Astro Fun Night Live Carnival 2011 | Cam Tak Serik2 Datang Menyertai, Adeh!

Hari Sabtu malam Ahad ~ 10 haribulan Disember 2011, untuk 2 tahun berturut-turut saya menyertai karnival anjuran Astro. Walaupun ianya sesak, padat dan waktunya malam. Saya menyertai jugak, huhu. Nak masuk free Sunway Lagoon punya pasal, hahaha. Tahun lepas menyesal datang, tahun ni datang lagik. Cam takde kesedaran diri, kan? Adeh.

Silapnya tahun ni saya hanya pergi ngan anak2 jer. Kalau dulu saya pergi dengan adik ipar. So memang enjoy lah dowang main macam2. Ngan saya beratur kat semua ride separuh jalan jer. Ramainya owang rasa malas nak berdiri menunggu lama-lama. Anak saya terutama Anaqi bila banyak tempat die tak boleh main mulalah menunjukkan aksi2 stress cam orang lapar seminggu :P
Yang tak beshnya kali ni kena kutip passport dan kupon cabutan bertuah antara pukul 2 - 5 petang. Dan hanya dibenarkan masuk pada pukul 6.30 petang. Saya sampai dekat pukul 5, sebab keluar rumah lepas Asar. Sampai jer kawasan Sunway Piramid, pehhhh urut dada melihat kereta yang banyak sangat siap parking kat luar Sunway Piramid (kiri kanan jalan besar). Last2 saya terus parking kereta kat Hotel Sunway Inn - Pehhh, jauh tak jauh dari Sunway Lagoon. Tapi secara jujurnya saya dan anak-anak dah biasa parking jauh2 lepas tu exercise jalan kaki.

Orang pertama yang saya jumpa di depan Sunway Lagoon ialah Ezay (ex-student). Borak2 jap lepas tu terus gerak masuk Sunway Piramid. Since masa lebih kurang ada 1 jam lebeh anak saya berjoli sakan beli bukan-bukan di Jusco. Saya lak operasi mencari contest form (tapi semuanya dah ada, so takde lah amik manapun). Jumpa Mira di situ dan bersambung pot pet pot pet bergossip tentang diri sendiri. Siyes tak ngumpat manapun, cuma mengumpat perkara baik-baik pasal kehebatan Suzz yang baru menang I-Pad, hahahaha.
Ramainya owang bila nak masuk. Kesian Afiq cam terkepit2 antara celah perut manusia. Die kan kecik jer. Saya hanya mengutip2 cop setiap booth. Dan sepanjang mengutip cop, berjumpa suami Mira berkali-kali. Bini Encik Emran ngan anaknya Emir ntah dimanalah mereka tersesat bermain dalam Sunway Lagoon itew. Hahahahaha.

Saya sebenarnya menunggu lucky draw untuk hadiah kamera. Lepas dah cabut dan nama saya tak naik untuk cabutan tersebut so saya pun berkira-kira hendak terus balik jer. Apatah lagi takde kamera untuk merakamkan gambar2 yang menarik di karnival malam itu. Hengpung cina saya bila dirakam gambar nampak latar belakang hitam jer lebih.

Kesian juga kat Afiq sebab die duk pegang saya meminta dengan wajah paling simpati dan comey (ala2 puss in boots buat muka comey) ajak saya naik macam2 ride. Tapi siyeslah saya memang tak tahan tengok orang beratur panjang. Sangat mencabar keimanan sungguh.

Saya keluar dari Sunway Lagoon dalam pukul 8 lebey. Dan makan malam di Restoran Baiduri berdekatan dengan Hotel Sunway Inn. Mira pula menunggu dengan setianya sehingga cabutan "grand prize".
Balik rumah my Amani dan Encik Hubby tak de. Dowang bersakan jalan2 kat Shopping Mall SS2. Hadiah2 yang dapat di Karnival biasa2 jerlah cuma saya ada menang payung tapi rosaklah pulak. Payung tu tak boleh ditutup, haishhh. Yang kelakarnya itu adalah payung yang terakhir dari booth tersebut. So saya tinggalkan jer kat Sunway Lagoon tak kuasa nak bawa balik, huhu.

Overall, seronok sebenarnya tapi... ramai sangat owang sampai kena bersesak menjadikan "keseronokan" kepada "kelemasan". Dan tahun depan kalau menang lagi, rasanya pergi lagi kot, hahahah. See dasar tak pernah rasa serik :P
Astro Fun Night Live Carnival 2011 | Cam Tak Serik2 Datang Menyertai, Adeh! Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on December 12, 2011 Rating: 5

8 comments:

  1. i x menang....thn dpn kot ada errr i xmo gi sbb hubby lemas...hihihihi :-)

    ReplyDelete
  2. i pun ada kat situ jugak.. memang hampeh je kan? tak fun langsung.. huhu...

    ReplyDelete
  3. atoi!! dh kalo lemas cengginih manaler nk fun kan?

    ReplyDelete
  4. me allergic bab2 tempat ramai org..memang takkan pegi punyer kalau tau crowded gini hehheh

    ReplyDelete
  5. kalau husbd ila dah lama dia naik darah lagi2 kalau tgok anak2 meragam.. eh bukan hsbd je..ila pun sama panas kot haha..

    ReplyDelete
  6. insyaAllah i pun tak serik, but im not sure my hubby, dia macam dah serik je

    ReplyDelete
  7. sib baek tak pegi dr jauh nih walopun dpt tiket....:)

    ReplyDelete
  8. mcm sume org besar je yg dok rajin berebut beratur n main games, sampai budak2 takde can langsung. first time pg, dok sibuk kejar cop, bila nak main game abis dah goodiesnyer.. rugi.. next year nak try lagi.. haha.. :) x sempat nak menang payung, dah abis. dpt la sun shade..

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.