Ho Ho Ho HorLICKS, Rasa Coklat Yang Memikat!

Salam Monday yang penuh ceria :)
Hari kedua berpuasa, dan anak-anak mula bersekolah...
Biarpun bersekolah seharian, mereka tetap berpuasa :)

Dengan adanya stok Horlicks di rumah...
Memudahkan saya menyediakan minuman berkhasiat untuk bersahur...
Untuk secawan minuman... Letakkan dalam 2 sudu besar...
Saya tidak menambah gula...
Kerana bagi saya rasa coklat + malt + manis Horlick sudah sesuai untuk dicampur air dan diminum segera...
Letak air panas... kena hati-hati ya... 
Siap untuk diminum uollllllllllllls...

Untuk pengetahuan uolls, Horlicks® Chocolate  Dipenuhi 23 khasiat penting, termasuk kalsium untuk pertumbuhan tulang yang kuat, protein untuk membina tisu badan serta multivitamin dan mineral. Ternyata Horlicks® Chocolate baru mengandungi kebaikan semula jadi susu, barli malt dan gandum untuk membekalkan keperluan pemakanan keseluruhan kanak-kanak.
Wanita dan kanak-kanak daripada kumpulan berpendapatan rendah di negara-negara membangun selalunya paling teruk terjejas, tetapi kajian tempatan di Malaysia menunjukkan bahawa kanak-kanak sekolah di kawasan bandar seperti KL dan PJ juga turut mengalami kekurangan mikronutrien termasuk vitamin D yang penting bagi penyerapan kalsium. Kekurangan zink, zat besi dan iodin juga diperhatikan di kalangan kanak-kanak di Malaysia. Oleh itu, adalah penting untuk memberitahu ibu-ibu dan mendidik kanak-kanak sejak kecil untuk makan dengan betul dan mengamalkan diet yang seimbang yang mengandungi karbohidrat, protein, vitamin dan mineral,” ( Profesor Khor)

Sebagai ibu kita sentiasa mahukan yang terbaik buat anak-anak kita. Dengan adanya Horlicks® Chocolate memberikan kombinasi khasiat pemakanan yang amat khusus bagi menyediakan apa yang diperlukan oleh kanak-kanak yang sedang membesar untuk tumbesaran dan perkembangan  menyeluruh. 

Minuman kesihatan baru ini juga datang dengan rasa coklat yang lazat dan menjadi kegemaran saya sekeluarga!



Pelancaran Horlicks® Chocolate juga memulakan siri jelajah yang melibatkan keluarga dalam aktiviti yang menyeronokkan, serta Trak Bergerak Horlicks® yang menawarkan sampel percuma yang akan berhenti di pusat membeli-belah terpilih dan lokasi lain yang bertrafik tinggi di seluruh Malaysia.

Dapatkan Horlicks® Chocolate baru di semua pasar raya, pasar raya besar dan kedai-kedai runcit dalam pek 200g (RM6.50), 400g (RM10.50), 1kg (RM21.50) dan 2kg (RM42.00) atau dalam uncang 3 dalam 1 (RM10.50) untuk kemudahan.

Untuk maklumat lanjut tentang Horlicks®, sila layari www.gsk.com.my atau hubungi hotline pengguna 1-800-88-3225.

# # #
Mengenai Horlicks®
Horlicks®, 'The Great Family Nourisher’, adalah minuman berkhasiat yang diperbuat daripada gandum, susu dan barli malt serta mengandungi vitamin dan mineral yang diperlukan untuk pemakanan lengkap seisi keluarga. Sepanjang sejarahnya, Horlicks® telah membekalkan minuman berkhasiat untuk berjuta-juta kanak-kanak dan orang dewasa di seluruh dunia.


Mengenai GlaxoSmithKline (GSK)
GSK, salah sebuah syarikat farmaseutikal dan penjagaan kesihatan berasaskan penyelidikan yang terkemuka di dunia, komited untuk meningkatkan kualiti kehidupan manusia dengan membolehkan manusia melakukan lebih banyak, berasa lebih sihat dan bertenaga dan hidup lebih lama.

Di Consumer Healthcare, kami menghasilkan produk dalam empat kategori – kesihatan mulut, kesejahteraan, pemakanan dan kesihatan kulit  – kepada berjuta-juta orang. Banyak jenama kami seperti Horlicks®, Polident®, Sensodyne®, Panadol® dan Scott’s® dikenali ramai di seluruh dunia.

Ho Ho Ho HorLICKS, Rasa Coklat Yang Memikat! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on June 30, 2014 Rating: 5

2 comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.