Review : Kitsui Rilax Nite dan Kitsui Kurma Rose

Review : Kitsui Rilax Nite dan Kitsui Kurma Rose- Korang pernah dengar tak masalah insomnia atau masalah sukar untuk tidur pada waktu malam. Biarpun keletihan sangat tapi mata masih belum boleh lelap. Jam masuk 2-3 pagi tapi fikiran masih terawang-wanag, mata terbuka luas susah untuk terlelap.

Bila keadaan berterusan seperti ini pasti menyebabkan kita rasa lebih stress, mula depresi dengan keadaan diri dan tidak fokus dengan aktiviti harian. Hasil pembacaan dan rekomen dari kawan-kawan saya telah mencuba Kitsui Rilax Nite.



Cara pengambilannya sangat mudah. Hanya ambil 1 sachet sebelum tidur, 10 minit selepas itu memang kita akan tidur lena. Segala kekusutan  atau pekara yang serabut di fikiran akan hilang. Dan kita benar-benar mendapat tidur yang berkualiti.


Jadi antara amalan saya terutama di waktu pandemik ini adalah mengambul produk Kitsui Relax Nite dan jua Kitsui Kurma Rose. Untuk Kitsui Kura Rose ini adalah untuk membantu saya agar lebih cergas dan bertenaga sepanjang hari. Ini kerana setiap hari adalah istimewa, begitu juga dengan kita. Pastikan kita jaga dan sayangi diri. 



Kitsu Rilax Nite

Produk Kitsui Rilax Nite sesuai untuk mereka yang mengalami masalah untk tidur malam. Mungkin juga badan terlalu penat tetapi pada masa yang sama otak masih memikirkan tentang kerja. Selain itu gangguan tidur juga menyebabkan kita sukar untuk tidur. Contohnya kita teringatkan sesorang yang telah tiada (meninggal secara tiba-tiba) dan pelbagai lagi jenis gangguan tidur yang tidak disangka-sangka.



Diformulasi dari bahan-bahan yang selamat, antaranya seperti:-

👉 Chamomile: memberi rasa santai dan ketenangan
👉 Ashwagandha: Mengurangkan tekanan dan kegelisahan, membantu tidur malam yang sihat & tenang
👉 Vitamin C: membantu memperbaiki sel


Antara manfaat yang diperolehi sekiranya kita secara konsisten mengamalkan Kitsui Relax Nite antar alain seperti:-

💓 Badan akan terasa ringan dan relaks. Sangat membantu kitaran tidur semulajadi dan paling penting kita akan perolehi tidur yang benar-benar berkualiti. (memberikan tidur yang nyenyak)

💓 Jiwa lebih tenang dan selesa biarpun seharian kita terlalu penat menguruskan banyak perkara dan kerja. Pengambilan Kitsui Rilax Nite juga dapat mengurangkan rasa tekanan “kegelisahan”.

💓 Formulasi dalam produk ini juga dapat memperbaiki sel dalam badan.

💓 Paling penting produk ini 100% selamat diambil. Ini kerana formulasinya daripada bahan botani.


Cara pemgambilannya sangat mudah. Hanya campurkan 1 sachet ke dalam 150ml air suam atau sejuk.


Ahem! Sebenarnya lebih enak jika dicampurkan bersama dengan air sejuk. Goncang sehingga larut dan diminum sebaik selepas penyediaan. Jangan lupa untuk minum air yang banyak sepanjang hari untuk kesan yang terbaik.

Testimoni daripada pengguna Kitsui Rilax Nite ramai yang memberi repon yang positif dan berpuas hati. Antaranya seperti:-



Kitsui Kurma Rose

Dengan khasiat 100% susu segar produk ini ternayata dapat membekalkan tenaga sepanjang hari. Selain itu ianya dapat membantu mengekalkan kandungan air dalam badan. Jadi kita tidak mudah mengalami masalah hidrasi dalam badan.


Selain itu produk ini bagus untuk sistem penghadaman dan sesuai untuk semua pringkat usia. Jadi ianya boleh dikongsi seisi keluarga. Boleh sama-sama sihat, cergas dan bertenaga.


Produk ini juga diformulasi dari bahan-bahan yang selama, antaranya seperti:-

👉 KURMA: Kurma bukan sahaja memberikan tenaga cepat melalui gula ringkas, malah fiber/serat sesuai untuk penghadaman dan memberikan tenaga yang berpanjangan. Fiber Kurma memang sesuai untuk memperlahankan penghadaman dan tidaklah memberi kejutan kepada perut yang kosong. Juga sebagai “alas perut” sebelum memakan makanan yang lebih berat. Kurma juga kaya dengan protein, vitamin B1, B2, B3 and B5, A dan C. Selain itu juga mengandungi kalsium, manganese, copper, besi (iron) dan magnesium.

👉 BUNGA ROSE: Memberikan mood ketenangan kepada anda dalam situasi yang sangat sibuk dan banyak masalah

👉 VITAMIN C: Ramai orang perlu untuk mula mengambil suplemen yg mengandungi vitamin C utk membantu meningkatkan tenaga badan, sehingga dapat mencegah badan dari cepat letih.


