Cerita Raya 2019 dan Balik Kampung

 Rasanya tahun ini adalah raya yang paling pendek kitaorang beraya di Kelantan. Selaind aripada faktor cuti persekolahan anak serta lambakan kerja sekolah. Untuk elakkan jamned tersangkut di jalan raya antara [enyumpbang kenapa kami beraya sekejap sahaja di Kelantan. Apatah lagi rumah MIL/FIL tak ada air. Lagilah haru!

So, kami anak beranak telah bermalam di rumah Along selama 3 hari 2 malam. Memandangkan rancang nak bercuti sekejap. Jadi sepanjang berada di kampung memang padat dengan aktiviti sebelum kami gerak balik ke KL.

Macam biasa kalau tido rumah along, malam mesti ada projek main bunga api. Sebabnya kawasan laman rumah along agak luas dan jarak antara rumah jiran agak jauh jadi kiranaya tidaklah menganggu jika bermaina beria-ia.

Bila rumah Along jadi port. Jadi malam raya berilah kitaorang gotong royong memasak. Tapi sebenarnya along yang lebih banyak memasak. Saya setakat potong bawang jer, hahahahahahaha.

 Pagi raya selepas bersiap-siap, berpakaian baru dan berwangi-wangi terus gerak ke rumah mertua. Jumpa adik beradik lain di sini. Kebetulan MIL masak nasi dagang so makan dulu sepnggan sebelum ramai-ramai konvoi ke rumah jiran dan saudara mara.

 Tidak semua ada didalam gambar. Rasanya dalam 70 peratus ahli keluarga suami.

Gambar along sekeluarga. Abah long masa ni keluar jumpa kawan dia sekejap rasany.a


Aktiviti paling penting sesi bermafaan dan duit raya. Hahahaha. Gegeh beratur anak sedara semua ya!

Ziarah jiran lama rumah MIL. antara yang rapat dengan keluarga merua saya Masa inilah dapat jumpa semua jiran terutama anak mereka yang bekerja jauh di kota.

3 hari 2 malam, biarpun singkat tapi padat. Sampai ke malam sebelum bertolak saya dan keluarga sempat ziarah saudara mara jauh mahupun dekat.

Banyak juga amik gambar OOTD tapi semuanya macam harharhambar sangat kahkah.


Apapun, raya kan sebulan so sekarang sesi sambung beraya beria-ia di KL pulok.

So, cerita raya korang pulak camana yer??
    
Cerita Raya 2019 dan Balik Kampung Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 26, 2019 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.