KING’S POTONG MELANCARKAN DUA PERISA TERBARU | Bijan Hitam dan Mangga Thai



Ais krim King’s Potong memang feveret aiskrim saya dan famili. Bukan kami sahaja bahkan ianya juga digemari bergenerasi rakyat Malaysia. Dan kini ais krim  King’s Potong telah memperkenalkan perisa terbaru iaitu Bijan Hitam dan Mangga Thai (Signature range).

Secara tradisinya, kita biasa menggunakan bijan hitam dihidangkan sebagai pencuci mulut (panas-panas) yang cukup popular dari negara Jepun. Pencuci mulut ini merupakan kuih tradisi yang
diperturunkan sejak generasi dulu.

Ais krim King’s Potong telah memperkenalkan perisa Bijan Hitam yang enak dinikmati dan paling best ianya memang menyokong gaya hidup yang sihat. Sepertimana yang kita ketahui, bijan hitam lazim ditambah ke dalam pemakanan kalangan rakyat Asia atas sebab manfaat kesihatan seperti membantu dalam merendahkan tahap kolesterol. Ini kerana ianya mengandungi sodium, sumber pembekal kalsium, besi, magnesium dan fosforus. Ais krim King’s Potong Bijan Hitam menggunakan bijan hitam yang taraf tinggi dan menggunakan teknik memanggang untuk membekalkan aroma unik.

Kelazatan and kemanisan unik buah tropika mangga bukan sahaja enak dinimati secara terus, bahkan ianya juga amat sesuai untuk dijadikan perisa istimewa. Nah! Kini boleh nikmatinya dalam bentuk aiskrim King’s Potong! Spesis buah mangga yang yang digunakan dalam ramuan adalah Oak-Rong, ianya merupakan mangga terkenal dari negara Thailand. Rasa mangga Thai ini yang memberikan rasa manis dan masam semulajadi merupakan faktor utama buah mangga ni digemari oleh orang ramai.

Sempena pelancaran kedua-dua perisa yang menakjubkan ini, King’s juga telah memperkenalkan penampilan dan warna King’s Potong yang terbaru. Dengan kehebatan warna yang terang  begitu serasi dengan konsep moden seperti perisa aiskrim Potong. King’s sentiasa memastikan  wajah produk adalah mengikut trend terkini di pasaran dan pasa masa yang sama dapat mengekalkan inti pati aiskrim tradisional King’s Potong.

King’s Potong boleh didapati dalam beberapa saiz hidangan:
 Normal Range – RM1.40/batang, RM7.29/pek
 Signature Range – RM2.00/ batang, RM11.40/ pek
 Gold Range – RM5.30/ batang, RM29.80/ pek
 Twin Pack – RM13.90/pek
 Foampack – RM9.90/pek


KING’S POTONG MELANCARKAN DUA PERISA TERBARU | Bijan Hitam dan Mangga Thai Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 14, 2018 Rating: 5

1 comment:

  1. adik amy pn dh mkn yg thai mango tu sedap katanya..tk jmpa lg..nanti jumpa nk try la

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.