Bercita-cita Tinggi dan Menjadi Lebih Bijak


Sebagai ibubapa kita sentiasa mahukan yang terbaik. Kita mahukan anak-anak kita sentiasa bercita-cita tinggi dan menjadi lebih bijak. Jadi bagaimana kita hendak menyokong tumbesaran mereka?

Untuk pengetahuan korang, tumbesaran anak yang sihat adalah bermula dari pengambilan makanan yang berkhasiat setiap hari. Caranya adalah dengan memastikan makanan yang diberikan adalah kaya dengan nutrisi yang diperlukan oleh badan. 

Menyedari tentang kepentingan itu, Dutch lady Malaysia kini telah menawarkan tahap DHA (asid docosahexawnoic) tertinggi di dalam rumusan susu tepung (pek baru) untuk kanak-kanak yang berusia 1 sehingga 3 tahun. Sepertimasna yang kita ketahui, pada peringkat umur 1 hingga 3 tahun merupakan tahun -tahun awal kanak-kanak. Ianya merupakan tempoh perkembangan kognitif, emosi dan sosial. Berada di tempoh ini pengambilan DHA adalah sangat baik sebagai nutrien yang menyokong perkembangan tumbesaran mereka. Selain itu, susu rumusan Dutch Lady 123 juga mengandungi  nutrien seperti protein, vitamin D3 dan vitamin C.


Satu majlis pelancaran bagi memperkenalkan pek terbaru susu Dutch Lady telah diadakan di Tesco Damansara pada 20 Julai 2018. Menurut pihak Tesco Malaysia sendiri, penjualan susu Dutch Lady di Tesco sangat memberangsangkan memandangkan ianya adalah jenama susu tepung yang sangat berpatutan harganya dan paling penting sentiasa menjadi pilihan ibubapa kerana kandungan nutrisinya yang terbaik.

Bagi Encik Tarang Gupta, Pengarah urusan  Dutch Lady Malaysia, syarikat mereka sentiasa membuat penambaikan terhadap produk. Menurutnya lagi sejak 55 tahun dahulu, syarikat mereka sentiasa komited dalam membekalkan nutrisi menerusi produk ternusu yang dikeluarkan. Seiring dengan tu beberapa kejayaan membawakan kemajuan dalam kategori susu bernutrisi untuk kanak-kanak. Dutch Lady telah memperrkenalkan susu tepung rumusan kanak-kanak bermula pada tahun 1988 lagi. Dan jenama ini juga merupakan susu pertama yang memperkenalkan rumusan 0% sukrosa atau kurang sukrosa pada tahun tahun 2012. Ini adalah salah satu usaha bagi menangnai kebimbangan terhadap penyakit "non-communicable diseases iaitu NCD" di Malaysia.


Cik Jo Anne Jayasiri Pengurus Pemasaran Dutch Lady turut menekankan tentang kepentingan DHA yang dapat memberi manfaat kepada nak-anak. Ini terutama untuk kanak-kanak yang berusia 1 sehingga 5 tahun, otak mereka akan berkembang sehingga 90%. Kajian telah membuktikan sekiranya anak-anak ini mengambil pemakanan yang mempunyai rumusan lebih DHA akan membantu dari segi keupayaan kognitif,atau proses pemikiran, tingkah laku dan juga tahap fokus kank-kanak.

Dengan setiap ringgit yang dibelanjakan untuk medapatkan susu rumusan Dutch Lady 123, kita bukan sahaja mendapat nilai tahap DHA yang tertinggi bahkan kandungan nutriennya juga (protein dan 20 jenis vitamin). Iaitu lebih kurang 44% lebih protein, 70% lebih vitamin D3, 150% lebih vitamin C dan banyak lagi.


Segmen perkongsian tentang pemikiran kognitif anak-anak menerusi satu aktiviti ringkas oleh Pakar Nutrisi Dutch Lady banyak membatu saya memahami tentang betapa pentingnya pengambilan DHA yang tinggi pada peringkat umur awalan kanak-kanak.

 Melalui pemakanan yang diambil sangat membantu perkembangan anak-anak ini menjadi lebih bijak. Dan ianya perlu dimulakan pada diet anak-anak mereka sejak kecil lagi. Dan ianya akan memberi efek semasa proses pembelajaran mereka pada usia akan datang. Mereka menjadi lebih bijak, tangkas berfikir dan tajam pemikiran.

Walaupun ramai yang tahu mengenai piramid makanan ini tetapi masih terdapat ramai ibubapa Malaysia amnya yang tidak mengikut cara pengambilan makanan yang betul seperti pengelasan makanan daripada gambarajah di atas. Ini penting bagi memastikan anak dan ahli keluarga kita mengambil makanan mengikut keseimbangan diet yang sentiasa disyorkan oleh Organisasi Kesihatan Dunia (WHO).

 Kunci kepada pemakanan bernutrisi untuk memastikan anak menjadi lebih bijak dan sihat adalah melalui sumber makanan yang diambil. Kita kena pastikan ianya mampu memberi kebaikan seperti yang diinginkan.

Untuk pengetahuan korang juga, semua anggota badan kita memerlukan protein. Jadi pengambilan makanan berprotein seperti ikan, telur, susu dan kekacang perlu ada didalam diet pemakana setiap hari.

