulasi daripada Organic Almond Oil & Wheat Germ Oil memang sesuai untuk semua peringkat umur kanak-kanak.

Bila anak selesa dan ceria, mereka tidak akan meragam. Bahkan anak-anak akan sentiasa bersemangat melakukan aktiviti dunia kecil mereka di rumah. Pastinya produk yang menggunakan bahan organik adalah pilihan terbaik dalam memastikan ianya benar-benar selamat digunakan terutama buat anak kecil.

Korang boleh dapatkan produk ini di semua rangkaian farmasi, kedai dan pasaraya yang berhampiran. Untuk keterangan lanjut mengenai produk boleh layari :-

Siri Penjagaan Diri Organik Baby Carrie Junior Untuk Si Manja Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on August 04, 2020 Rating: 5

12 comments:

  1. Hehehe......I myself pun pengguna Carrie Junior. Maybe I should try the organic one later. Thank you for sharing your review.

    ReplyDelete
  2. Carrie Junior satu jenama tak asing lagi buat keluarga di Malaysia. Tua muda kecil besar semua suka produk ni.

    ReplyDelete
  3. ololololo comelnya ,nampak lain pulak packaging rupanya untuk baby....sekarang anak2 dah besar takder dah nak pakai carrie junior kalau tidakmemang inilah jenama nombor satu pakai..takder carrie junior taknak mandi katanya

    ReplyDelete
  4. saya suka sangat produk ni dari anak-anak kecil dulu. sebab bau shampoo dan mandian dia wangi sangat. Packaging baru kan, nampak lebih up to date gitu

    ReplyDelete
  5. Produk carrie junior memng nad pakai untuk anak-anak. Wah kali ni produk baru lagi ye.. Menarik ni.. Boleh cari

    ReplyDelete
  6. Besdak kuning dia sampai sekarang masih kami guna tau, sebab suka baunya yang sweet gilerrr...pakai time nak tidur hehehehe... ni keluar yang baru eks...nak try leee pi cari dan cium hehehehe

    ReplyDelete
  7. Baby carrie ini satu label yang memang digemari kanak-kanak... baunya harum..

    ReplyDelete
  8. I yang dewasa pun suka pakai bedak Carrie junior ni sebab wangi tak Salah kan. Lagi pun produk ni memang well-known dari dulu lagi. Produk terbaik untuk kanak2

    ReplyDelete
  9. Jenama product ini memang bagus dan dah lama dalam pasaran, i am also using it.

    ReplyDelete
  10. carrie junior memang jenama yang dipercayai turun temurun.. anak saya pun guna juga..

    ReplyDelete
  11. bau almond oil tu sedapp.. rasa macam nak makan je.. hehe.. sapu lotion kt anak sesambil tu sapu kt diri sendiri jugak.. nyamannn bau dia..

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.