Bufet Ramadan : Merentasi Tradisi, Sajian Dulu dan Kini Di Hotel Hilton Kuala Lumpur

Untuk bufet ramadan 2024, Hotel Hilton Kuala Lumpur telah menawarkan pelbagai sajian bertemakan MerentasiTradisi, Sajian Dulu dan Kini. Bufet adalah bermula dari 11 Mac  sehingga  9 April 2024, 6.30 petang - 10.30 malam di Vasco's, Restaurant,


Pelbagai resipi tradisi, masakan kontemporari dan yang menjadi trend terkini ditawarkan sepanjang buffet ramadhan. Sepertimana yang kita ketahui, makanan sememangnya dapat menyatukan masayatakat. Sekaligus tawaran kepelbagaian makanan nii dapat memupuk rasa perpaduan dan perhubungan merentas generasi.

Inisiatif Ramadan Hijau
Menyokong Environmental, Social, and Governance (ESG) dengan memperkenalkan inisiatif ramadhan  hijau  sebagai salah satu komitmen mendapatkan sumber bahan  masakan dengan  menyokong perniagaan tempatan. Selain itu turut menitikberatkan staetagi pengurusan sisa makanan. Ini bagi memastikan tiada pembaziran (lebihan minimal) demi menyokong kesejahteraan bumi dan komuniti.
 



Turut ditawarkan 14 gerai (masakan live) yang  makan hanya akan disediakan mengikut permintaan tetamu. Ini bukan sahaja memenuhi citarasa tetamu bahkan dapat mengelakkan pembaziran. Ada hidangan tradisi dan juga antarabangsa.





Antara menu yang ditawarkan seperti  Rendang Pedas Ayam Kampung, Sup Gear Box Air Tangan Chef Jamsari. Begitu juga dengan hidangan kontemporari seperti Roti John & Murtabak Wagyu dan Kambing Golek Berempah  Morroco. 

Kambing Golek Berempah  Morroco. 
Australian Lamb Shank Nasi Beriyani

Tetamu juga boleh menikmati hidangan goreng kegemaran seperti Kue Teow Goreng dan pelbagai lagi. Hidupan laut segar yang pelbagai seperti Ketam Cangkang Lembut, Sotong, Udang dan Ketam Bunga Cili.

Masak  lemak salai betis kambing

Towmahak Keema Pizza

Hidangan yang unik dan memikat selera seperti Salmon Norway yang dibalut daun pisang, Popiah Basah Lobster, Bubur Lambuk Terengganu,Oblong Kambing dan pelbagai lagi hidangan yang lazat.



Penutup hidangan hebat , tetamu boleh mencuba Pulut Durian Musang King,  Puding Diraja dan Durian Goreng. Dan sebenarnya terdapat banyak lagi manisan enak yang memikat jiwa.


Harga Buffet
Untuk harga buffet adalah seperti berikut:- 
RM258 bersih (dewasa)
RM128 bersih bagi (kanak-kanak) 

Pembelian early bird : 
Beli 3 Percuma 1 (Tarikh Makan Malam: 11-17 Mac dan 6-9 April) 


Baucar pembelian awal adalah terpakai untuk makan malam berbuka puasa pada hari minggu sahaja.
Untuk maklumat lanjut, hubungi +603 2264 2264, e-mel Hiltonkualalumpur_FB@hilton.com atau lawati  EatDrinkHilton.com
Bufet Ramadan : Merentasi Tradisi, Sajian Dulu dan Kini Di Hotel Hilton Kuala Lumpur Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on February 02, 2024 Rating: 5

No comments:

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.