Wanita jelita ini, Scha Al-Yahya yang merupakan duta produk susu Dutch Lady bersama anaknya Lara Alana. Beliau turut berkongsi tentang kebaikan yang dapat dilihat setelah anaknya Lara mengambil susu ini secara konsisten. Lara semakin cerdik dan berani bereksplorasi. Paling penting Lara sentiasa sihat, cerdas dan teruja setiap kali beraktiviti samada bersama famili mahupun rakan-rakan yang lain. Melihat kepada perkembangan yang sihat dan kebijaksaan Lara Alana yang semakin menyerlah setiap hari, Scha sememangnya sangat menggalakkan ibubapa Malaysia untuk bersama-sama memberikan yang terbaik buat anak mereka. Antara caranya ialah melalui memberikan  susu rumusan  Dutch Lady 123 dalam diet pemakanan anak mereka.

Dan korang boleh dapatkan susu tepung Dutch Lady di semua pasaraya. Istimewa di Tesco Malaysia susu rumusan Dutch Lady telah menawarkan harga promosi menarik dan setiap untuk nilai pembeliaan tertentu diberikan juga hadiah percuma yang cukup istimewa.

Jangan lupa cikedaut gaiss, susu tepung Dutch Lady di pasaran :-) Untuk 5xDHA!!!

Keterangan lanjut www.smartmoments.com.my

Bercita-cita Tinggi dan Menjadi Lebih Bijak Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on July 21, 2018 Rating: 5

18 comments:

  1. Dulu Dutch Lady ni memang susu Dania. Kalau bagi susu lain mesti tak berapa nak minum unless Dania dah haus sangat. Hehe. Banyak dah susu kat luar sana. Dutch Lady diantara jenama susu pilihan I.

    ReplyDelete
  2. Macam onie sendiri memang suka dengan susu Dutch Lady, tak pandang dah susu jenama lain but for kids ianya sangat diperlukan untuk tumbesaran yang baik. Pek baru, wuhuuuuu :D

    ReplyDelete
  3. Been seeing this brand around and the price is really affordable! Now it has got me thinking if I should let me daughter try this out especially since it's so nutritious.

    ReplyDelete
  4. Tak minat pakai dutch lady. Ada pengalaman buruk. Sekarang ni pun adik pakai susu ni dapat pengalaman sama

    ReplyDelete
  5. I ni susah la nak minum susu. Sebab everytime minum sure sakit perut. But Dutch lady is always a trusted brand for milk since many years.

    ReplyDelete
  6. Dutch Lady memang terkenal sejak dulu lagi. saya sendiri biasanya kalau nak pilih susu memang akan pilih dutch lady..apatah lagi untuk anak-anak. hehehe..kena betul2 buat pilihan yang bijak kan?

    ReplyDelete
  7. Dulu minum juga susu ni, tapi anak ibu memang tak sesuai minum susu dutch lady. Kahak banyak tiap kali demam. tukar susu baru ok

    ReplyDelete
  8. dutch lady memang susu yang jadi pilihan ibu bapa kan. baguslah selalu ada research macam ni, pastu keluarkan produk yang lebih baik!

    ReplyDelete
  9. Banyak pilihan jenama susu dipasaran. Sampai tak tahu nak pilih yang mana. Tetapi kita kena pandai pilih yang tinggi DHA. Dutch lady antara susu yang menjadi pilihan sebab harganya berpatutan.

    ReplyDelete
  10. nad memang pilih susu dutch lady masa nak bagi fariza minum susu botol, sebab banyak kelebihannya. Kalau sebelum ni amik explore, ni nad amik yang ada 5x dha..bagua

    ReplyDelete
  11. antara jenama susu paling berpengaruh di pasaran.Dari adik-adik kecil,sehinggalah sekarang.Dutch lady paling selelu berada di hati pengguna..masih berada pada harga mampu milik.Pernah suatu ketika daulu,berikan kepada anak ina ..

    ReplyDelete
  12. Anak-anak kak nina pun minum susu Dutch Lady ni. Serasi ngan anak-anak dan harga pun amat berpatutan. Time sale beli lebih! Hehee

    ReplyDelete
  13. asa anak=anak kecil kak mg selalu beri minum susu tepung tmsk ducth lady, sampai skrg kak suka minum susu tepung dari susu tin sbb manis, elakkan utk kesihatan

    ReplyDelete
  14. Dutch Lady memang fav kami sekeluarga. Susu ni jangan lah stop walau anak dah besar. Harus diteruskan. Sebab cara mcm ni bleh bantu tumbesaran mereka. Untuk lelaki bleh meninggi sampai usia 15 untuk ruby. Kalau bleh nak anak bijak dan tinggi. Hahahah

    ReplyDelete
  15. Nutritious milk is very important to growing children. It builds up their foundation in brain development.

    ReplyDelete
  16. TB tak pernah lagi bagi harraz minum susu ducth lady ni.. tapi TB tahu la jenama ni memang bagus dan terkenal dikalangan ibu-ibu dan anak-anak.. hee.. mungkin nanti harraz dah besar sikit.. boleh try bagi dia minum susu ni

    ReplyDelete
  17. Dulu memang sis beli dutch lady ni untuk aeysha, tapi sekarang dia dah kurang minum susu..dia dah beralih ke milo atau vico pulak. Kadang-kadang paksa jugak dia minum..sekejap je lah..lps tu start x minum balik

    ReplyDelete
  18. Kita suka dutch lady.. Dr kecik smpilah ke besar minum brand ni.. Skrg ank2 buat pon sama minum susu ni yg dr umo 1 thun hingga ke atas. Skrg ada yg baru ke kak? Harap2 dutch lady buat perisa banana pula.. Hihi... Dutch lady pnye pengeluaran xpenah mengecewakan kita..

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.