Antara kebaikan produk Kitsui Kurma Rose seperti:- 

💓 Membekalkan tenaga sepanjang hari

💓 100% susu segar

💓 Membantu mengekalkan kandungan air dalam badan

💓 Sesuai untuk semua peringkat usia

💓 Membantu sistem penghadaman


Cara pemggunaannya sangat mudah dan praktikal. Hanya campurkan 1 sachet ke dalam 150ml air suam atau sejuk. Goncang sehingga larut dan diminum sebaik selepas penyediaan. Minum air yang banyak sepanjang hari untuk kesan terbaik. Sebenarnya bagi saya sendiri ianya lebih sedap dicampurkan dengan air sejuk.

Begitu juga dengan Kitsui Kurma Rose, ramai yang telah mencuba dan menyukainya. Antara respon dari pengguna produk ini adalah sepeti di bawah:-





Untuk keterangan lanjut boleh layari laman media sosial Kitsui:-

Instagram : https://instagram.com/kitsuimalaysia
Tiktok      : https://vt.tiktok.com/ZSJUoshPn/
Facebook : https://www.facebook.com/kitsuimalaysia/
Youtube   : https://www.youtube.com/c/KitsuiBeauty


Untuk pembelian:

Kitsui Rilax Nite
Website : 
https://kitsui.com.my/product/kitsui-kurma-rose/

Shopee mall :
https://shopee.com.my/product/100810671/7961915039?smtt=0.100812150-1629105336.9




Kitsui diformulasikan secara unik untuk anda dengan ramuan Halal Semulajadi untuk keperluan pemakanan gaya hidup moden harian anda. Jom sama-sama cantik semulajadi. Gitoh!

Review : Kitsui Rilax Nite dan Kitsui Kurma Rose Reviewed by AyuArjuna BiGoshh on September 05, 2021 Rating: 5

16 comments:

  1. Wah best ni lepas minum 1 sachet dapat tidur yang lena. Ada perisa rose pulak tu. Mesti bau rose kan wangi?. Betul kalau tak cukup tidur esoknya mesti moody.

    ReplyDelete
  2. wah ada yang baru pula ke...kitsui ni memang bagus sebab pernah minum. yup harga pun agak murah berbanding jenama lain. berbaloi nak cuba

    ReplyDelete
  3. With so many nutrients in these supplements, they are no doubt very beneficial for our wellbeing and health. The best thing is its affordable price.

    ReplyDelete
  4. Sekarang ni ramai yang alami insomnia.maybe sebab tekanan dengan keadaan hari ni kan. Bagus bila kitsui perkenalkan kitsui rilax nite ni. At least ada alternatif utk mereka cuba.

    ReplyDelete
  5. Tidur yang berkualiti ada idaman setiap orang kan. Nampak gaya kena ambil gak nie, almaklum sejak WFH, bunyi cengkerik pun buat jantung berdebar tau

    ReplyDelete
  6. I’ve read a lot of review on Kitsui products. This product does sounds good. Thank you for sharing your review on this product with me.

    ReplyDelete
  7. Kitsui ni sentiasa ada produk baru kan kak. Tengok formulasi dan nutrisi memang bagus utk kesihatan kita. Nanti nak cari di Watsons. Hehe

    ReplyDelete
  8. Teringin nak rasa kurma rose tu. Mesti sedap dan bau wangi kan kak

    ReplyDelete
  9. Yang 2 ni tak pernah lagi try, menarik betul produk baru Kitsui ni. Yang kurma rose tu mesti wangi cam rose ya kak?

    ReplyDelete
  10. Yang haritu nak beli tak beli lagi, ehhh dah ada baru pulak, sedap tak ek rasa rose tu, macam rasa sirap ke? Nak cubalah, bagus yang ni untuk tidur yang lena..

    ReplyDelete
  11. Wahh, baguslah produk Kitsui ni boleh membantu kita tidur. Mungkin akan cuba ni.

    ReplyDelete
  12. wah macam macam ada ye produk kitsui ni, menarik kitsui relax nite tu, sesuai la untuk yang alamai masalah susah nk tidur :)

    ReplyDelete
  13. Setuju sangat Kak Ayu, masalah sudah nak tidur pun kadangkala menghantui saya. Padahal badan dan minda memang dah penat sangat. Saya excited bila membaca tentang Ashwagandha yang berfungsi mengurangkan tekanan dan kegelisahan juga membantu tidur malam yang sihat & tenang. Nak cubalah nanti.

    ReplyDelete
  14. Wah now Kitsui has new products, i m so tempted to try Kitsui Kurma Rose.

    ReplyDelete
  15. nampak ramai review pasal kitsui ni. bagus ya akak?boleh la cuba produk ni nanti. mana tahu kite pun syantik nanti! hahaha

    ReplyDelete
  16. Wahhh another two great products Dari Kitsui... Rilax Nite tue mcm menarik Je boleh try .. sejak PKP work from home ni, my biological clock pun dah jadi haywire... Ni membantu kot...

    ReplyDelete

Sharing is caring...

All Rights Reserved by Enchanted Life Begins © 2019-2020
Powered By Blogger

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.